Koffiezetapparaat aan laten staan

Ik heb gisteravond het (gewone) koffiezetapparaat aan laten staan. Hij heeft
denk ik zo'n 8 uur aangestaan. Wat kost me dat?

Re: Koffiezetapparaat aan laten staan

Kijk even naar het vermogen, en bereken het electriciteitsverbruik.
Tel daarbij eventueel op de kosten van een nieuw apparaat, eventueel de
schade aan de inboedel en opstal, voor zover niet verzekerd...

--
Grinnikend door het leven...

Re: Koffiezetapparaat aan laten staan
volgende.

Daar hoef je niet wakker van te liggen, ik schat 1 tot hooguit 2 kWh en
dat is max 50 cent.

groetjes Henk

Re: Koffiezetapparaat aan laten staan

dat zal wel meevallen, de nader posters gaan er van uit dat het
apparaat constant aanstaat, maar na het doorlopen moet de koffie
alleen op temperatuur gehouden worden, de thermostaat zorgt er voor
dat het niet gaat koken
de inschakelingen zullen een paar procent vd tijd zijn

in principe is er niet echt brandgevaar, er zit altijd nog een extra
thermische smeltveiligheid in
maar een apparaat onbeheerd aan laten staan is altijd een risico, toch
doen we dat allemaal wel

nu stond ik laatst in een winkel waar iemand een koffie apparaat terug
kwam brengen omda-tie na een bepaalde tijd (30 min. ?) uit ging
dat schijnt een voorwaarde te zijn tegenwoordig ?

zelf ben ik een echte fan van een thermoskan-koffieapparaat

Re: Koffiezetapparaat aan laten staan

Deze is ook met thermoskan, het 'plaatje'
wordt nauwelijks heet. Maar toch genruikt
zo'n element veel stroom, weet ik. En er
zit een thermostaat in, want hij geeft af en
toe een klik. Jammer dat ik de stroom op de
meter niet bijhoud. En ik het verbruik niet
weet. En of de prijs voor een kWu wel 20
cent is. Kan het verbruik 2kWh zijn? Dan zou
ik zo'n 3 euro verstookt hebben. Dat zou mij
meevallen.

                             Bye, BugHunter.
Re: Koffiezetapparaat aan laten staan
Op Sun, 25 Oct 2015 14:41:32 +0100, schreef BugHunter

1 kWh kost +/- 25 cent, en 2 kWh is dan 50 cent en geen 3,-

groetjes Henk

Re: Koffiezetapparaat aan laten staan

Het ging over 8 uur.

                             Bye, BugHunter.
Re: Koffiezetapparaat aan laten staan
Op Sun, 25 Oct 2015 16:19:05 +0100, schreef BugHunter

groetjes Henk

Re: Koffiezetapparaat aan laten staan

De opgave is in kWu en dat is vrij veel voor
zo'n element. Ik dacht aan 2KWh/u.

                             Bye, BugHunter.
Re: Koffiezetapparaat aan laten staan
Op Sun, 25 Oct 2015 16:48:39 +0100, schreef BugHunter

Het 'stroom'gebruik van een element druk je niet uit in kWh maar in
Watt, een gewoon koffiezetapparaat is gemiddeld zo'n 1000 Watt en mijn
inschatting is dat er in 8 uur max 2 kWh gebruikt is.

groetjes Henk

Re: Koffiezetapparaat aan laten staan

Goed, 1000W. Maar per uur? Of Minuut? Je zal
toch moeten omzetten naar W/u.
Maar al met al lijkt het mee te vallen.

                             Bye, BugHunter.
Re: Koffiezetapparaat aan laten staan

Ik geef toe, het is ingewikkeld met die eenheden van energie, je moet
Wikipedia of zo maar eens bestuderen.

Watt is al energie per tijdseenheid, nl. Joule per seconde.

Een apparaat met een vermogen van 1 kW (= 1000 J/s) betekent dat je in 1
uur (3600 s) een hoeveelheid energie van 1000 J/s x 3600 s = 3600000 J =
3,6 MJ verbruikt, we noemen dit ook wel "1 kWh".

Re: Koffiezetapparaat aan laten staan

Dat doet hij ook.
2kWh/u is niets anders dan een onhandige notatie voor 2kW.
Zo staat ook op LED lamp doosjes tegenwoordig
dat ze bv 3 kWh/1000 uur verbruiken,

Jan

Re: Koffiezetapparaat aan laten staan

Dat is niet zo.  2kWh/u geeft een gemiddeld verbruik aan, het kan een
apparaat van 10 kW zijn met een duty-cycle van 20%.

(dit gaat dan uiteraard niet meer over een koffiezetter of strijkijzer)

Re: Koffiezetapparaat aan laten staan

Precies, je zeurt.
Vermogen is vrijwel altijd een gemiddeld vermogen.
Zelfs als het een constante belasting betreft
moet je nog over de periode middelen.

En verder, op usenet schrijf je voor de goede verstaander,

Jan

Re: Koffiezetapparaat aan laten staan

Je blameert jezelf weer met onzinnige uitspraken die niet kloppen met
de gebruiken.  (en dan de gebruiken onzinnig noemen ook nog!)

Re: Koffiezetapparaat aan laten staan

Zinloos zeuren valt hier niet onder de goede gebruiken.

Eh?  --Jij-- bent hier de enige die het woord 'onzinnige' gebruikte,

Jan

Re: Koffiezetapparaat aan laten staan

Als die gedachte waar zou zijn had je allang brand gehad,

Jan

Re: Koffiezetapparaat aan laten staan

Bejegek, er zijn apparaten genoeg van 2kWh
en meer. In mijn gedachten zat 2kW en een
strijkijzer 1600 of zo. Het staat nergens op
bij die koffiezetter.

                             Bye, BugHunter.
Re: Koffiezetapparaat aan laten staan

13:

En, wat dacht je dat er gebeurt als je een strijkijzer
met 2kW continue ergens aan laat staan?

Jan

Site Timeline