Hoe kom ik aan een video versterker ?

 Voor videoband naar dvd disc zoek ik een videoversterkertje die ook
 wat scherper kan maken.
 Is hier een bouwpaketje voor ?  Dat zou fijn zijn.

Re: Hoe kom ik aan een video versterker ?

Is het een optie om dit digitaal te doen, op je computer?

--
Grinnikend door het leven...

Re: Hoe kom ik aan een video versterker ?

Dat zou ik ook doen, ja.  Digitaal kun je het veel beter doen dan
met een simpel analoog schakelingetje.

Ik weet niet wat er op dit gebied allemaal is, op het vergelijkbare
vlak van "grammofoonplaten omzetten naar mp3" is er een keur aan
software die allerlei dingen kan regelen zoals ruis en tikken weghalen,
nummers van elkaar scheiden, inhoudsopgave maken, etc.

Dus wieweet is er ook zo iets voor video.

Re: Hoe kom ik aan een video versterker ?

Als je toevallig Photoshop Extended Edition hebt, dan kun je video
photoshoppen...

--
Grinnikend door het leven...

Re: Hoe kom ik aan een video versterker ?

Ik dacht meer aan een compleet pakket voor het omzetten van video
naar dvd.  Dat is een heel traject.  Handig als je daar niet 10
verschillende programma's voor moet opstarten.

Zelf heb ik wel eens mijn VHS recorder opgekalefaterd (nieuwe rubber
rol erin) en op mijn DVD recorder aangesloten met de bedoeling om
alle videobanden naar DVD over te spelen.

Maar na 2 banden had ik dat wel gezien, saai werk is dat en je kijkt
die DVD's toch nooit meer dus ik kan beter de banden in de kliko
gooien.

Re: Hoe kom ik aan een video versterker ?

Er zijn videorecorders gecombineer met een DVD recorder. Daar is het
overzetten van Videotape naar DVD een fluitje van een cent. Zelfs een
knoppenhatende digibeet van een oud collega kan het. Bij alle andere
producten op dit gebied faalde hij.

Maar saai werk is het zeker. Commerciele films kun je beter op DVD betrekken
van BOL of AMAZON.

--
Met Vriendelijke Groeten,
Ben Doedens

Re: Hoe kom ik aan een video versterker ?

Nou met mijn opstelling ook hoor.  DVD en band erin, DVD recorder starten,
band starten en klaar.
Dit werkt op zich ook wel goed.  Je moet alleen 3-4 uur wachten voor
het klaar is, en dat is dan 1 band.  Ik heb wel 50 banden.

Het probleem is dat ik tegenwoordig zo gewend ben aan HD dat ik nog
wel naar SD en misschien nog wel naar PAL wil kijken, maar een S-VHS
band dat is toch wel erg afschuwelijk.

Ik zag laatst ergens een app waarmee je een filmpje van vandaag kunt
bewerken dat het er antiek uitziet.  VHS, Super-8 film, Ampex, dat
soort effecten.
Was wel lachen voor een minuutje, als je zag wat ze daar mee deden.

Re: Hoe kom ik aan een video versterker ?

Vergeet dat maar. Een versterker versterkt ook de ruis. De beste
methode is opnemen met een videocapture kaart en dan hopen dat de
software nog iets aan het beeld kan verbeteren.

--
Failure does not prove something is impossible, failure simply
indicates you are not using the right tools...

Aldi enz verkopen regelmatig van die sticks die van video naar USB omzetten
voor weinig.
Sluit je videorecorder aan op de stick en dan kan je de video overzetten op
de pc.

--
Kabouter Plof

Re: Hoe kom ik aan een video versterker ?

Een gecombineerde recorder is ideaal voor het probleem. Bv.:
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/dvd-spelers-en-dvd-recorders/m739096404-dvd-cd-video-combinatie.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Er zijn wel meer merken.

Karel

Re: Hoe kom ik aan een video versterker ?

 Dat die dvd ook kan opnemen is handig.
 Ik ga dit zoeken voor Betamax banden.

Re: Hoe kom ik aan een video versterker ?

Die bestaat ook:

http://www.thinkgeek.com/stuff/41/betamaxhd.html

Karel

Re: Hoe kom ik aan een video versterker ?

De prijs in US dollars doet vermoeden dat het om een NTSC apparaat gaat.
--
Edward

Re: Hoe kom ik aan een video versterker ?

  Leuk gevonden maar als je naar de prijs, (HD recorder) en features kijkt
  en ook nog het filmpje bekijkt dan zie je 'april fool'.

Re: Hoe kom ik aan een video versterker ?

Karel

Re: Hoe kom ik aan een video versterker ?

  Ik moet nog kwijt dat ik 15 x meer plezier heb beleeft aan de Betamax dan
  aan al die vhs'en die daarna kwamen. Ruim 14 jaar gespeeld.

Site Timeline