Op welke frequentie zitten autosleutels ?

  Weet iemand op welke frequenties de autosleutels zitten ?

   Ik kreeg hem in landelijk gebied bijna niet open en dat

   vond ik vreemd.

Re: Op welke frequentie zitten autosleutels ?

Autosleutels zitten soms op 434.xxx MHz.
In landelijk gebied tref je soms bij boerderijen een vaak groene
kast aan naast de oprit met een zwarte plastic "hoed" erop, hierin
zit een zender op 434.750 MHz die telemetrie doorstuurt naar de
beheerder.  (dit zijn pompen die het rioolwater naar de zuivering
afpompen)

Misschien heb je daar last van gehad.

Re: Op welke frequentie zitten autosleutels ?

Een voor Europa bestemde auto gebruikt  433.9 MHz voor een gewone key
fob waarmee je de deuren open en dicht kan doen.  Naast de frequentie
van Rob, het frequentiegebied rondom 433.9 MHz (430..440 MHz) is
amateurband, zij mogen met behoorlijke vermogens werken. Dit kan
problemen opleveren in key fob ontvangers die niet zo selectief zijn.

Mocht je die plek vaker bezoeken: kijk dan eens of het op specifieke
tijdstippen van de dag voorkomt, of bijvoorbeeld ook 100m verderop.

Voor alle zekerheid: kijk in je instructieboekje of ze iets schrijven
over de plek van de antenne (bijvoorbeeld buitenspiegel) en hoe binnen
te komen zonder key fob, dat kan onder  moeilijke omstandigheden net
het verschil maken.

--
Wim
PA3DJS

Ik heb er gelukkig nog een sleutel aanzitten. Dus lukt het van afstand niet,
dan zeker van heel dichtbij !

--
Met Vriendelijke Groeten,
Ben Doedens

Re: Op welke frequentie zitten autosleutels ?

  Zou het ook het Tetra-net kunnen zijn ?
  Dat staat konstant aan.

Re: Op welke frequentie zitten autosleutels ?

Maar dat zit niet op- of in de buurt van de frekwentie van de autosleutels.

In principe kan als de ontvanger maar wrakkig genoeg is natuurlijk IEDERE
zender voor problemen zorgen.  Maar meestal ga je toch wel in de eerste
plaats kijken naar medegebruikers van dezelfde frekwentie.

In het geval van autosleutels zijn dat:

- andere LPD gebruikers, zoals de rioolgemalen die ik noemde.
- zendamateurs in de 70cm band.

Die laatsten dan vooral als ze werken met Amateurtelevisie.
Dat komt tegenwoordig op die band niet veel meer voor.

Ik zou kijken of het een herhalend probleem is (dus als het weer fout
gaat als je op dezelfde plek parkeert).  Is dat het geval dan is de
kans op een zendamateur wederom kleiner.  Maar een andere LPD gebruiker
dat kan best.

Er bestaan bijvoorbeeld ook draadloze weerstations, bedieningen voor
zonneschermen, etc die in die band werken.  Alleen is dat meestal een
zender die steeds heel kort even zendt en dan weer een tijd niet.  Net
zoals een autosleutel dus.

Site Timeline