PCR 406J tor

hallo allemaal ...

weet iemand welke tor ik kan gebruiken voor een PCR406J en hoe ik deze moet aansluiten en door moet meten , het is een pnp maar de rest is me niet duidelijk ..

met vr gr

m.mols

Reply to
M.Mols

Bozweb

"M.Mols" schreef in bericht news:993d6$4e0df268$5ed1a851$ snipped-for-privacy@cache110.multikabel.net...

Is een kleine thyristor die meet je door op de gate een spanning te zetten. Dan slaat ie door tussen anode en kathode. Als de spanning eraf is reset ie en is er weer isolatie tussen a en k. Evt maak je een proefopstelling met een lampje in serie met de a, kan je zien wanneer er stroom loopt.

Maurits

Reply to
Maurits

idd Maurits bedankt voor de info hier kan ik iets mee , heb em getest maar is idd defect .. en kan em niet meer krijgen in de lokale electronica winkel in het dorp

waar kan ik zoeken voor een vervanger heb jij een idee toevallig ?

mike

"Maurits" schreef in bericht news:iuo27m$nah$ snipped-for-privacy@speranza.aioe.org...

Reply to
M.Mols

"M.Mols" schreef in bericht news:a5f5f$4e137237$5ed1a851$ snipped-for-privacy@cache110.multikabel.net...

Farnell en Conrad hebben allicht iets bruikbaars. Nadeel is dat daar een component van nog geen euro al snel tien euro kost voor je hem in huis hebt. (Ik wil hem ook wel leveren, maar dan wordt hij nog duurder.)

petrus bitbyter

Reply to
petrus bitbyter

El 01-07-11 18:13, M.Mols escribió:

Dag M,

Je weet nu wat het is. Als je naar Farnell gaat en selecteert op TO92 behuizing, krijg je een aantal typen die zeer goed matchen met die van jou.

Als het niet lukt om hem elders te krijgen, mail mij dan even (even abc weghalen), dan kan ik hem meebestellen bij mijn volgende bestelling, dan kost het je hooguit een paar euro verzendkosten. Je kunt als particulier bestellen bij Farnell, maar dan geldt uit mijn hoofd minimaal 50,-- orderbedrag.

Met vriendelijke groet,

Wim PA3DJS

Please remove abc first in case of PM

Reply to
Wimpie

Bijv. een BT149

Een beetje zaak heeft wel iets op de plank liggen wat er op lijkt of een boekje waar een equivalent in staat.

Maurits

Reply to
Maurits

Of deze