Re: Schakelen met de mobiel & compact mobiel alarm met uitbelfunctie per GSM....

Fons wrote in news: snipped-for-privacy@4ax.com:

Op Sat, 16 Jun 2007 22:48:46 +0200 schreef Jawade > : > >>Bestaat er een apparaatje wat je aan een telefoon of mobiel kunt >>aansluiten en daarmee op afstand verschillende dingen in/uit kunt >>schakelen? Ik heb weleens zoiets gebouwd, maar kan er maar 1 ding >>alleen maar aanschakelen. > > Bedoel je zoiets:
> Het is een bouwpakket. > Is te koop bij een electronicawinkel of bijv bij >
> iening_.html > > Als je belangstelling hebt, dan heb ik er nog wel een kant en klaar > liggen, die ik eigenlijk niet meer echt gebruik. Ik hoor het dan wel. > Have Fun > > Fons

Alleen zonde dat het ding 12v AC nodig heeft, ipv DC....dan was het ook echt mobiel te gebruiken (mits niet al te veel stroom trekkend).

(in de maritieme sector bestaat een redelijke keuze aan meer-kanaals speelgoed, maar dan weer met maritieme prijzen)

Overigens zoek ik momenteel een omgekeerde variant, waar Lidl 1-2 weken geleden mee adverteerde: een mobiel 'huis/tuin/keuken' alarm met bewegingssensor (en code-paneel), die naar 5 achtereenvolgende telefoonnummers kon uitbellen, voor iets van 25 euri. En ik slaag er via Google niet in om zo'n ding boven water te krijgen, ik kom niet verder dan babyfoons met allerlei add-on sensors (inclusief rookmelders, op zich aardige funktionaliteit, zeker voor een mobiel alarm in voer/vaartuig). Of soorgelijke grotere alarm-installaties....dat ding van Lidl was iets dat je direkt aan het plafond in de hoek kon hangen (al dan niet batterij- of kabelgevoed).

Iemand zo'n compact ding al eens eerder/elders tegengekomen? (kan de oude Lidl-actiefolder ook niet traceren, papier of online, voor betere keywords) Complete auto-alarminstallaties met die GSM-uitbelfunctionaliteit zoek ik ook niet, het gaat mij om de snelle verplaatsbaarheid van zo'n unit.

--
Bye,

Willem-Jan Markerink
 Click to see the full signature