Onbekend cai opsteekprintje met IC

Wie (her)kent dit printje (70x28mm) met IC? Opschrift op het (verwijderde blik) Astro AVP8 662 Mhz. Er zat ook nog een OM335 op (Wideband-UHF-VHF Amplifier) tussen de de rode C en de L. (de klodders tin moet je wegdenken, zijn van het desolderen) :-) Er zit naast de groene connector ook een 78L12 voor de voeding van het IC en de OM335.

Het was een of ander opsteekprintje van een gesloopte kanaalversterker van cai kabelnet. Op het 14 pins SMD IC staat:

084C ST 94Q505

Zou het een prescaler zijn?

Reply to
(on)wijs man

Een Quad OPAMP (TL084)?

Reply to
B!

Voor zo'n hoge frequentie?

Reply to
(on)wijs man

AGC?

Reply to
B!

(on)wijs man bracht volgend idée uit :

Zoekt en gij zult vinden, zal vast hiet ergens tussen staan:

André, PE1PQX

"(on)wijs man" schreef in bericht news:4ba0ef5b$1 snipped-for-privacy@news4us.nl...

Te mooi om waar te zijn. Zover ik kan zien is het een viervoudige opamp die ergens in '94 is geproduceerd. En nee, het is geen video-versterker. Hoogstens bruikbaar tot een paar honderd kHz. Wel met een hoge ingangsimpedantie door de JFET-inputs.

petrus bitbyter

Reply to
petrus bitbyter

"(on)wijs man" schreef in bericht news:4ba0ef5b$1 snipped-for-privacy@news4us.nl...

Het is een AGC printje. LO 662 MHz is de linkerspoel met de SMD tor. De OM335 is als mixer en differentiaal versterker gebruikt. 084 opamp is gebruikt als linedriver (nul versteking bij 75 Ohm) voor de DC output.

Reply to
Henk van den Hof

Is inderdaad een AGC regeling welke voor een Astro versterker is geschikt om deze versterker te dmv een loods frequentie welke op 662Mhz zit te regelen heb je tegenwoordig niet meer veel aan. Ik heb ook nog andere types liggen voor andere frequenties wat tegenwoordig ook niet meer gebruikt wordt kortom antiek.

"Henk van den Hof" schreef in bericht news:4ba16007$0$14129$ snipped-for-privacy@textnews.kpn.nl...

Reply to
ik

Het gaat mij er niet om, om het printje te gebruiken maar slechts de onderdelen.

Reply to
(on)wijs man