Laatje DVD speler gaat te vaak dicht

Hallo mensen,

Mijn DVD speler (tenminste, het is een combi systeem van Yamaha (MCR
DRX-E730) heeft de makke dat het laatje soms meteen dichtgaat nadat ik
hem heb geopend.
Ik heb de firmware al een keer geflashed maar dat bracht geen verschil

Iemand een idee waaraan dit kan liggen? Het lijkt me geen vastzittende
"eject" knop op het apparaat, want het gebeurt ook wanneer ik "eject" op
de afstandsbediening gebruik.

Ik heb de servicemanual van Yamaha
(http://elektrotanya.com/yamaha_drx-730_nx-e700_mcr-730_sm.pdf/download.html ),
maar de DVD drive is daar een 'black box'. Het is een kant en klaar door
Pioneer geleverde unit.

Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Bij voorbaat dank!

Re: Laatje DVD speler gaat te vaak dicht
Meestal een schakelaartje welke de uiterste stand van de lade moet
detecteren. Deze vervangen of reinigen (contactspray) is meestal afdoende.

Re: Laatje DVD speler gaat te vaak dicht

Ah, bedankt, ik zal hem binnenkort eens openschroeven en kijken of ik
dat schakelaartje kan vinden.

Re: Laatje DVD speler gaat te vaak dicht

Ik heb hem vanavond opengeschroefd maar eerlijk gezegd kon ik geen
schakelaartje vinden. Het lijkt me eerder zoiets dat hij op het einde
niet meer verder kan en dat er dan elektronische gedetecteerd wordt dat
het motortje niet meer draait (?).
Maar door alle mechaniek een paar tientallen keren heen en weer te
bewegen, lijkt alles weer goed te werken.
Waarmee zou je de zaak goed kunnen smeren? Er zit op de bewegende delen
wel wat vet, maar ik durf er eigenlijk niet zo maar wat op te smeren
(wie weet wordt dat vet van mij na een paar jaar wel een soort
ingedroogd plaksel).

Site Timeline