opname via dvd-recorder werkt niet door Guide+

Hallo mensen,

Dit is de eerste keer dat ik dit beleef: Ik heb vandaag (eigenlijk gisteren want het is na twaalven)handmatig een opname gepland die om 2.55 uur had moeten ingaan. Guide+ heb ik uitgeschakeld (tijdens de laatste setup van de dvd-recorder) om geen last van een stoorzender te hebben als ik 's nachts of 's morgens vroeg opneem.

Wie schetst mijn verbazing en verontwaardiging als ik om ong. 2.53 uur een geluid hoor komen van de recorder en als ik kijk blijkt er op het display 'GUIDE' te staan! Ik wacht wat minuten om te zien of ie misschien ondanks die GUIDE-melding gaat opnemen, maar een paar minuten na 3.00 uur geef ik het op: er wordt niet opgenomen!

Godverdomme! Ik heb al eens eerder bij een nachtelijke opname al tijdens het instellen van de timer een waarschuwing gekregen dat de Guide+ de opname zou kunnen versjteren, wat ik erg netjes van het app. vond. De opname bleek later gewoon doorgegaan te zijn en ook gelukt te zijn. Zo'n waarschuwing heb ik ook deze keer gekregen...

En nu neemt ie niet op vanwege GUIDE terwijl die IS UITGESCHAKELD!

Deze leuke ervaring heb ik met mijn Panasonic EH55. Dit is bepaald niet de enige keer dat ik problemen heb met een Panasonic dvd-recorder (zie evt. eerdere berichten van mij in deze groepen).

Wie heeft een soortgelijke ervaring gehad met een dvd-recorder? En met welk merk was dat?

Massimo

Reply to
Massimo

In nl.hobby.elektronica Massimo

Op Sat, 28 Jun 2008 03:16:38 +0200 schreef Massimo:

Ik heb wel eens gehad dat deze recorder me waarschuwde dat ik GuidePlus uit moet zetten om een timeropname te kunnen maken, terwijl ik GP helemaal niet geinstalleerd had(!). Ik ben nl niet zo gek op GP, PDC, ShowView etc. (Ik programmeer liever zelf, met de hand) Maar verder vind ik het een puike recorder.

Reply to
Harry333

"Massimo"

Hoi, heb zelf een eh 57. Probeer je vraag eens te stellen in het revieuw forum van Kieskeurig. Zit veel ervaring. Grtz Dwight

Reply to
Dwight

Reply to
Massimo

Ik denk daar precies hetzelfde over. En overigens: je vertelt dus een precies eendere ervaring wat betreft het met Guide+ te maken krijgen terwijl je die niet eens geïnstalleerd had, als die ik in mijn bericht heb gezet. Het is dus een eigen(on)aardigheid van Panasonic (EH55).

Op zijn defect (grijstintenopname in 1 op de 8 à 10 gevallen)en eigenaardigheden na vind ik het ook een goede recorder. ;-)

Massimo

Reply to
Massimo

Dank je voor de tip. :-)

Massimo

Reply to
Massimo

Hè hè, even bovenquoten, want kort reageren op mijn eigen posting hier beneden: Ik denk te weten waar het ongevraagde opduiken van GuidePlus vandaan komt. Vroeger merkte ik al eens op dat toen ik per ongeluk een knopje indrukte op mijn AB dat met Guide+ te maken heeft, dat toen Guide+ ingeschakeld werd ONDANKS DAT IK HET BIJ DE SETUP UITGESCHAKELD HAD. Ik denk dat ik zonder het te merken in e.o.a. menu even op een verkeerde -guide+-gelieerde optie heb geklikt en daarna me meteen daaruit teruggetrokken heb. Maar bij een Panasonic is het dan 'te laat': je moet helemaal opnieuw een setup gaan doen om Guide+ weer even kwijt te zijn!

Massimo

-------

On Sat, 28 Jun 2008 03:16:38 +0200, Massimo

Reply to
Massimo

Bij VHS videorecorders ligt het omslagpunt bij modeljaar 2002, toen is Philips gestopt die zelf te produceren. Bij DVD-recorders hangt het er een beetje vanaf, goedkopere modellen kunnen ingekocht zijn bij Lite-On en, hoewel ik er in computers goede ervaringen mee heb, hoor ik daar nog wel eens klachten over.

Toen was het vooral het hele concept achter de bediening, maar ook al dat je bij elke opname opnieuw PDC uit moest zetten. Deed me erg denken aan jouw ervaringen met guide+.

"Massimo" laat': je moet helemaal opnieuw een setup gaan doen om Guide+ weer

Dat is nu precies waarom ik niet de moeite heb genomet te antwoorden. RTFM (Read The F.....g Manual) is hier het credo. En aan vloekende lieden heb ik zowiezo al een hekel.

Reply to
Henk van den Hof

Op Sat, 28 Jun 2008 15:01:40 +0200 schreef Massimo:

Aha, dus dat kan de oorzaak zijn. Ik heb misschien ook wel een abusievelijk op dat knopje gedrukt... Rare bug in de software!

Reply to
Harry333

Afblijven van die knopjes! :-)

Ik ben niet zo geneigd om het een bug te noemen. De ingebakken software is gewoon niet zo slim geprogrammeerd, denk ik. Het lijkt me voor een programmeur een hele kleine moeite om als er eenmaal gekozen is voor *geen Guide* tijdens de setup, om dan dit gegeven niet alleen op te slaan, maar ook ervoor te zorgen dat als er daarna op enig ogenblik een optie aangeklikt wordt die bij het Guide-gebeuren hoort, om dan de toegang tot die optie te blokkeren.

'foute keuze! Guide+ niet ingeschakeld tijdens setup'o.i.d.

Massimo

Reply to
Massimo