Digitaliseren super 8, CVC, V2000 en S-VHS

Weet iemand waar je dat zowel goed als tegen een redelijke prijs kunt
laten doen?

Ik bedoel met 'goed' iemand of een bedrijf waarmee je de ervaring hebt
dat die dat met moderne middelen doet, dus inclusief correctie en
-stabilisatie. En die niet alleen dat doet, maar ook in staat is om zo
nodig eventuele fouten/breuken in films en tapes te herstellen.

En met redelijke prijs bedoel ik aanzienlijk minder dan de erg hoge

minuut (super 8) tot meer dan 4 euro per minuut (CVC).

Re: Digitaliseren super 8, CVC, V2000 en S-VHS

    Waarom doe je het niet zelf?

    Ik gebruik Magix Video deluxe 2016 (goedkoop). Heb zelf honderden films
omgezet die nu op externe harde schijven staan!

    Videorecorders en of Harddiskrecorders aan elkaar koppelen.

    Filmpjes op een DVD(+/-)RW zetten en deze op de computer/laptop zetten.
Vervolgens importeren in het videobewerkingsprogramma en bewerken en
daarna exporteren (wegschrijven op de computer / laptop).

    Conrad heeft de nodige hardware voor zover als ik nog weet!

    Er is zelfs een gratis videobewerkingsprogramma wat door filmmakers
wordt gebruikt dat op Ubuntu en of Linux draait. Volgens mij is dit het
http://www.lwks.com/

--
Bert ( A W RvB )
(Adres op website)

Kun je dat ook batchgewijs gebruiken? Ik heb een hele rits
videobestanden die nog ge-deinterlaced moeten worden. Dat is ook nog een
probleem als je van PAL achtige formaten naar computerbestanden gaat
want interlaced is niet om aan te zien op een moderne monitor.

Re: Digitaliseren super 8, CVC, V2000 en S-VHS

Ik gebruik daar "Handbrake" voor, in feite een schil om een grote
collectie open video processing bibliotheken.

Er is zowel een GUI als een commandline versie.

Re: Digitaliseren super 8, CVC, V2000 en S-VHS

Probeer FormatFactory eens: www.pcfreetime.com
Caveats:
- Hoe betrouwbaar Download Site1 is weet ik niet, dus ik
  pak altijd Site2 (pcfreetime.com zelf).
- Zorg dat je die Norton rommel niet mee laat installeren.
  Je kunt het vinkje weghalen, ook al lijkt het grayed-out.
- Gooi na installatie deze hele map weg:
  C:\Program Files (x86)\FreeTime\FormatFactory\FFModules

-p

Re: Digitaliseren super 8, CVC, V2000 en S-VHS

    Voor zover als ik weet zijn *.VOB bestanden op DVD(+/-)RW vrij stabiel
zolang als je film voor film kopieert. Dus steeds een film op een
DVD(+/-)RW en die op de computer zetten.

    In het uiterste geval kan je een truuk uithalen.

    Maak van alle frames een foto. Sla het geluid apart op. Maak van alle
foto's een film met dezelfde afspeelsnelheid en plaats het geluid
eronder. Het is een heel werk maar als dat de enigste manier is om een
fatsoenlijke film te maken zit er niets anders op.

    Als bestanden te groot worden dan kan je de originele film in stukjes
knippen en stukje voor stukje omzetten en daarna alle stukjes aan elkaar
plakken.

--
Bert ( A W RvB )
(Adres op website)

    https://www.gebruikershandleiding.com/Magix-Video-Deluxe-2015/preview-handleiding-668627.html?page03%13

--
Bert ( A W RvB )
(Adres op website)

Is dat geen kwestie van het gekozen videoformaat?

Re: Digitaliseren super 8, CVC, V2000 en S-VHS

Omdat de benodigde hardware het niet (of niet goed genoeg) doet.

Niet software maar hardware is het probleem.

Re: Digitaliseren super 8, CVC, V2000 en S-VHS

Heb je al gekeken of je (goede) afspeel apparatuur op de tweedehands
markt kunt kopen (Ebay bijvoorbeeld)? Met een beetje mazzel kun je het
voor vrijwel dezelfde prijs weer verkopen.

Re: Digitaliseren super 8, CVC, V2000 en S-VHS

Ja, ik ben op dit moment zoekend, maar er is niet veel.

Re: Digitaliseren super 8, CVC, V2000 en S-VHS

CVC is het eerste en meteen ook grootste probleem. CVC is begin
tachtiger jaren bedacht door de firma Funai en ik ben er inmiddels
achter gekomen dat er van hen geen enkel originele recorder van destijds
meer bestaat die nog werkt. Dat is dus een uitdaging!

Site Timeline