Hoeveel kost Multisim en waar kopen?

Hallo,

weet er iemand hoeveel Multisim van National Instruments kost in
studentenversie?
Ik vind eigenlijk nergens op hun site een link om hun produkt te kopen.
Een prijs vind ik er ook niet.

Ik zou trouwens net op hun site dat versie 11 is uitgekomen:
http://www.ni.com/multisim /

Re: Hoeveel kost Multisim en waar kopen?
Op Sat, 20 Feb 2010 10:20:41 +0100, Peter en Barbara

Contact informatie

Bel, mail of fax ons!
Tel : 0348 433 466
E-mail : snipped-for-privacy@ni.com
Fax : 0348 430 673

National Instruments Netherlands BV
Pompmolenlaan 10
3447 GK Woerden
Postbus 124, 3440 AC Woerden
--
Even Afwezig

Re: Hoeveel kost Multisim en waar kopen?
uitgekomen:http://www.ni.com/multisim /

Dag Peter en Barbara,

Moet het echt multisim zijn, of mag een andere spice variant ook?

Zo ja, dan zou ik zeker even rondkijken, bijv:
http://www.beigebag.com/products.htm
. Als je niet bekend bent met hoe spice ongeveer werkt, is een boek of
goede tutorial zeker aan te raden. Het is net een televisie, leugens
en waarheid wisselen elkaar af.  Bij goed gebruik overigens zeer breed
inzetbaar (ook voor problemen buiten de elektrotechniek).

Veel succes met het zoeken naar een geschikt pakket.

Wim
PA3DJS
www.tetech.nl
zonder abc komt mail bij mij aan.

Re: Hoeveel kost Multisim en waar kopen?
uitgekomen:http://www.ni.com/multisim /
http://www.beigebag.com/products.htm

Als het niet perse MultiSim hoeft te zijn zou je ook de gratis LTspice
(voorheen switcherCAD) kunnen overwegen:
http://www.linear.com/designtools/software/#Spice

Re: Hoeveel kost Multisim en waar kopen?
On Sat, 20 Feb 2010 10:20:41 +0100, Peter en Barbara

http://isohunt.com/torrents/?ihq=multisim

Re: Hoeveel kost Multisim en waar kopen?

Ik zie altijd Peter en Barbara, maar eigenlijk post alleen Peter maar. Laat
die Barbara er dan maar buiten. Het is niet nodig te laten merken dat je
niet nerd genoeg bent zodat je nog een vriendin hebt.

Bm

Re: Hoeveel kost Multisim en waar kopen?

Het zou ook de naam van zijn opblaaspop kunnen zijn ;-)

Re: Hoeveel kost Multisim en waar kopen?
Dombo plaatste dit op zijn scherm :

Voila, naast pc-nerd te zijn heb ik:
- een vriendin en 2 kindjes waarmee ik ga geocachen
(gps-wandelzoektocht => heel leuke hobby) Zie ook site:
http://www.geocaching.com/profile/?guid75%5d6241-9ec3-4e32-8763-d52ba0a649fc
- geen opblaaspop
- ben ik radio-amateur (weliswaar al een tijd niet actief, maar daar
wens ik dit jaar verandering in te brengen)
- volg ik een opleiding elektronica in volwassenonderwijs (3x per
avond, dus redelijk druk in combinatie met m'n voltijds werk en het
huishouden)
- mijn usenet-naam veranderd naar 'Peter ON5US'

Aan jullie om de graad van nerdzijn uit te maken :-)

PS. Maandag een Toshiba laptop gekocht (was nodig, laatste pc dateert
van 2002!!!) Daarbij 2 HP-schermpjes gekocht en een Matrox Dual Head2Go
Digital Edition.
Prijzig bakje moet ik wel zeggen, die DualHead, maar het werkt heel
prima.

Re: Hoeveel kost Multisim en waar kopen?
On Sat, 20 Feb 2010 10:20:41 +0100, Peter en Barbara

Ik heb een abonnement (eigen bedrijf) gehad, jaren terug. Ben ermee
gestopt omdat het veel te duur werd, en de vooruitgang slecht was.
Regelmatig (in de Ultiboard tijd) kwamen oude fouten terug. Sommigen
die ik ken zijn altijd met de DOS versie blijven werken omdat dat de
bste was, de windows versies konden deden gewoon niet wat nodig was.
En de dos versies werkten met bestanden waarij je nog eea kon
aanpassen in plaats van een groot binair geval. Vooral de stap van
ulticap naar multisim in versie 8 (bij Phjilips mee gewerkt) was een
ramp, connectoren fout aangesloten, update van netlist leidde tot
volledig verlies van je pcb etc.

Ik neem aan dat het nu wel verbeterd is. Alhoewel ik pas nog wel een
foutje uit NI GPIB software heb gehaald, schrijven buiten een array is
niet lekker voor software.

Ik raad je aan om even te internetten naar Switchercad of LTSpice.
Voor simulatie zijn deze prima en gratis. Als je alleen wil simularen
en geen pcb wil tekenen zijn deze prima.

Voor PCB ontwerp zijn ook gratis alternatieven, als Kicad en voor
linux gEda.

Waarschijnlijk zijn er nog wel meer alternatieven.

P.

Re: Hoeveel kost Multisim en waar kopen?
Peter en Barbara a écrit/wrote/schreef le/on/op 20/02/2010 H. Eucherius
;

http://digital.ni.com/worldwide/bwcontent.nsf/websearch/ed84134bbf99d57c8625769400778f9a

mvg,

--