relais

Idee is dat een relais nuttig kan zijn om zonder diode een stroom te zetten op een batterij, op voorwaarde dat de stroom van het zonneaneel groot
genoeg is ..

Dan zoek je relais die neit zoveel stroom nodig hebben, om aan te slaan...

Iemand een idee of ze in een electronica milieu ook zo redeneren?

http://www.electronique-diffusion.fr/advanced_search_result.php?keywords=relais

ook op
http://conrad.nl

http://shortwave.tk
Re: relais

Zoiets zou ik met een (ultra low power) comparator en een MOSFET
oplossen.

--
Failure does not prove something is impossible, failure simply
indicates you are not using the right tools...

Knap dat je de vraag zelfs begreep :-)
Vermoedelijk wil OP de accu laden met dat paneel?

Re: relais

Ik werk al vele jaren als elektronica ontwerper. Dan begrijp je op een
gegeven moment wel wat een klant wil met een verzameling componenten
ook al is de vraag niet direct duidelijk :-)

Dat is het meest logische.

--
Failure does not prove something is impossible, failure simply
indicates you are not using the right tools...
Re: relais
On Fri, 07 Mar 2014 00:08:05 GMT, snipped-for-privacy@puntnl.niks (Nico Coesel)

Ja, dacht ik ook. Nu nog even wat relevante waarden :-)
Ik herken je laatste opmerking :-)

Re: relais

Het lijkt er op dat je een accu wilt laden met stroom uit een zonnepaneel
maar van de accu noch van het zonnepaneel geef je meer informatie. Dus, wat
heb je en wat wil je? Het verschil tussen stroom en spanning lijk je ook
niet helemaal te begrijpen. Het wordt zo wel lastig om een bruikbaar
antwoord te geven.

petrus bitbyter

Re: [SPAM]relais
Je hebt volkomen gelijk want een diode is toch een efficiency
verslechter, als je echter 48 volt op je paneel hebt staan dan is 0.7 V
een stuk minder.
dus gewoon je panelen in serie zetten.
Ook een omvormer DC/DC is hier prima op zijn plaats, dan worden de accus
toch bijgeladen als de zon wat minder is.

Re: [SPAM]relais

Je gaat me toch niet vertellen dat er zonnepaneel installaties bestaan
die NIET via een schakelende omvormer het paneel zo gunstig mogelijk
belasten en het vermogen zo optimaal mogelijk doorleveren naar de accu???

Gewoon maar je paneel aansluiten op je accu via een diode of relais, dat
is wel ERG dom.  Dat doe je alleen in een stukje speelgoed.

Site Timeline