LED verlichting

hallo

Het grote voordeel van LED verlichting op auto's is toch dat ze een auto-leven mee zouden moeten gaan? Ik heb al een paar keer een auto zien rijden met leds als achterlichten waarvan er 1 of meer kapot waren wat natuurlijk geen gezicht is, dat mag toch eigenlijk niet. Iemand die daar een verklaring voor heeft.

groetjes Henk

--
Algemene tips om zelf een PC te bouwen, en tips
voor Windows7 en XP zie mijn site.

Tot het uiterste gedreven kostenreductie, de spullen inkopen bij een louche leverancier in een schuurtje in China waar het nog net weer een duppie goedkoper is. Dan heb je meer uitval, maar de directeur kan een mooiere boot kopen. Wat veel belangrijker is.

Op 24 Sep 2015 08:17:54 GMT, schreef Rob het volgende.

Ik vergat er bij te vertellen dat dat bij auto-types van de duurdere merken uit Duisland was.

groetjes Henk

Reply to
~PCfreak~

Dat heeft op bovenstaande geen invloed.

Daarvan gaat de verlichting alleen een autoleven lang mee tijdens het testen...

--
Grinnikend door het leven...
Reply to

Op 24 Sep 2015 09:09:42 GMT, schreef Izak van Langevelde het volgende.

LOL, trouwens wel een slechte zaak bij VW.

groetjes Henk

Reply to
~PCfreak~

Op 09/24/2015 om 09:54 AM schreef ~PCfreak~:

Helaas niet. LEDs zijn halfgeleiders en die verouderen ook. Vooral als ze warm worden.

Reply to
N. Coesel

Op Thu, 24 Sep 2015 15:25:27 +0200, schreef "N. Coesel" het volgende.

Volgens mij kunnen ze wel lang meegaan, maar wordt het net zoals veel electronica dusdanig gebouwd dat het simpelweg eerder stuk _moet_ gaan.

groetjes Henk

Reply to
~PCfreak~

Bij kwaliteitsLEDs wel, ja. Bij flutLEDs niet. En bij LEDs die met VW-software worden aangestuurd ook niet.

Ik weet niet wat de wet daarover zegt, maar "geen gezicht" komt met zekerheid niet in de wet voor. Best mogelijk dat als er een paar LEDs uitgevallen zijn, de totale lichtopbrengst nog binnen de wettelijke normen valt.

Ik zag een test die iemand gedaan het met van die grote vlakke LED stralers die in werkelijkheid bestaan uit een vierkant array van heel veel LED's. Er zijn bijvoorbeeld 200 LED's. Altijd zijn er een paar die niet branden, wat je alleen maar ziet als je met een camera en en heel zwaar filter naar het array kijkt want normaal gesproken is de boel zwaar overstraald als je er in kijkt en valt het niet op.

Echter het verschil tussen goede exemplaren en zo goedkoop mogelijk in China bestelde exemplaren was dramatisch. Ongeveer gelijk aan het prijsverschil.

En denk maar niet dat het feit dat je veel betaalt voor het eindproduct een garantie is dat de fabrikant ook veel betaalt voor de onderdelen!

Er lopen in Europa inkopers rond die niks snappen van Chinezen. Ze vragen een offerte, en dan vragen ze "kan het niet goedkoper?". Een Chinees zal daar altijd JA op zeggen en gaan sjoemelen met de kwaliteit. NEE tegen een klant zeggen dat doet een Chinees niet. Dat soort types (Europese inkopers en Chinese leveranciers) kun je dus niet met elkaar laten onderhandelen, want dan krijg je dit.

Het eindproduct is uiteraard optimaal, in de zin dat de fabrikant er goed aan verdient. En we weten dat eventuele andere belangen de fabrikant niks kunnen schelen.