laaste bericht 12-1-2014 gaat deze groep dood?

laaste bericht 12-1-2014 gaat deze groep dood?

Re: laaste bericht 12-1-2014 gaat deze groep dood?
In nl.hobby.elektronica,

't Is hier vrij rustig geworden inderdaad, maar het laatste bericht dat
ik zie (voor het jouwe dan) is van 2014-01-24. Scheelt toch al weer
bijna 2 weken.

--
Stef    (remove caps, dashes and .invalid from e-mail address to reply by mail)

The face of war has never changed.  Surely it is more logical to heal
Re: laaste bericht 12-1-2014 gaat deze groep dood?

Het laatste bericht voor mijn posting in de hoofdgroep is bij mij 12 jan,
en gaat over de samsung smart TV  en ik kijk op news.eternal-september.org.
wel vreemd die verschillen.

Re: laaste bericht 12-1-2014 gaat deze groep dood?

Je hebt bij jouw provider dus 20 tussenliggende berichten gemist.
Wellicht heeft men daar een storing gehad, want kennelijk krijg je nu de
berichten weer wel.

--
Lies, damned lies and statistics

Re: laaste bericht 12-1-2014 gaat deze groep dood?

"(on)wijs man"  schreef ...

Vreemd.
Ik lees ook via news.eternal-september.org
En ik zie de berichten die Stef noemt wel.

Rink

Re: laaste bericht 12-1-2014 gaat deze groep dood?
(on)wijs man drukte met precisie uit :

Ik ben er nog wel, maar het is een gegeven dat usenet langzaammaarzeker
leegloopt, zelfs een groep met veel postings als nl.auto word rustig

--
Poecilia

Re: laaste bericht 12-1-2014 gaat deze groep dood?

Ja, net zoals de rest van usenet.

Zoals de meeste andere internet providers is ook mijn internet provider
is al een aantal jaar geleden gestopt met zijn usenet server. Nu is
usenet nooit erg bekend of populair geweest bij de gemiddelde internet
gebruiker, maar als de internet provider er geen directe support voor

weten en zal de drempel om het te gaan gebruiken steeds hoger worden.

Usenet is het laatste decennium verworden is tot een hangplek voor oude
gefrustreerde mannetjes die usenet hebben leren kennen toen zij nog
dachten dat de wereld aan hun voeten lag. Usenet wordt een steeds minder
aantrekkelijk en minder toegankelijk medium. Binnen een afzienbare tijd
zal usenet zo goed als uitgestorven zijn, afgezien van een verdwaalde
google groups gebruiker die meent te moeten reageren op een 15 jaar oud
bericht en de mensen die usenet gebruiken films, software...e.d. uit te
wisselen.

Veel mensen, zoals Maarten Bakker die hier vroeger veel berichten
plaatste, zitten nu op webfora zoals http://www.circuitsonline.net .

Re: laaste bericht 12-1-2014 gaat deze groep dood?

Elke goede provider levert usenet. En dat er steeds meer andere
(a)sociale media komen om in te kwetteren en te kraaien betekent een
uitbreiding en geen beperking van mogelijkheden.

--
Lies, damned lies and statistics

Re: laaste bericht 12-1-2014 gaat deze groep dood?

Je doet je nick wel eer aan.

Er zijn inmiddels toch gauw zo'n 10.000 fora.
Bij elk daarvan moet je je registreren.
Elk forum moet je afzonderlijk opstarten.
Om actief deel te nemen moet je bij elk ervan inloggen.
Elk forum heeft weer zijn eigen layout.
Een index van alle fora is er niet.

Fora zijn leuk als je aan een of twee ervan deelneemt,
maar op geen enkel forum wordt je wijzer over wat er
nog meer is wat misschien interessant voor je is.
Fora zijn als een boek zonder inhoudsopgave, waar elk
hoofdstuk er weer anders uitziet.

Al in 1979 hadden ze iets beters bedacht: Usenet.

geschikt voor het gros van de hedendaagse mensheid met

dat fora floreren. Hoe lang nog? De weerzin tegen je
overal moeten registreren neemt al hand over hand toe.

-p

Re: laaste bericht 12-1-2014 gaat deze groep dood?

De makers van de forums hadden usenet als backend kunnen gebruiken.
En dat hadden ze ook wel willen doen, maar de usenet gebruikers
wilden dat niet.  Die vonden dat alles in fixed-font tekst met een
regellengte kleiner dan 80 tekens gedaan moest worden, zodat hun
systeembeheerder s'avonds de server kon backuppen op ponskaarten.
Een plaatje of foto van de poster erbij dat was "een binary"
en "een binary was ongewenst op de nieuwsgroepen" of hij nou
2k was dat deed er niet toe.
HTML was helemaal vloeken.

Dat usenet en forums uit elkaar gedreven zijn is vooral deze
verstokte usenet gebruikers te verwijten.

Re: laaste bericht 12-1-2014 gaat deze groep dood?

Onzin, jij kan je magnetron ook niet in een envelope stoppen.
Zo ook met de NNTP-servers, 99% waren hobby servers.
De eigenaar draaide op voor alle kosten en tijd die hij/zij erin stak.
De gebruikers willen alleen het gemak maar niet de lasten.
Nergens staat dat ISP's verplicht zijn om een NNTP-server te draaien.
Men verliest wel eens uit het oog dat de ISP's alleen toegang tot internet
geven.
Alle andere bijkomstige extra's, zijn ook extra waar de klant niet voor
betaalt.
Wanneer een NNTP-server de ISP geld gaat kosten, gaat de server plat.

--
Kabouter Plof

Re: laaste bericht 12-1-2014 gaat deze groep dood?
ik hoop het niet, waar moet je anders heen met vragen?
Groet,
Edwin

Site Timeline