 met A en E voor het veld, AN en N voor rotor. Hoe kan ik de draairichting
omkeren? Er is geen condensator aanwezig. Ook nooit geweest.

Re: Draaieichting omkeren

Altijd fijn, een "oud" onderwerp!
Ook lekker alles op 1 regel en geheel zonder context.
Dus totaal niet te plaatsen voor mensen die geen brakke webinterface
(Google groups?) gebruiken om usenet te lezen.

--
Stef    (remove caps, dashes and .invalid from e-mail address to reply by mail)

Health is merely the slowest possible rate at which one can die.

Re: Draaieichting omkeren
schreef in bericht

Nog maar eens een " oud" onderwerp aansnijden. Maar volgens mij is het toch
voor mij anders. Ik heb een 220V 1 fase motor. Merk Crompton?Parkinson. Zit
aan een Myford draaibank. De motor heeft nu een aan/ uitschakelaar.in de
motor een gewikkelde rotor(kooianker?) en een veldwikkeling. In serie met de
rotor inwendig eem mechanische schakelaar. Ik denk centrifugaal. Beide
wikkelingen staan parallel. Als ik de bruggetjes van de rotorwikkeling
omdraai, draait de motor niet. Bromt ook niet. De klemmen zijn beletterd met
A en E voor het veld, AN en N voor rotor. Hoe kan ik de draairichting
omkeren? Er is geen condensator aanwezig. Ook nooit geweest.

Kijk hier
http://www.instructables.com/id/Wiring-up-a-Brooke-Crompton-single-phase-lathe-mot/
eens.

petrus bitbyter