DVD-speler -> TFT monitor

Hallo,

Bestaat er een "simpele" oplossing om het beeld van een gewone DVD-speler te bekijken op een TFT-monitor ?

Graag tips !

Reply to
peter govaere

Ja. Het kopen van het juiste type TFT.

Bijvoorbeeld. 24" met analoge en component ingangen, dus aan te sluiten op vrijwel alle DVD-spelers. Wel even doorsparen. :)

--
Ruben
     The motto should be : "It Just Wroks." Then a few years later

Er is indertijd op inkoopacties.net een inkoopactie voor deze monitor geweest. Bij deze actie kon je 'm voor 830 euro kopen. Deze monitor is zeker de moeite waard.

Een goedkoper alternatief is een zogenaamde scan-doubler, die een video signaal omzet naar een VGA signaal. Dan ben je minder dan 100 euro kwijt. Ik geloof dat Trust hier ook iets voor heeft. Je kan ook eens zoeken naar "cheese box"

Reply to
Peter van Merkerk

"peter govaere" schreef in bericht news:WeUze.141136$% snipped-for-privacy@phobos.telenet-ops.be...

te

Video naar VGA omzetter:

Beslist geen DVD kwaliteit, maar beeld heb je wel.

--
Thanks, Frank.
(remove 'q' and 'invalid' when replying by email)

"Frank Bemelman" schreef in bericht news:42d02f14$0$4468$ snipped-for-privacy@dreader32.news.xs4all.nl...

DVD-speler

Aan welke kwaliteit mag ik me dan verwachten ?

Wil eigenlijk het volgende gaan doen :

Aan een 15"-TFT wil ik een DVD-speler hangen met daarin een schijfje met de familiekiekjes. Een soort digitale fotolijst. Is het door jou beschreven toestelletje daar geschikt voor N

Reply to
peter govaere

"peter govaere" schreef in bericht news:SupAe.142038$ snipped-for-privacy@phobos.telenet-ops.be...

de

Ai. De kwaliteit zou ik willen vergelijken met een VHS recorder die aan een servicebeurt toe is. Voor een fotolijst wil je, of moet ik zeggen 'wil *ik*' hagelscherpe platen zien, zoals je gewend bent van je PC, als je daarmee een foto bekijkt.

Van een mooie foto naar video (DVD) en dan weer terug naar VGA, betekent een geweldig kwaliteitsverlies.

Het liefst zou je een minimale PC configuratie willen gebruiken, met een simpel VGA kaartje.

Ik heb ook weleens card-readers gezien met een video-out, maar het beeld daarvan is ook niet super. Ideaal zou een card-reader met een vga uitgang zijn, als die bestaan.

--
Thanks, Frank.
(remove 'q' and 'invalid' when replying by email)
Reply to
Frank Bemelman

Hm, ik heb ze nog nooit gezien. Wel met composiet video uit, maar dat schiet dus niet op.

Ik heb wel fotolijstjes gezien met een cardreader.

bijvoorbeeld. Erg prijzig, maar misschien is het elders wel goedkoper te krijgen. Tellsell-effect ofzo.

--
    Martijn van Buul - pino@dohd.org - http://www.stack.nl/~martijnb/
	 Geek code: G--  - Visit OuterSpace: mud.stack.nl 3333

schiet

Die dingen ken ik ook. maar zijn toch niet écht wat ik zoek. Ten eerste zijn ze té klein naar mijn smaak en wil niet werken met een geheugenkaartje dat toch beperkt is wat capaciteit betreft.

Reply to
peter govaere

Je zou natuurlijk creatief kunnen gaan doen, een oud laptopje op de kop kunnen tikken (486 of Pentium doet wonderen, zolang er maar een fatsoenlijk scherm aanhangt, batterij is niet zo hard nodig, dus die moet je voor een appel en een ei wel kunnen regelen) en daarmee aan de slag gaan.

--
[...]

zijn

dat

kunnen

scherm

Ook al aan gedacht ..... :-)

Maar dat vraagt wat meer ombouw-werk. En daarenboven heb ik hier nog een "surplus" DVD-speler staan :-)

Reply to
peter govaere