Grotere harde schijf hd recorder

Hallo,

Mijn vriend en ik zijn beide in het bezit van een hd-recorder met een 80 gb harde schijf. Het zijn een Medion MD 81287 en een Philips DVDR3440H. Beide worden vrij intensief gebruikt. Daarom de vraag of deze hd-recorders kunnen worden voorzien van een grotere harde schijf. 160 gb of 250 gb.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of is het een kwestie van gewoon proberen.

Alvast bedankt

m.vr.gr

Biky

Reply to
biky

Mijn ervaring is dat het gewoon proberen is...

Ikzelf heb de bekende Samsung pvr van een andere schijf voorzien.

De volgende ervaringen heb ik:

20 Gb ibm werkt niet 80 gb seagate werkt 160 gb seagate werkt 250 gb Maxtor (=seagate) werkt 320 gb seagate werkt 500 gb WD werkt niet Of de laatste nu niet werkt omdat-ie te groot is of omdat het een WD is kan ik niet zeggen.

Je ziet, het is proberen en gek genoeg in mijn geval mogelijk ook nog fabrikant afhankelijk.

Suc6

Frits

"biky" schreef in bericht news:hcl76o$1brj$ snipped-for-privacy@nl-news.euro.net...

Reply to
Frits

Ik zou eerst checken welk type(ide/sata en fat16/32/ntfs/onbekend). Dus openmaken, pluggen bekijken, en als test tijdelijk in een computer plaatsen. Als het dan een bekend type blijkt te zijn, zou ik dan op de computer de nieuwe schijf eerst formateren, en daarna in de recorder testen. Bij format onbekend, probeer de nieuwe schijf ongeformateerd in de recorder, met enig geluk formattert de recorder de nieuwe schijf. Werkt dat allemaal niet, gebruik hem dan met een usb huisje als backup schijf :)

Reply to
Sjouke Burry

Dat geldt voor de eerste wellicht ook, of het komt door de leeftijd van het ding.

Dat kan je niet concluderen uit bovenstaand rijtje.

=> > Dat kan je niet concluderen uit bovenstaand rijtje

Klopt helemaal: Ik gaf immers al aan dat ik niet kon zeggen waar het aan lag!

Te groot dan wel merkafhankelijk.

Immers. ik weet niet of zijn 'bios' bv alleen maar seagate types kan lezen dan wel dat men de groote heeft 'beperkt'. Het blijft proberen in al dit soort gevallen.

Ter aanvulling: ik had hetzelfde rijtje ook in mijn sat-pvr getest en hiervoor geldt dat alléén de wd van 500 niet gepakt wordt. Dezelfde wd van 500 werkt prima in mijn pc's. Na wat zoekwerk bleek inderdaad dat de maximale groote van mijn sat-pvr op 320 Gb ligt.

(notabene: ik heb het in al deze gevallen over de PATA schijven.)

Frits

Reply to
Frits

De 320GB is in wel meer PATA-systemen een grens, dus dat klinkt zeer aannemelijk.

Bedankt voor de info. Ik ga het gewoon proberen.

m.vr.gr

Biky

Reply to
biky