Mikro electro weigert reparatie.

Een aantal jaren geleden heb ik bij Mikro electro een platte lcd tv
van samsung gekocht samen met een hdtv kabelontvanger van samsung.
Aan de kabelontvanger zit nu een defect: na een tijd zakt de sterkte
van het signaal weg:hij ontvangt niets meer: hij geeft aan dat de
sterkte van het signaal nul is.
Ook bij het doorlussen van het signaal valt het signaal weg.
De tv is aangesloten op de rf out uitgang van de ontvanger die het
signaal dat op de rf in ingang komt doorgeeft.
Als je de tv op analoog ontvangst zet is het beeld sterk verruist;
waarschijnlijk zit er dus een defect in het ontvangstgedeelte achter
de rf ingang?
Nu is het zo dat mikro electro de ontvanger weigert te repareren omdat
hij het in de winkel wel doet. Bij mij ook maar na verloop van tijd
weer niet meer.
Mikro electro biedt aan een nieuwe ontvanger te kopen met een korting
erop maar daar wil ik geen gebruik van maken omdat ik in het verleden
vijf jaar garantie heb bijgekocht en dus vindt dat ik in die periode
van vijf jaar recht heb op een werkend produkt zonder bijkomende
kosten. Ik vind dat mikro electro de ontvanger maar naar een monteur
moet sturen: als die hem niet kan repareren moeten ze hem maar
vervangen vind ik.
Heeft iemand hier nog suggesties wat ik hiermee aanmoet?

Re: Mikro electro weigert reparatie.

Het probleem is dat de leverancier geen probleem ziet. Leg hem uit hoe
lang het duurt voor jij het probleem ziet. Weet je trouwens wel heel
zeker dat er niets mis is met je eigen kabelwirwar? Wat je daar over
zegt klinkt namelijk ook niet echt geruststellend.

--
Lies, damned lies and statistics

Re: Mikro electro weigert reparatie.

Weet ik zeker want een andere ontvanger doet het gewoon goed als ik
die op dezelfde manier aansluit. Ik heb nog een andere ontvanger
weliswaar geen hd maar sd.

Re: [SPAM]Mikro electro weigert reparatie.
als het defect aanwezig is de kabelontvanger ertussen uit pakken en de
antenne direct aansluiten op de tv

als u dan een goed beeld heeft dan ligt de verdenking inderdaad bij de
ontvanger, anders in de kabel.

Als de ontvanger in de winkel wel werkt dan kunnen ze niets repareren,
want de ontvanger heeft geen aanwijsbaar defect.

U zegt zelf dat bij doorlussen het signaal ook wegvalt dus het kan de
ontvanger niet zijn. Open het stekkertje van de antennekabel (als dat
een coax is , haal een klein stukje van de kabel af en monteer het
geheel weer, zeer vaak is de middenader gebroken net voordat deze
vastgeklemd zit, vrijwel niet te zien. soms is de afstand een paar
millimeter en zelfs dan blijf je nog signaal houden.

garantie is bedoeld voor het weer in orde brengen bij een gebleken
fabrieksdefect en niet als er inderdaad iets gewoon kapot is.
bijkoop garantie is een mooie uitvinding, maar is geheel overbodig door
nieuwe wetgeving die de fabrikant verplicht stelt om een apparaat te
repareren binnen de normale levensduur van het apparaat.

Re: [SPAM]Mikro electro weigert reparatie.

Is dat nieuw?

Het gaat er niet om of je als klant gelijk hebt, maar of je het ook
krijgt.  Zelfs bijkopen van garantie is daar geen garantie voor,
dat blijkt wel.  Maar de situatie wordt vast niet beter als je die
garantie niet bijkoopt.

Re: [SPAM]Mikro electro weigert reparatie.

Daarom doe ik het ook niet meer.

Re: [SPAM]Mikro electro weigert reparatie.

Heb ik ook gedaan: werkt goed. Analoog dan want in de tv zelf zit geen
digitale tuner.

Waarom niet? Er zal toch wel wat elektronica zitten tussen de RFin en
RF uit aansluiting van de ontvanger?

Ik denk dat dat gedeelte stuk is want als ik met de tv analoog ontvang
via de RF uit aansluiting dan is het beeld sterk verruist.

Dat blijkt

Hoelang is dan die normale levensduur?

Re: [SPAM]Mikro electro weigert reparatie.

Nee, een Chinees.

--
Bye, BugHunter.
-

Re: Mikro electro weigert reparatie.

Hoelang heeft men dit apparaat in de winkel getest?

Re: Mikro electro weigert reparatie.
Er is in de Nederlandse wetgeving zoiets als het "in gebreke stellen".
Je stuurt ze een brief waarin je duidelijk maakt wat je van ze verwacht
en waarom jij denkt daar aanspraak op te hebben.
En dan geef je ze een termijn waarbinnen ze aan die eis moeten voldoen,
zeg 10 dagen.
Doen ze dat niet, dan stel je ze in gebreke waarna juridische actie
mogelijk is.

Google daar maar eens op.
In dit soort gevallen is het goed lid te zijn van de consumentenbond of
een rechtsbijstandsverzekering te hebben, lidmaatschap van een vakbond
heeft soms ook zo'n verzekering.

Re: Mikro electro weigert reparatie.
On Sun, 29 Dec 2013 09:58:23 +0100, "Dirk T. Verbeek"

Geen lid van consumentenbond, vakbond.
Geen rechtsbijstandverzekering.
Het enige wat ik in zo'n brief kan zetten is dat ik er nooit meer iets
koop.
Ik zou ook het bedrag wat ik betaald heb voor die vijf jaar garantie
terug kunnen vragen.

Re: Mikro electro weigert reparatie.
Maar dat hoef je in eerste instantie niet te vermelden...
Dat zou je helemaal aan het einde vermelden.
Heel zeker.

Re: Mikro electro weigert reparatie.

Toen ik bijna 10 jaar geleden een toen heel dure TV kocht heb ik er
ook even aan gedacht en ipv dat ik me liet omlullen door de verkoper
heb ik de gegevens van die "garantie" mee gevraagd.

Het was eigenlijk een verzekering.  Net zo iets als wat ze wel aansmeren
voor een mobieltje.  Je verzekert je tegen de kosten van reparatie van
defecten aan de TV.  Het is een apart bedrijf wat die verzekering regelt,
dus niet de handelaar, importeur of fabrikant van het apparaat.

Omdat je hier te maken hebt met een verzekeraar zie je ook het bekende
beeld: bladzijden vol met kleine lettertjes die er allemaal op neerkomen
dat je als klant wel premie mag betalen maar niet mag rekenen op enigerlei
vergoeding.  Rijen bepalingen wat er allemaal niet vergoed wordt en
uiteraard een hoop manieren waarop je apparaat "total loss" kan raken
waarna ze een rap afschrijvende dagwaarde vergoeden ipv dat je je
apparaat nog gerepareerd kunt krijgen.

Ik heb toen besloten om het maar niet te doen.
(je kon zelf de formulieren invullen en de premie betalen binnen een
bepaalde termijn na aanschaf, dat hoefde dus niet in/via de winkel)

Ik vrees dat veel mensen die denken dat ze een "verlengde garantie"
gekocht hebben in werkelijkheid zo'n verzekering hebben.
Dan kun je het natuurlijk vergeten om geld terug te krijgen.

Re: Mikro electro weigert reparatie.

Bij foto/videoapperatuur smeren ze ook een verzekering aan.
Daar ben ik ook een keer ingetrapt, doe ik ook niet meer.

Re: Mikro electro weigert reparatie.
On Sun, 29 Dec 2013 09:58:23 +0100, "Dirk T. Verbeek"

Is dat de enige manier, juridische actie?
Voor geschillen met reisorganisaties heb je toch een
geschillencommissie?
Bij elektronicazaken bestaat er dus niet zoiets?
Eigenlijk vreemd.
Maar goed, ik heb dus een brief gestuurd waarin ik om reparatie vraag
of geld van die vijf jaar garantie terug.
Tot nu toe geen antwoord, heb het donkerbruin vermoeden dat die ook
niet komt.
Waarschijnlijk denken ze: laten we niet reageren dan zijn we tenminste
van die lastige klant af.
Ik ben in het verleden nog wel altijd vaste klant geweest van die
malafide zaak.

Re: Mikro electro weigert reparatie.

Hoe moeilijk kan het toch zijn om daar zelf even op de googlen?
http://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/2565/elektro

Een zaak is nog niet noodzakelijkerwijs malafide omdat *jij* er
een klacht over hebt.

-p

Re: Mikro electro weigert reparatie.
On Fri, 10 Jan 2014 15:19:07 +0100, Piet Beertema

Wel als ze niet meer willen reageren op brieven.

Re: [SPAM]Mikro electro weigert reparatie.
een fabrikant kan geen verlengde garantie laten betalen want dan moet
deze de garantie maar langer maken.
met de nieuwe wet moet de fabrikant gewoon zorgen voor een apparaat dat
de normale levensduur heeft en als binnen die tijd aan de fabrikant
verwijtbare defecten aan zijn zal deze moeten zorgen voor herstel. (dat
betekent wel dat een apparaat direct naar de fabrikant gestuurd moet
worden, en ja hij mag onderzoekskosten rekenen als blijkt dat hij niet
aansprakelijk is)

extra garantie is een farce en is nergens voor nodig, maar wel een mooie
marge voor een verzekeraar, want hij hoeft nooit zelf te betalen, het is
immers garantie en dus fabrikant.

Re: Mikro electro weigert reparatie.

Geef eens een link naar die nieuwe wet en het relevante
artikel c.q. de relevante artikelen daarin.

-p

Re: Mikro electro weigert reparatie.

Gekopieerd uit http://nieuwsbrief.damste.nl/repliek/meijun2006.pdf :

"Dagelijks wordt er in Nederland een groot aantal overeenkomsten
gesloten inzake de aan- en verkoop van roerende zaken. Onder roerende
zaken worden onder
andere verstaan kleding, huisdieren, digitale camera's, bankstellen,
tweewielers en motorvoertuigen. Het merendeel van deze gevallen betreft
een consumentenkoop

producten aanschaft. Veelal heeft de consument op grond van de algemene
voorwaarden
een aantal maanden garantie op het door hem gekochte product. Als dit
gekochte product in de garantieperiode gebreken vertoont, dient de
ondernemer deze in
beginsel kosteloos te herstellen. Maar ook na de garantieperiode kan een
ondernemer aansprakelijk worden gehouden voor gebreken aan het door hem
verkochte
product. De consument kan dan een beroep doen op het
conformiteitbeginsel (artikel 7:17 van het Burgerlijk Wetboek)."

Site Timeline