Philips TV Probleem

Hoi,

Een kennis van me heeft een probleem met z'n Philips TV. Hij is van

1999 dus relatief "oud". Het type is 25PT7304. Van de =E9=E9n op de andere dag wordt het scherm niet meer totaal gevuld maar blijven de onderste 15 cm (ongeveer) zwart. Het beeld wordt als het ware verticaal in elkaar gedrukt. Verder zijn er geen rare dingen te zien. Kan iemand me vertellen waaraan dit zou kunnen liggen?
Reply to
Baatsjv

Is het beeld echt inelkaargedrukt (dus ondertiteling nog als heel kleine lettertjes zichtbaar)? Zo ja, dan is de verticale afbuiging defect. Als er gewoon een balk ontbreekt, dus niet inelkaar gedrukt, kan het zijn dat de TV een bepaalde instelling is vergeten (softwarefout in bepaalde modelle, weet uit m'n hoofd niet of jouw model daar ook onder valt).

"Baatsjv" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@m79g2000cwm.googlegroups.com... Hoi,

Een kennis van me heeft een probleem met z'n Philips TV. Hij is van

1999 dus relatief "oud". Het type is 25PT7304. Van de één op de andere dag wordt het scherm niet meer totaal gevuld maar blijven de onderste 15 cm (ongeveer) zwart. Het beeld wordt als het ware verticaal in elkaar gedrukt. Verder zijn er geen rare dingen te zien. Kan iemand me vertellen waaraan dit zou kunnen liggen?

Vervang de software door de laatste versie: het bestelnummer is: 4822 900 11275 En stel de V-slope opnieuw in.

Reply to
Henk van den Hof

Reply to
Baatsjv

Ik vrees dat dit alleen kan door de EEPROM of de controller te vervangen, en die is niet supergoedkoop. Alternatief is om alleen de v-slope in te stellen, maar in theorie kan je dan bezig blijven omdat de instelling, zoals Henk al aangeeft, wegvalt door een softwareprobleem.

Ik had hetzelfde probleem met een GR2.2 chassis met slechte condensators die lekten als olie in de pan! BIj mij rekte het beeld langzaam verder uit als het toestel warmer werd! Wat bleek ? Het vertikaleafbuiging ic dat er in de buurt zat was gedrenkt in deze lekkende troep uit die condensator, zelfs na vervanging condensator bleef dit rare probleem bestaan. Ook het ic vervangen was geen oplossing, totdat ik de print goed reinigde met thinner /spirtitus. Kijk eens of de print glimt aan de bovenkant. of verkleurd is...en de condensators opgebold zijn dan lekken ze zeker!

schreef >> Alvast bedankt. Hoe kan ik aan deze SW komen en hoe kan ik hem

Reply to
EdTec

"EdTec" schreef in bericht news:11b12$44fd6501$1884c05b$ snipped-for-privacy@news.chello.nl...

die

als

de

na

vervangen

/spirtitus.

Zo... dus jij denkt dat een GR2.2 zo ongeveer dezelde schakelingen als een MG2.1 zal bezitten. Fout dus. Daar waar een GR2.2 nog potentiometers had voor de afstelling van de vertikale afbuiging, doet en MG2.1 dat softwarematig Ik heb al honderden softwares voor dit probleem vervangen. Het is geen rasterafbuiging pobleem maar een software probleem!

vervangen,

Reply to
Henk van den Hof

"Baatsjv" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@h48g2000cwc.googlegroups.com... Alvast bedankt. Hoe kan ik aan deze SW komen en hoe kan ik hem downloaden?

Bestellen bij een betere technische dienst. Downloaden is niet mogelijk. De SW chip zit in een voetje. Na vervanging moet de V-slope opnieuw ingesteld worden evenals (ter controle) de algehele geometrie.

Henk van den Hof wrote:

Reply to
Henk van den Hof