kattenverjager waarvan fabrikant geheim is:

Kattenverjager met een bereik van 39 meter, 140dB aan geluid veroorzaakt gezondheidsproblemen.

Het product kent verschillende namen:

Tuinwachter Tuin Dierenverjager Universal repeller "Sonic & Flash" Solar GardenGuard Artelier Innovations Genius Ideas Gdimport.com (importeur)

Hebben mensen hiermee ervaring? In de hoogste stand werkt hij vanaf 19,5KHz echter dan is het nog steeds luid en duidelijk hoorbaar. Dit terwijl er ook kattenverjagers zijn die vanaf 25KHz werken en voor de meeste mensen wel onhoorbaar zijn. Waarom dan in het menselijk gehoor spectrum?

Reply to
Nieuw nieuws

En maar doorzagen, doof voor feiten.

*PLOINK*

Als de buren met de kattenverjager dan ook oprotten met hun stinkende grote drollen producerende blaffende herdershonden ...... En al die andere hondenbezitters die hun köter laten schijten op speelveldjes, in zandbakken waar kinderen spelen enz. enz. Opzouten met die beesten. Mijn katten zijn altijd netjes binnen hun eigen huis en tuin gebleven en hebben hun behoefte altijd netjes op de kattenbak gedaan.

Overigens, honden horen deze hele hoge tonen ook heel goed en ze zijn dus ook niet vriendelijk voor honden. Dat ik 19,5 KHz kon horen is al weer een tijdje geleden, hoe ouder je wordt hoe minder last je er van hebt dan. Helaas kan ik ook niet meer zo van muziek genieten als vroeger. Dat hoort er ook bij.

--
Met Vriendelijke Groeten,
Ben Doedens

"ben doedens" schreef in bericht news:kqpniq$10rv$ snipped-for-privacy@nl-news.euro.net...

Dat is niet helemaal waar. Je hoort die toon misschien niet, maar je kan er wel een knallende koppijn van krijgen. De vibraties zetten zich ook door in de schedel en niet alleen in de oren.

--
Kabouter Plof
Reply to

Bij de NVWA zijn 5 tal klachten binnen gekomen. Zij gaan er vanuit dat er dus maar weinig mensen dan ook last van hebben. Ik vraag me af hoe het in het buitenland zit? Want die dingen worden daar ook wel verkocht alleen mijn Engels is niet zo goed, kon niet zoveel vinden.

Reply to
Nieuw nieuws

Piet, je bent ook in elk hoekje te vinden!

Reply to
Nieuw nieuws

Nieuw nieuws