keyboardchip defekt

Ik heb hier een Roland keyboard controller PC 200 MK II, waarvan ik
veronderstel dat de ingebouwde chip gedeeltelijk defekt is.
Wie weet een mogelijkheid om dit gerepareerd te krijgen. Het apparaat is
maar weinig gebruikt en oogt bizonder goed.
Ben reuze benieuw naar uw reakties.

Met vr.gr.

Re: keyboardchip defekt

Ik heb bij
http://www.music-service.nl/services_nld.html
een DA converter laten repareren, is heel netjes uitgevoerd, geen
beschadigingen, zelfs geen sporen op de kruiskopschroefjes te vinden.

Re: keyboardchip defekt

Heb je om tot die gevolgtrekking te komen wat werk vooraf
gedaan ? Of trek je gewoon snel een conclusie ?
Bij elektronica in het algemeen is na een beginperiode het
stuk gaan van "chips"  zelden of nooit een oorzaak voor
problemen. Ik zou eerst alle verbindingen (stekers en
printkaartjes etc) goed nalopen en evt een paar keer af
en aankoppelen. Meestal zitten problemen in connecties
en/of vuile/gecorrodeerde schakelaars of knoppen.

Re: keyboardchip defekt

Als ik reset indruk volgt er geen reset.
Er zitten 3 octaven op, maar hij geeft er maar twee.
Als ik een instrument ingeef volgens de regels van de gebruiksaanwijzing, bv
17 Hammond-orgel, dan gebeurt er niets.
Ik moet hier andere toetscombinaties gebruiken om dit te bereiken.
Reverb en chorus laten zich niet instellen.
Dus wat zou het anders kunnen zijn dan de chip?

Re: keyboardchip defekt

Corrosie op connectoren, kortsluiting door vocht , beschadigde lintkabel
en ga zo maar door. Zonder controle van de gebruikelijke
zaken een chip veroordelen ? Gaat mij net even te ver hoor;-))
Vergelijk het met een dokter die iemand die flauw viel een open
hart operatie geeft zonder eerst even te checken of het wel een
hartprobleem is;-)))

Re: keyboardchip defekt

99% van de storingen in apparatuur betreffen slechte
contacten/draadbreuken en defecte vermogenselectronica. In jouw geval
verdenk ik de bedrading.

--
Failure does not prove something is impossible, failure simply
indicates you are not using the right tools...
Zou hij een robot zijn?

Site Timeline