reparatie ja/nee?

Hallo,

Heb een JVC GR-DVL 100 (camcorder, mini DV) van ca. 6 jaar oud.

Na verschillende problemen met de camera had ik hem ter reparatie aangeboden bij een goed bekend staand bedrijf. Nadat zij hem (gratis) onderzocht hadden, was hun conclusie dat het besturingscircuit defect/beschadigd is en dat zij hem niet kunnen repareren.

Contact gezocht met een JVC reparatiebedrijf, zij zeggen dat ze de camera waarschijnlijk wel kunnen repareren maar kunnen niet zeggen hoeveel het ongeveer gaat kosten. Mocht reparatie niet mogelijk zijn dan ben ik wel 42 euro kwijt aan onderzoekskosten.

Wat is wijsheid: toch maar voor reparatie gaan of een nieuwe camera aanschaffen? (en de oude evt. nog op marktplaats zetten)

Bvd, Anton

Reply to
ÂÑTØÑ

Een ander JVC herstelbedrijf opzoeken en een bestek EISEN ! Zoniet is het onmogelijk een goede (rationele) beslissing te nemen.

Reply to
ElJerid

"ElJerid" schreef in bericht news:KfAfh.233140$ snipped-for-privacy@phobos.telenet-ops.be...

En zonder onderzoekskosten is het onmogelijk om een goede diagnose te maken. Of denk jij dat een bedrijf er op zit te wachten om een uur arbeid te verrichten om vervolgens te horen dat de klant het te duur vind? Voor dat je het weet ben je de hele dag voor piet snot toestellen aan het nakijken.......

Ben

Reply to
BenDeGek

Het stellen van de juiste diagnose doorgaans het gros van het werk is bij een reparatie.

Reply to
Patrick de Zeester

Zes maanden geleden liet ik een Sony camera herstellen. De lokale verkoper stuurde het toestel naar Sony Brussel en de volgende dag kreeg ik telefonisch een nauwkeurig bestek. Gezien het toestel redelijk oud was liet ik het niet herstellen, en diende ik enkel forfaitaire verzendingskosten te betalen.

Reply to
ElJerid

ElJerid had uiteengezet :

Dat is netjes, wij hebben ons toestel opgestuurd naar Samsung, sowieso te betalen 44 euro onderzoekskosten. Wil je het terug dan komen daar nog de verzendkosten overheen. Dan maar laten repareren, dan heb je in elk geval een werkend toestel terug voor ruim 125 euro + verzendkosten. Maar volgende keer geldt: stuk = weg. (Aankoopprijs was 3 jaar geleden

400 euro)
Reply to
Kitty Feles

De volgende dag al? Twijfel wel of het Sony was dat een nauwkeurig bestek maakte. Voor mij hebben ze dat nog nooit gedaan na één dag...

Fons

Maar het maken van een bestek kan ook zonder het toestel grondig na te zien. Zeker door het bestek heeeel hoog te maken...

--
Omni Electro
Fons Moors

"ÂÑTØÑ" schreef in bericht news:457e92c5$0$339$ snipped-for-privacy@news.xsall.nl...

Er is in Nederland eigenlijk maar 1 goed en eerlijk reparatiebedrijf van camera's. Helaas repareren ze in principe alleen Sony. Maar het is wel het proberen waard, weet ik uit ervaring. Mail

eens.

Jan

Reply to
Windmolen

"Windmolen" schreef

Bedankt voor de tip! Anton

Reply to
Wim

"Windmolen" schreef

Bedankt voor de tip! Anton

Reply to
ÂÑTØÑ

Interessante link. Wat is er mis met de andere reparatiebedrijven dan? En bij Sony zelf?

M.

Reply to
.M.

De prijs? De snelheid? De openheid van zaken?

Ik ben in de afgelopen jaren (gelukkig) weinig in IJmuiden geweest, maar mijn 2 ervaringen zijn zeer positief te noemen. Ik herinner me nog het zweet in m'n handen toen Nico op deskundige wijze en binnen enkele minuten het gehele CCD-gedeelte van m'n VX9000 volledig demonteerde om even een stofje uit de lens te verwijderen. Klaar terwijl u wacht en de brandstofkosten van de reis waren hoger dan de reparatiekosten.

Tevens een aanrader als je van kameleons en andere reptielen houdt.

Reply to
E. v/d Berg

Met Sony zelf heb ik een zeer onaangename ervaring. List en bedrog en mijn dure apparaat vol krassen en zwarte vetvlekken terug ontvangen.

Reply to
Euker Voorn

Eentje die ik eigenlijk wel afraden kan, is Camera Service Limburg. Deze hanteren namelijk overduidelijk reparatie-tarieven gebaseerd op welke camera je ter reparatie aanbiedt. Als je een duurdere camera hebt, dan kost hetzelfde soort reparatie meer, dan bij een goedkopere. Triest maar waar. Ik ben er voorheen een paar keer geweest voor reparatie van video en foto-spullen, maar nu rij ik liever een stuk naar een eerlijke reparateur, dan zoiets.

-m-

Reply to
Martin Heffels

Hun systeem is niet per definitie oneerlijk, als jouw observatie al klopt. Dezelfde reparatie betekent dat het om hetzelfde type loopwerk en/of electronica gaat. Dat is natuurlijk vaak niet zo, waardoor het toch om een andere reparatie met andere onderdelen gaat die dus ook anders geprijsd zijn en waarvan het plaatsen korter of langer kan duren.

Maar ook als jouw observatie klopt, is het niet zo vreemd. Men zal dan quitte spelen of licht toeleggen op de reparatie van een goedkoper apparaat, maar het wordt wel zomaar even voor je gefixt! Overigens is het in andere branches heel gebruikelijk dat je voor onderhoud een vast percentage van de aanschafprijs betaalt.