Philips chassis 2B kanaalkiezer

hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar het inwendig schema van de kanaalkiezer FE618 Q/256
(3122 237 10031).
Bij het overschakelen van kanaal heb ik moeilijke horizontale synchronisatie
t.g.v. niet goed werkende AFC.Ik heb reeds drie elco's vervangen in het
MF .Heeft iemand nog een suggstie i.v.m. horizontale sync problemen bij
chassis 2B versie 3??

--
Groeten van Noël

Re: Philips chassis 2B kanaalkiezer
Weet niet of het voor dat type geldt, maar proberen kan altijd. Het gedeelte
van het tunerblikje dat je eraf kan halen, daar zitten een aantal lipjes op
die weer contact maken op een spoortje(s) van de tuner print.(massa) Deze
kunnen slecht contact maken en problemen geven. Wat ik dan meestal doe is
het volgende, ik soldeer een massief draadje op de plekken waar dat de print
contact moet maken, doe dan het blikje weer dicht, met de draadjes door het
blikje heen, buig ze om en knip het overtolliige eraf. Soldeer ze vast aan
de buiten kant.

Succes

Ed

synchronisatie