Mengtrapje audio?

Hallo,

Op de sportclub hebben we een eenvoudig mengpaneel met slechts 2
audio-ingangen. Ingang A is onze muziek-PC. Op ingang B wil ik
tegelijkertijd een CD-speler, een satellietdecoder en een ipod
aansluiten. Dus als je een van die bronnen inschakelt, hoor je hem via
ingang B van het mengpaneel. En als je er twee inschakelt, hoor je er
2.
Dat lijkt me voor onze gebruikers het gemakkelijkst.

Nu kan ik zelf een mengschakelingetje maken (eigenlijk een vast
ingesteld mengpaneel), maar liever koop ik een simpel kant en klaar
kastje.

Iemand een advies?

(en ja, een eenvoudig mengpaneel dat buiten beeld staat, heb ik al als
mogelijkheid bedacht, maar liever een simpel kastje zonder knoppen.)

Thx!

Re: Mengtrapje audio?
Ik begrijp je vraag niet helemaal, maar kijk eens hier
http://www.behringer.com/EN/Category/Mixers.aspx?s=G100

Een enorme variatie aan mixers, waaronder ook kleine en simpele

Grtx MRe

Re: Mengtrapje audio?
Hmm, die mx400 is heel aardig. Volgens mij wel 4x mono, maar zoiets
zoek ik, Als het stereo was, was dit spot on. Goede tip om verder te
zoeken.

Thx.

On Sat, 03 May 2014 01:00:06 +0200, MRe

Re: Mengtrapje audio?

Kijk hier eens naar. Dit type mixer is bedoelt voor plekken waar je
liever niet wil dat mensen aan de knoppen zitten:

http://www.sti-acoustics.nl/files/ZLV603%20Info%20Folder.pdf

--
Failure does not prove something is impossible, failure simply
indicates you are not using the right tools...

Ja!  Erg grote oplossing (met afstandbediening e.d.), maar wel het
type oplossing dat ik zoek.
Als ik alleen met 'trimmers'de volumes kan instellen (of zelfs
helemaal niet), is dat eigenljik al genoeg. Als ik zelf zou gaan
bouwen is het een 4-kanals mengpaneeltje met 1 transistor per kanaal
en een trimpotmeter per kanaal. Passief is weer net te slecht ivm
onderlinge beinvloeding.

Re: Mengtrapje audio?

Je kunt ook 4 trimpotmeters en een opamp gebruiken voor een som
versterker. Simpeler kan het niet. Ik heb zoiets ooit eens gebouwd en
dat staat al 25 jaar 24/7 aan.