Heeft iemand ervaring met het rooten van de Wolfgang AT-AS28d van Aldi?

Heeft iemand ervaring met het rooten van de Wolfgang AT-AS28d van Aldi?

--
http://afluisterland.nl/ronald/
Reply to

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien op dezelfde manier als voor de AT-AS43d? Zie

Ano

Met welk doel, als ik vragen mag?

Reply to
T. Lootrek

Titanium backup voor android heeft root rechten nodig..

--
http://afluisterland.nl/ronald/
Reply to
Ronald van Voren

Bij modernere telefoons kun je de beperking tot appstore software gewoon uitschakelen.

Reply to
T. Lootrek

Op Tue, 28 May 2013 13:20:06 +0200, schreef "T. Lootrek" het volgende.

Dat heeft natuurlijk niets met root-rechten te maken.

groetjes Henk

--
Algemene tips om zelf een PC te bouwen, en tips
voor Windows7 en XP zie mijn site.

Leg eens uit.

Reply to
T. Lootrek

Op Tue, 28 May 2013 04:25:47 +0200, schreef Ronald van Voren het volgende.

Een tip; Er is een speciale NL Android-groep waar deze vraag niet zou misstaan ;-) nl.comp.sys.android

groetjes Henk

--
Algemene tips om zelf een PC te bouwen, en tips
voor Windows7 en XP zie mijn site.
usenet@pc-freak.nl     www.pc-freak.nl
Reply to
~PCfreak ©~

Niet zo moeilijk, hoor:

Voor het installeren van software buiten de google playstore om heb je geen rootrechten nodig. Het gebruik van 'root' is op geen enkele manier nodig voor het installeren van software buiten de playstore om. Anders gezegd: Het een is niet gerelateerd aan het ander. Ze staan zogezegd los van elkaar, en er is weinig onderlinge relatie tussen "Ik wil root" en "Ik wil software buiten de appstore installeren". Sterker nog, er is geen enkel verband; het lijken wel volslagen verschillende dingen te zijn; je kunt je zelfs afvragen of het hebben van rootrechten van invloed is op het kunnen installeren van software buiten de playstore om.

Begint het te dagen, of moet ik nog effe doorgaan?

Martijn

PS: Ik denk dat Henk's "Dat heeft natuurlijk niets met root-rechten te maken" korter was.

--
Martijn van Buul - pino@dohd.org
Reply to

Op Tue, 28 May 2013 13:51:22 +0200, schreef "T. Lootrek" het volgende.

Copy/paste

In de root zitten een aantal belangrijke partities (mappen), zoals /system, /data, /radio en /mnt. Belangrijke systeem bestanden en systeem apps zitten in system en andere apps zitten in de data partitie. De SD-kaart heeft een eigen mapje in de /mnt (mount) map en dit is normaal gesproken de enige plaats waar jij als normale gebruiken bestanden kan schrijven en bewerken.

Lees verder maar hier;

groetjes Henk

--
Algemene tips om zelf een PC te bouwen, en tips
voor Windows7 en XP zie mijn site.
usenet@pc-freak.nl     www.pc-freak.nl
Reply to
~PCfreak ©~

OK, beide bedankt voor de info. Ik meende te hebben begrepen dat het ging om installatie van bepaalde apps, maar het gaat dus om toegang tot de root en de directories daar.

Reply to
T. Lootrek
  • T. Lootrek:

Waar het in het geval van Titanium Backup om gaat is dat normaal gesproken apps geen toegang hebben tot bepaalde data. Dat is maar goed ook, je wil helemaal niet dat LeukSpelletje namens jou aankopen kan doen, om maar eens een zijstraat te noemen. En je wil ook niet dat ze zomaar de data van andere apps kunnen aanpassen.

Voor een backup app (zoals het genoemde Titanium backup) is dat echter *wel* nodig. (Er zijn alternatieven overigens). Met een geroote telefoon sloop je eigenlijk de beveiliging van Android, waardoor je de mogelijkheid hebt om bepaalde apps toegang te verlenen tot data waar ze normaliter niet bij kunnen, of waardoor je bepaalde apps in staat stelt dingen te doen die normaal gesproken niet mogen. Vo'o'r Android ICS was het bijvoorbeeld niet mogelijk om een VPN op te bouwen vanuit een app, want dat is een behoorlijk groot risico (Want je wil niet dat LeukSpelletje al je internet verkeer kan omleiden via China). Om dat vervolgens *alsnog* te kunnen moet je dus wederom root toegang hebben, om die beveiliging te omzeilen.

Een andere reden waarom je root toegang zou willen hebben is het verwijderen van voorgeinstalleerde software waar je niet op zat te wachten.