Re: Volledige bedrading scart

meten is weten

--
JVD
jvd_609 at hotmail.com
http://www.josvandijken.tk
spelfouten worden door mijn provider toegevoegd
Reply to
JVD

Ik wil een videorecorder verbinden met de tv. In de gebruiksaanwijzing wordt

>uitdrukkelijk aangegeven dat het een 21-pins scart-kabel met volledige >bedrading moet zijn. Een oude kabel gepakt. Die 21 pins heeft ie aan beide >kanten, maar hoe zie ik of het ding volledige bedrading heeft (zonder 'm te >slopen)?

Normaal kan je een scart stekker open doen en dan binnenin kijken of alles wel aangesloten is, dus een draadje op alle pinnen.

Gewoonlijk doe je die open door de ronde bus aan de kabeluitgang gewoon los te vijzen tot het eraf gaat en dan een beetje wringen en het klapt open intwee halve delen.

Ineen steken andersom, uiteraard en goed opletten dat alles op de juiste plaats staat, anders krijg je het niet deftig dicht. Goed kijken voor je begint.

Groetjes, ;-)

Al

--
Mail: Remove space between n and @
Alain Beguin

Gij zijt de slimste ;-)

Greetz

--
Mail: Remove space between n and @
Alain Beguin
Reply to
Alain Beguin

wordt

te

Ik weet niet of het volgende tekeningetje goed overkomt, maar toch : ??????????????????? ? 20 18 16 14 12 10 8 6 4 2 ? ?? ? ? 19 17 15 13 11 9 7 5 3 1? ??????????????????

1 Audio R 2 Audio R * 3 Audio L 4 Audio GND 6 Audio L * 8 Status 17 Video GND 19 Video 20 Video

De overige pinnen weet ik zo niet, maar hebben o.a. te maken met RGB los. In mijn kabel zijn alleen de genoemde pinnen aangesloten. Let op: Audio GND en Video GND apart doorlussen.

Mvg, Joop

Reply to
Joop

"Alain Beguin" schreef

Dank voor het antwoord. Ik heb de stekkers inmiddels open gepeuterd (en weer netjes dicht gekregen!) en vastgesteld dat op alle pinnen keurig een draadje is aangesloten. Dus dat kan niet de reden zijn waarom de boel het niet doet.

Ter toelichting: Ik probeer mijn nieuwe Panasonic S-VHS aan te sluiten op een Philips TV. De eerste heeft Q link en de tweede Easy link. Dus daarmee zou het automatisch en in volgorde kopiëren van de tv-zenders naar het geheugen van de recorder een fluitje van een cent moeten zijn. Niet dus. Antenne kabel en RF coax-kabel aangesloten, alsmede een 21-pins Scart aansluiting om die handige link-functies mogelijk te maken (Philips external

2 Y/C). Precies volgens het boekje.

Ook via de RF coax-kabel zou het landkeuze-instelmenu trouwens op het tv-scherm moeten verschijnen. Ook niet. Kortom, ik weet het even niet meer.

Groet, Pieter

Reply to
PEB

Sluit het eens aan op ext 1. Met follow - tv doe ik het zo. Wel met Philips recorders...

Groetjes,

Al

--
Mail: Remove space between n and @
Alain Beguin
Reply to
Alain Beguin

groeten,

Sander

Reply to
Sander

beste kerel dat is niet helemaal waar dat ""meten is weten "" protocoll.....de slimste is....

kijk als je niet weet wat je meet , wat valt er te meten dan ??? dus je meet niks

omdat goed meten opzich ook een vak apart is

carlos

Reply to
Carlos

meet