Re: Kilometerheffing leidt ons richting 'Big Brother'-staat

Het woord "gemiddeld" is je dus ten enenmale ontgaan. En aan welke kant van "gemiddeld" je zit of kunt gaan zitten heb je toch echt zelf in de hand.

[...]

Muh? 'k Heb geen enkel probleem met m'n Siemens Gigasetje.

Maar 'k heb er inderdaadwel op gelet, dat die telefoon een beetje normaal formaat heeft; die GSM-achtige DECTs zijn waardeloos, qua ergonomie.

Reply to
Eric Boon

Mijn auto heeft gemetalliseerd glas, net als een kantoorgebouw. Dat houdt de zonnewarmte tegen. Voor rekening rijden kastjes is er speciaal een vakje schoon gelaten achter de spiegel, daar moet dat kastje gemonteerd worden anders werkt het niet goed.

Maar dat maakt allemaal niet uit, als je je kastje saboteert ben je gewoon zelf verantwoordelijk. Je gaat dan een boete betalen.

Ja daar gaat het om. Straks komt er een agent op bezoek omdat jij op een bepaald tijdstip ergens reed. En dan mag jij gaan aantonen dat je niet gedaan hebt waar die agent voor komt. Of je wordt verplicht om te getuigen in de zaak, al heb je daar helemaal geen zin in.

"Omnibus" schreef in bericht news:4afe9666$0$22933$ snipped-for-privacy@news.xsall.nl...

Het wordt tijd dat de journalistiek uitgebreid melding gaat doen wat er zoal momenteel met Big Brother technieken mogelijk is. Glasvezelkabels liggen inmiddels langs alle in en uitvalswegen alsmede de snelwegen. Kamera`s hangen nu al op veel plaatsen. Internetgegevens moeten de ISP`s lange tijd bewaren evenals de bedrijvenn die vaste en mobiele telefoongegevens beheren. Vele burgers realiseren zich niet of nauwelijks wat de huidige techniek allemaal aan informatie over burgers kan opleveren waarmee de overheid in stilte zich al heel lang een aardig beeld verwerft over de burger. Dat heeft een goede maar ook een hele gevaarlijke kant waarin misbruik mogelijk is. In heel veel landen rondom ons worden de langs deze weg verkregen informatie gebruikt voor doelen waarvoor ze aanvankelijk niet bedoeld waren. Het wordt mij altans steeds duidelijker dat in ons landje vanuit politie, justitie en inlichtingen diensten hooggeplaatste lieden aan de touwtjes trekken Dit alles wordt bij de burger op het bordje geschoven onder het mom ter voorkoming van terrorisme en criminaliteit. De burger slaapt....

Julia

Reply to
Julia

Orwell baseert zich op een artikeltje van Tweakers en fantaseert er verder lustig op los. Ik ben benieuwd naar hard bewijs dat: a) je reisgegevens straks op een website zijn in te zien; b) dat voor iedereen geldt, dus niet alleen op verzoek. Voorlopig zie ik geen reden om iets anders aan te nemen dan dat alleen de strikt noodzakelijke gegevens - hoeveel kilometers je in welk tarief hebt gereden - worden doorgegeven en dat je je reisgegevens desgewenst uit kunt lezen van een geheugenkaartje dat je in je kastje prikt.

Dat kan. Desondanks is bijv. internetbankieren een groot succes. Terwijl financi=EBle gegevens *en financi=EBle controle* voor het gros van de mensen kilometers gevoeliger zijn dan reisgegevens.

Straks? Dat is zo sinds de wet Mulder.

Reply to
Omnibus

Sinds gisteren een SL785.(geen MB) Ook niet slecht.

--

Mvg, Eric
Reply to

""NachtWacht"" schreef in bericht news:4aff68ae$0$774$ snipped-for-privacy@news.kabelfoon.nl...

Fietsemaker ;-))))))))))))))

Maurits

Reply to
Maurits

Dezelfde waar ik het in mijn bericht daarvoor ook al over had.

Of de auto een kooi van Faraday vormt, hangt van de frequentie af. Voor GSM signalen is hij prima doorlaatbaar. Hooguit met gemetalliseerde ramen dat je er wat aan doet, maar de antenne van het rekeningrijdenkastje staat er in zo'n geval natuurlijk buitenop.

Daarom moeten voor radio/tv/gsm ook de frequenties gekocht worden......omdat het vrij is. Radio / televisie piraterij bestaat niet niet meer en radiozendamateurs ook niet.....omdat het vrij is. Agentschap Telecom is voor Jan met de korte achternaam in het leven geroepen......omdat het NIET vrij is. Ik ging me eerst inlezen voordat ik antwoord zou geven op een onderwerp waar ik geen vestand van heb.

--
CU, Rob / gompy.net
Reply to

Dat vakje zit er voor de tolpoorten in oa. Frankrijk daar zijn 1 of meerdere banen vrij voor houders van een kastje. Handig voor veelrijders. Niet stoppen voor ticket\geld\card handeling. Hoe de NL rekeningrijders het systeem ingebouwd krijgen en waar de antenne voor de GPS/GSM zit is niet duidelijk. Een kastje plakken tegen de voorruit en een draadje via de dakhemel naar de accu?

Zo zit bijv. de (optionele/ anti-diefstal GSM/ GPS antenne in dure auto's van BMW/Ferrari niet achter de voorruit (en niet achter het blik) dat is wel fraaier en uit het zicht. Waar die dan zit, ben ik wel benieuwd naar.....

Mijn dakraam heeft geen metalcoating, dit is volgens mij bij moderne auto's met een opdampproces onder hoog vacuum aangebracht, net zoals coatings op dure lenzen van film en foto camera's.

Zeker weten, net zoals de benzine jatters en de maffia met elektrisch verwisselbare kentekenplaat. Zie Kuifje in Amerika ;-)

Maurits

Reply to
Maurits

Dan is het duidelijk: je weet niet waar je het over hebt.

Zoals de meer dan 40 snelheidsbekeuringen voor een voor het bedrijf geparkeerde stilstaande bestelwagen waarvan het kenteken nu net gedurende gehele controletijd door de camere werd gefotografeerd ipv het kenteken van de snelheidsovertreder. De computer stuurde gewoon een dikke 40 incassovoorstellen aan de houder van het kenteken van de bestelwagen. De goede man had daarna een advocaat nodig om Justitie te overtuigen dat een geparkeerde bedrijfswagen niet meer dan 40 met te hoge snelheid langs de Gatsometer kan rijden. Maar de computer had bijna gelijk.

--
Met vriendelijke groeten,

Ben Doedens
http://home.kpn.nl/vrouger
Reply to
ben doedens

De effectiefste complotten zijn a) niet geheim en b) geen complot maar een opeenstapeling van mogelijkheden waarvan mensen op het eerste gezicht nog zouden zeggen "nah, dat zal toch niet". Lieden van uw leeftijd laten zich daar wellicht een rad door voor de ogen draaien.. Misschien is het productiever als u zich weer met schilderen gaat bezighouden, daar oogstte u altijd veel lof mee.

Wat mij bijzonder verontrust is de opmerking van iemand op TV dat de gegevens niet aan de overheid beschikbaar zouden worden gesteld maar op de vraag of bij een opsporingsonderzoek door justitie dat ook het geval zou zijn moest de man een ontkennend antwoord schuldig blijven. M.a.w. in het geval justitie het nodig vindt, zal het materiaal gewoon aan justitie ter beschikking worden gesteld.

--
Met vriendelijke groeten,

Ben Doedens
http://home.kpn.nl/vrouger
Reply to
ben doedens

Dat was een lid de regering die dat antwoord gaf. Dat is toch altijd zo, dat zware criminelen met alle mogelijke manieren worden opgespoord? De rechtercommisaris beveelt, de onderzoekkamer toetst, en de drie rechters beslissen uiteindelijk in een strafproces. Of de privacywetgeving moet worden aangepast is een heel ander item. Geen moderne westerse samenleving zal makkelijk bestaande hoogwaardige technieken afzweren. En als voortrekker in de wereld maak je ook nog eens een lange neus naar grote buur Duitsland met z'n vrachtrijcamera's boven elke Autobahnstrasse. Plus patentinkomsten als je dat kastje ook aan andere landen kan slijten. Nee, Philips en consorten zijn goed bezig, dat bedoelde Bakellende natuurlijk met VOC mentaliteit.

Maurits

Reply to
Maurits

Het is ook niet voor niets dat de kilometerstand bij de APK keuring wordt geregistreerd.

Reply to
JandeBehanger.

Ik twijfel er eigenlijk niet aan. Als het kan dan gebeurt het ook. Ook dat is in het verleden al vaak aangetoond. Met het SoFi-nummer heeft het nog best lang geduurd, dat moet ik je dan wel weer toegeven.

Telebanksites zijn ook wel iets veiliger opgezet dan de gemiddelde andere website. Ik neem eigenlijk aan dat ik je dat niet hoef uit te leggen?