Philips Onis 200 dect handset

Hallo,

Van mijn Philips Onis 200 dect telefoon geeft 1 van de 2 handsets sinds kort problemen, setje is net geen 2 jaar oud.

De handset heeft soms slecht bereik en verliest spontaan contact met het basisstation. en ook is de accu soms snel leeg. Ook wil het voorkomen dat hij blijft doorladen als hij op de lader gezet wordt en nog steeds aangeeft dat de accu bijna leeg is als je hem er na een dag afhaalt.

Andere momenten doet hij het weer een week normaal. Ik heb hem al eens open gehad, maar daar is weinig te zien. 1 smd elcotje dat er goed uitziet en het HF gedeelte zit onder een rondom vastgesoldeerd blikje. Veercontacten naar de print maar even schoongemaakt en gekeken of ze genoeg aandrukken. Dat heeft dus niets geholpen.

Mocht ik een andere handset willen/moeten aanschaffen, kan ik dan elke GAP compatible DECT nemen (de Onis is GAP compatible) of werken dan niet alle functies meer? Volgens het boekje werken dan gegarandeerd bellen en gebeld worden, maar dat is toch wel erg basic. Dus geen telefoonboek, interne oproep ed. meer?

--
Stef    (remove caps, dashes and .invalid from e-mail address to reply by mail)

You should avoid hedging, at least that's what I think.
Reply to
Stef

Je heb inderdaad kans dat b.v. nummerherkenning niet meer werkt zoals bij mij.

kpn met profoon dus werkt basic.

Groeten PP

"Stef" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@internet.stef.home...

mail)

Reply to
eddumweer

"Stef" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@internet.stef.home...

mail)

Accu al vervangen? Als ik het zo hoor is er een cel kapot.

Jopie

Reply to
Jopie

Er zitten 2 NiMh potloodcellen in, deze geven nu beide 1.35V, handset ingeschakeld en zijn dus vol. En toch geeft het display aan dat de batterij leeg is.

Ook als het apparaat op de lader staat raakt hij z'n verbinding kwijt.

En omdat hij het soms wel een tijd goed doet lijkt mij de batterij niet echt waarschijnlijk, maar eens een keer testen met een ander setje kan natuurlijk nooit kwaad.

--
Stef    (remove caps, dashes and .invalid from e-mail address to reply by mail)

egrep patterns are full regular expressions; it uses a fast deterministic
algorithm that sometimes needs exponential space.
-- unix manuals
Reply to
Stef

Ik heb zelf vergelijkbare problemen gehad met een Philips DECT set, ook binnen twee jaar. Nadat ik de accu's had vervangen was het probleem opgelost. Mijn ervaring met oplaadbare batterijen van Philips is overigens beroerd; doorgaans gaan ze na ongeveer een jaar of wat stuk. Ik heb er dus maar een ander merk er ingestopt, en daarmee gaat nu al zo'n vier jaar goed.

--
Peter van Merkerk
peter.van.merkerk(at)dse.nl

Hallo,

Ik kan dit probleem onderschrijven. Op een een of andere manier worden de batterijen niet goed meer geladen ofzo. Wat ik doe is : Ik laad ze in mijn Hema lader, daarna zijn de problemen voor weken weer opgelost! Ik vermoed dat de software "denkt" dat de accu's vol zijn. Ook verdenk ik de laad contacten aan de onderzijde. Door de "0" toest 5 seconde ingedrukt te houden gaat de ONIS 200 handset in de "uit-stand". Bij aanzetten is de laad geheugen gewist. misschien dat dit nog helpt. Mocht de ONIS200 soms zijn "lock" verliezen, kan het ook nog zijn dat het basisstation niet meer zendt. Dan heb je een groter probleem, want dan zal de synthesizer binnenkort wel de geest geven.....(A3545).

Bart

Reply to
bart

Goed, iedereen blijft dus de batterij als schuldige aanwijzen. Dan zal ik eerst maar eens een nieuw setje gaan proberen. :-)

Ik heb zo'n duo-set en slecht 1 van de 2 handsets heeft de problemen, dus ik heb goede hoop dat dat niet het probleem is.

Iedereen bedankt voor zover en jullie horen nog hoe het afgelopen is met die batterijen.

--
Stef    (remove caps, dashes and .invalid from e-mail address to reply by mail)

This will be a memorable month -- no matter how hard you try to forget it.
Reply to
Stef

Je kunt ook de batterijen tussen de twee handsets wisselen. Als het probleem mee gaat dan ligt het aan de battery.

--
Wil je ook niet voor muisklikken gaan betalen?
Stem dan tegen de Europesegrondwet.

pim. ReplyTo: nospam4me [at] schaeffer.tk

Reply to
pim schaeffer

Dit is rotzooi, de onderdelen die hier in zitten hebben een gecalculeerde en voorspelbare levensduur (er is een site waar je dat kan opvragen). Ik heb eens zo' n telefoon met heel veel moeite gerepareerd, na een blikseminslag. Onderdelen zijn niet te krijgen, en als ze al te krijgen zijn is het zo lastig om die smd troep eruit te solderen dat je er gek van wordt. Sommige onderdelen worden erg heet (bij bijna 60 graden) en zijn mijn insziens ook nog eens gevaarlijk met zulke temperaturen.

Philips laat dit soort weggooi electronica ergens in het oostblok maken en komt om het half jaar met een nieuw model.... lastig om dan een vervangend toestel te vinden om te repareren. Tip: koop gewoon een ander merk, ik heb zelf ericcsson en dat is super....

Reply to
EdTec

Nou,

Dan zal ik je uit de droom helpen. In 70% van de DECT handset die wereldwijd worden verkocht zitten PHILIPS chippen! Zelf de nieuwste GIGA-set van Siemens gebuikt de Philips silicon...... reden : Ze zijn goedkoop en hebben goeie specificaties! Verder komen de Philips toestellen uit Roemenie of Hongarijen, en het zal niet lang meer duren of dit wordt China!

tip tav. de werking : probeer de handset naast een oud portable radiootje te houden, en kijken of je een soort scheerapparaat brom hoort....Geeft een indicatie of hij zendt....

Bart

EdTec schreef in berichtnieuws

5OrIc.122356$ snipped-for-privacy@amsnews05.chello.com...

en

blikseminslag.

heb

handset

ook

Reply to
bart

Nieuw setje batterijen geplaatst en er was direct weer verbinding. Echter na een nachtje laden was de lader nog niet gestopt en bleek de verbinding met het basisstation ook weer weggevallen. Na van de lader halen geeft hij weer aan dat de batterij leeg is, batterij- spanning is dan 1.29V. Uitzetten en weer aan geeft zelfde resultaat.

Dus helaas, probleem zit niet in de batterijen. Andere suggesties?

--
Stef    (remove caps, dashes and .invalid from e-mail address to reply by mail)

We totally deny the allegations, and we're trying to identify the allegators.
Reply to
Stef

Stef schreef in berichtnieuws snipped-for-privacy@internet.stef.home...

handset

ook

Toch merkwaardig dat de spanning van een "volle"batterij 1.29 Volt is. Ik heb bij mijn ONIS 200 de accu eruit gehaald en gemeten met mijn Fluke en ik meet 1,43 Volt. Daaruit concludeer ik dat de accu bij jouw dus niet wordt geladen! Er zal in de handset wel iets defect zijn in het laadcircuit. Ik zal eens kijken of ik de schema's kan achterhalen. Meestal wordt dmv. de ABC chip de ACCU bestuurt...

Bart

mail)

allegators.

Reply to
bart

Nee, 1.29V is idd niet echt vol, maar ook lang niet leeg (dat is pas bij

1.1V). Laadcircuit is dus ten minste niet 100% OK. Ik heb de batterijen maar eens met een externe lader opgeladen. Ze geven nu 1.40V nadat ze al weer een half uurtje in de handset geplaatst zijn. Handsetje werkt nu weer normaal, maar voor hoe lang? Werkte eerder ook soms wel en dan weer niet. Het display geeft overigens aan dat de batterij leeg is.

Ik zal de laadstroom eens proberen te meten als de batterijen weer leeg zijn. Schema zou welkom zijn want in het laadcircuit lijken best wel wat discrete componenten te zitten en is er misschien nog iets te repareren.

--
Stef    (remove caps, dashes and .invalid from e-mail address to reply by mail)

Be different: conform.
Reply to
Stef

"bart" schreef in bericht news:cd6oct$ma0$ snipped-for-privacy@reader08.wxs.nl...

stuk.

al

by

Ik heb met hetzelfde type toestel soortgelijke problemen. Accu's lijken goed te zijn, resetten helpt niet. Schema's zouden welkom zijn. Bij voorbaat dank!

Anton.

Reply to
Anton

Ik denk dat ik ondertussen die hele duoset kan afschrijven. In eerste instantie waren er alleen problemen met handset "2". Deze wil niet lekker de batterijen laden en was door de batterijen extern te laden nog enigszins bruikbaar. Maar ook met volle batterijen wil hij soms toch geen verbinding met het basisstation maken of krijg je midden in een gesprek een keiharde piep en is de verbinding weg. Dit laatste is me nu ook al 2 maal met handset "1" overkomen en het lijkt dus logisch dat dat een probleem in het basisstation is.

Dus de vraag wordt nu: Welke nieuwe dect set zal ik aanschaffen? En dan waarschijnlijk geen Philips, want het geluid is altijd wat blikkerig geweest en dat is (was?) volgens sommige typisch voor philips dects.

--
Stef    (remove caps, dashes and .invalid from e-mail address to reply by mail)

"Yes, and I feel bad about rendering their useless carci into dogfood..."
-- Badger comics
Reply to
Stef

"Stef" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@internet.stef.home...

Ik heb een Beocom 6000 met 3 handsets in gebruikt vanaf begin 1999. Tot op heden is de stand-by tijd nog gelijk gebleven, dus geen vermindering van capaciteit van de cellen(Sanyo 560 mAh)

1,5 jaar geleden een gratis software up-date laten doen, daarbij zijn tevens de frontjes vervangen voor het nieuwste model (had met de software van doen). Het is wel wat duurder dan gemiddeld, maar de kwaliteit, vormgeving en gebruikersvriendelijkheid laat weinig te wensen over, evenals de geluidskwaliteit.
--
Groet,     Gerard,

verwijder "nospam" uit e-mail adres

Posted by news://news.nb.nu
Reply to
Bezemsteel

Ik heb zelf een Philips DECT thuis (nu zo'n vijf jaar oud), en ik kan niet zeggen dat het geluid "blikkerig" is. Het geluid is minstens even goed als via een normale telefoon. Of het geluid goed is kan je het beste uitproberen in de winkel of anders afspreken dat je het toestel terug mag brengen als ie niet bevalt.

Als je om begrijpelijke redenen geen Philips meer wilt houdt er dan wel rekening mee dat de meeste DECT sets Philips onderdelen gebruiken. Dus wellicht zal je moeten overwegen om geen DECT systeem aan te schaffen.

--
Peter van Merkerk
peter.van.merkerk(at)dse.nl

De onderdelen van Philips zijn over het algemeen niet slecht, meer de uitvoering, gewoon alles zo goedkoop mogelijk: pertinax print in plaats van epoxy, plastic war het beter metaal had kunnen zijn, chassisdeel op de print gesoldeerd, gaat gegarandeerd loszitten, dunne snoertjes, omgebogen alu-plaat als koellichaam, een popnagel om een vermogenstor vast te zetten, ga maar door, vul maar aan. Niet dat het alleen bij Philips voorkomt, maar er zijn wel merken waar dit niet bij voorkomt. Philips maakt heus ook goede dingen, zoals vroeger bepaalde cd-loopwerken (type zwaaiarm). Philips: make ALL things better;-)

--
Groet,     Gerard,

verwijder "nospam" uit e-mail adres

Posted by news://news.nb.nu
Reply to
Bezemsteel

Over de degelijkheid van de Philips DECT telefoon die ik thuis heb staan (niet de nieuwste meer) heb ik overigens weinig klachten. Hij voelt stevig aan, en ondanks dat ie regelmatig op een harde vloer gevallen is en in bad kopje onder gegaan is, doet ie het nog steeds en ziet er nog netjes uit. Die telefoon zit onvergelijkbaar veel steviger in elkaar dan die telefoons die je bijvoorbeeld bij een bouwmarkt aantreft. Ik denk dat niet dat veel van die telefoons een val van één meter op een harde vloer zonder schade overleven.

Het enigste probleem dat ik er meegehad heb zijn de accu's. En dat was niet eerste keer dat Philips oplaadbare batterijen het bij mij laten afweten. Dit zou voor mij een reden zijn om Philips in het vervolg te vermijden.

--
Peter van Merkerk
peter.van.merkerk(at)dse.nl

Bij deze philips onis viel het direct op dat het geluid 'anders' was dan ik van m'n normale telefoon gewend was. Bij andere DECT setjes (bij anderen) is me dat nooit opgevallen. Mogelijk dat het verschil in de analoge voor- en nafiltering zit en dat fabrikanten dat deel juist zelf verzorgen? (wilde gok :-)

Wat ook van invloed kan zijn is dat ik ISDN heb en de DECT achter een quattrovox hangt en je hebt dus:

digitaal analoog digitaal analoog ISDN intern DECT mens

Als in die keten bijv. ergens een anti-aliasing filter niet optimaal is zou je dat best kunnen gaan horen.

Een ISDN DECT set is ook niet echte een optie: Daar is weinig keus in, ze zijn duur en doorverbinden naar analoge toestellen achter de quattro- vox is dan niet meer mogelijk.

Uitproberen/terugbrengen? Waar vind je nog een winkel die een beetje service levert? En dan blijft het 'goed' klinken toch een beetje subjectief. Maar in een goede winkel kun je misschien wel zeggen dat _ik_ hem niet goed vind klinken. Ik zal eens kijken.

Geen DECT? Ondanks alle gebreken zijn ze toch wel erg handig. ;-)

Iemand ervaring met (courante) DECT sets achter een Quattrovox II?

--
Stef    (remove caps, dashes and .invalid from e-mail address to reply by mail)

When the going gets weird, the weird turn pro.
		-- Hunter S. Thompson
Reply to
Stef