RFID-tags Gen2 tot op 66m uitleesbaar, mogelijk tientallen kilometers (was: Dit is fokking geen tievvus NIEUWS hoor, stelletje schapen ! :-))

"((((( FNn ))))))" wrote in news: snipped-for-privacy@4ax.com:

> Privacy moet om zeep, total controle muss sein, 1984 is al lang en > breed erger en nu. > Zogenaamde vooruitgang en leunen op computers? BAD, link, zwaktepunt > op vele vlakken > ------------------------------------------------------------------------- > -----. > > Hacker leest rfid-tags uit op tientallen meters afstand > > Hacker Chris Paget zegt in staat te zijn om rfid-tags van de tweede > generatie op een afstand van 66 meter uit te lezen. Het Amerikaanse > leger zou volgens Paget in theorie zelfs een tag op tientallen > kilometers kunnen uitlezen. > > Rfid-tags van de eerste generatie worden door middel van inductie > geactiveerd door een lezer die de opgeslagen informatie vervolgens > uitleest; ze werken alleen op korte afstand. Tags van de tweede > generatie, voluit EPC Class 1 Gen 2 tag geheten, kunnen echter worden > uitgelezen met een leesapparaat dat op radar gelijkende radiogolven > uitzendt. De teruggestuurde radiogolven, van rond de 900MHz, bevatten > de informatie. > > De rfid-tags van de tweede generatie worden in de VS onder andere al > toegepast in Amerikaanse rijbewijzen, paspoorten en diverse producten. > Paget, die vorige week nog met eenvoudige hardware een gsm-mast > simuleerde, heeft met een zelfgebouwd leesapparaat in combinatie met > vrij beschikbare rfid-software en een ham-radio-licentie van de FCC > geëxperimenteerd met het uitlezen van rfid class 2-tags. > > Uit de testresultaten zou blijken dat de onderzochte tags door Paget > tot circa 66 meter zijn uit te lezen. De afstand zou verder kunnen > worden vergroot door het zendvermogen op te voeren, zo stelt de > hacker, maar dit zou buiten zijn licentie vallen. Verder zou het > Amerikaanse leger apparatuur hebben die de tags van tientallen > kilometers zou kunnen uitlezen, terwijl de theoretische grens op circa > 500 kilometer zou liggen. > > Door de lage kosten van zijn systeem en de grote afstanden waarmee > tags kunnen worden uitgelezen, kunnen gevaarlijke situaties ontstaan, > zo meent Paget. Zo zou een crimineel de inwoners van een aantal huizen > in kaart kunnen brengen aan de hand van documenten met een gen2-tag > die ze bij zich dragen. Als een persoon bij een volgende ronde niet > wordt gedetecteerd, is dat een aanwijzing dat de kust veilig is om in > te breken. > > Ook terroristen zouden mogelijkheden krijgen, bijvoorbeeld door aan de > hand van de rfid-informatie vast te stellen welke nationaliteit een > groep toeristen heeft, louter doordat zij een 'slim' paspoort bij zich > dragen. Verder kan de voorraad van winkels in kaart worden gebracht of > het voorraadbeheer in de war worden gestuurd. Het in de gaten houden > van grote groepen burgers in bijvoorbeeld een winkelcentrum, vreest > Paget nog het meest, omdat het niet onwaarschijnlijk is dat daarvoor > in de VS een legale markt zal ontstaan. > ------------------------------------------------------------------------- > -----. > > De politiek is verweven dus PRO deze ellende. > Het is ook gunstig voor de commercie en criminelen. > Gaat u rustig slapen, met of zonder aluminium slaapmuts, de lul wordt > u toch wel, zelf verkozen en al, schaap... >

Ik mis hierin de reeds bekende oplossing van het omhullen van dat soort documenten met gemetalliseerde hoesjes....dat wat bij Gen1 werkt zou toch ook bij Gen2 moeten werken? (desnoods met dikker metaal)

--
Bye,

Willem-Jan Markerink

      The desire to understand
is sometimes far less intelligent than
     the inability to understand

[note: 'a-one' & 'en-el'!]
Reply to
Willem-Jan Markerink

Werkt ook met RFID en je paspoort kan er in. Maar ook als je gevolgd kan worden

En voor in de stiltecoupe.

Reply to
Anneke.A

Precies , kooi van Faraday.

Reply to
Bellende Belhamel

Ja, maar ik heb liever en plat inschuifmapje voor mijn ID kaart.

Reply to
Bellende Belhamel

Goh, laat je nou hetzelfde kunnen bereiken door het ding gewoon uit te zetten (jawel, dat kan!) en daarbij nog energie te sparen ook.

Daarvoor is het toch wat ruim bemeten. En met een pasjesetui en wat keukenalufolie kom je ook een machtig eind.

Maar skimmen doet men ook in de pin automaat, niet 200 meter verder... Oftewel, je wordt 'gejat' terwijl je de boel gebruikt. Carjacken als een auto zonder diens bestuurder, op slot, startonderbreker, alram er op, in een drukke straat staat enz. tja veilig tegen carjacken, maar je hebt er dan zo weinig aan he?

--

Pedofiel? u bent welkom bij de pvda, 2009 pvda verliest VIER van 7 EU zetels,
maart 2010 PvdA verliest bijna 33% van de zetels :-)

Het gaat niet om de dikte, maar om de RF-dichtheid. Er mogen dus geen te grote openingen in de omhulling zitten, en scharnierpunten of andere niet vast verbonden delen moeten electrisch goed verbonden zijn (met verguld verenbrons bijvoorbeeld).

snipped-for-privacy@4ax.com:

Dag Willem-Jan,

Die oplossing werkt. Een metalen inschuifhoesje (waarvan je het gleufje gewoon open laat) maakt zo'n 900 MHz tag nagenoeg onleesbaar. Omdat die EPC gen2 tags op 850..900 MHz werken, is de dikte minder kritisch dan bij de 13.56 MHz RFID tags.

Ik heb zelf even wat zitten rekenen en met 100W in een 20 dBi antenne (groot geval) is de genoemde 66m zeker haalbaar (mits je niet te dicht bij de grond zit). Het probleem zit meer in de gevoeligheid van de ontvanger dan in het aanstralen van de tag.

Groeten,

Wim

Reply to
Wimpie

On Wed, 4 Aug 2010 12:33:30 -0700 (PDT), Wimpie sang the following hymns:

Het gaat er niet om wat werkt.

Het is vand en zotte dat we akkoord schijnen te gaan met de situatie waarin we gedwongen worden onszelf te beschermen tegen criminaliteit, (en de overheid) terwijl de discussie zou moeten gaan over hoe we de samenleving zo kunnen inrichten dat we niet het gevaar lopen aan alle kanten gescand, getagged te worden.

Het voorkomen van de risico's moet de discussie zijn. En breder, technorealisme.

Niet alle technologie verbeterd de wereld en ik ben zo langzamerhand spuugzat van al die gadgets en technologien die een enorm potentieel gevaar opleveren maar vaak geen oplossingen zijn of oplossingen zijn voor neit-bestaande problemen.

het zijn vooral de patenten die wint opleveren en de vaak corporatieve belangen van winst en ksotenbeheersing die in strijd zijn met het basale recht van anonimiteit, privacy, hetgeen een primair mensenrecht is.

Deze technologien tasten onze vrijheid en privacy aan en helpen om een technologische staatsterreur mogelijk te maken die ver voorbij de ergste nachtmerries gaat zoals beschreven in 1884 van Goerge Orwell.

Technorealisme is nodig. We moeten leren nadenken over wat we willen ontwikkelen, waarom iets nodig zou zijn en de risico's van het gebruik.

Daaar begint de discussie. Maar sommigen lijken die fase over te willen slaanl en fatalistisch accepteren dat de race al gelopen is, dat we geen macht hebben als burgers om vraagtekewns te zetten bij de technolisering van onze identiteit en ons leven.

Als ik zie hoe vaak ik weerwoord krijg wannee rik opkom voor burgerrechten, wel, je wilt het niet weten. Altijd is er wel iemand die de gevaren niet ziet of baggtelliseert. Het valt allemaal wel mee. Dan zeg ik leiver 'Wir haben es gewusst!'

Is het niet tijd datw e als consumeten onder meer van gadgets ons eens niet laten verleiden door onze aangeboren gemakzucht en luiheid en ons fatalisme omzetten naar pro-actieve bewustwording van wat technolgie vermag?

IK heb bijvoorbeeld geen GSM en ik weiger er een aan te schaffen. En ik mis er niets aan.

Onze kids lopen al op 10-jarige leeftijd met die ondingen en zij worden geindoctrineerd dat het normaal is dat je privacyloos door het leven gaat. Ons gedrag als volwassenen odnermijnt het besef in kinderen van de waarde van burgerrechten- en vrijheden en mensenrechten. En dat je voor die zaken dient te vechten, misschien wel elke dag. Wij zijn moreelv erplicht onze kinderen die vrijheden te leren verdedigen en wij moeten bewakers zijn van onze grondrechten, waaronder het recht op een privéleven.

We kunnen ons niet overleveren aan de corporaties, die liefst alkles zouden willen kunnen tracken, scannen en oplsaan, al die zaken die belangrijk zijn om ons nog meer junk aan te kunnen smeren. Profilering dus. Corporaties geven niets om rechten.

Als wij in de toekomst nog enige rechten en privacy willen overhoduen dan is het tijd om de politiek nu al aan te sturen dat verregaande implentatie van allerlei technoilogien niet in het belang is van een vrije en open democratie, voor zover die al niet voor tenminste een deelv erloren is gegaan, onder andere na 11-9-01, toen de veiligheidsdoctrine echt van de grond kwam.

Een oproep tot technorealisme. Wordt wakker mensen.

--

Verger

"What are we in time going by"-- Mountain ( For Yasgur's Farm)
Reply to
Verger

Het volk is na een eenmalige oprisping bij de Volkstelling 1971 weer ingedut ! ;-(

--
Met vriendelijke groeten,
Ben Doedens