Hoe kan van heel dun koper wikkeldraad (een stukje van) de isolatielaag worden verwijderd?

Hoe kan van heel dun koper wikkeldraad (een stukje van) de isolatielaag
worden verwijderd?

    Ik heb al verschillende methodes uitgeprobeerd maar het gaat niet goed
vandaar mijn vraag.

--
Bert ( A W RvB )
(Adres op website)

Met een vlammetje.

--
            \   /          http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------

    Dan verbrand het koper ook!

(Heb ik al uitgeprobeerd vandaar mijn vraag hier!)

--
Bert ( A W RvB )
(Adres op website)
Re: Hoe kan van heel dun koper wikkeldraad (een stukje van) de isolatielaag worden verwijderd?

Dan heb je een te hete vlam gebruikt, draadje dan op iets meer
afstand houden zodat isolatielaagje er van af smelt/brandt
maar het koperdraadje zelf intakt blijft.

Re: Hoe kan van heel dun koper wikkeldraad (een stukje van) de isolatielaag worden verwijderd?

Mierezuur,

Jan

Re: Hoe kan van heel dun koper wikkeldraad (een stukje van) de isolatielaag worden verwijderd?

Zou S-39 ook werken?

Re: Hoe kan van heel dun koper wikkeldraad (een stukje van) de isolatielaag worden verwijderd?

Geen idee. Had mierezuur ergens vandaan toen ik het ooit nodig had,
(en misschien nog wel ergens) dus niets anders geprobeerd.
Het spul is nogal corrosief,
en het koper kwan blikkerend helder, eh, koperkleurig dus
onder de lak vandaan. Goed naspoelen dus,

Jan

PS Het zal wel mierenzuur moeten heten vandaag de dag,
of formeel correct methaanzuur.
Geen idee of er nog makkelijk aan te komen is.

Re: Hoe kan van heel dun koper wikkeldraad (een stukje van) de isolatielaag worden verwijderd?

Zoek eens op het apezuur..

Re: Hoe kan van heel dun koper wikkeldraad (een stukje van) de isolatielaag worden verwijderd?

    De isolatielaag van dun draad is te verwijderen met een hete soldeerbout.

--
Bert ( A W RvB )
(Adres op website)