Defect scherm Philips Ambilight-tv

Hallo,

Ik kreeg zojuist van iemand de vraag of het nog de moeite waard was om van
een 32-inch Philips Ambilight-tv (32PFL8404H) het scherm te vervangen; een
kind had er een barst in gegooid met een blokje hout.
Ik denk eigenlijk dat het net zoals in het beeldbuistijdperk een kwestie van
total loss is (ik zag bij een serviceleverancier een prijs van bijna 1300
euro voor alleen het LCD-paneel, oftewel het dubbele van een nieuw
toestel), maar ik wilde dit voor de zekerheid toch nog even hier
navragen -- dus bij dezen. Is vervanging van zo'n scherm nog enigszins te
doen (bijvoorbeeld uit tweedehands toestellen met defecte elektronica)?
Of is dit eigenlijk nooit rendabel?

Alvast weer mijn dank.

Richard Rasker
--
http://www.linetec.nl

Re: Defect scherm Philips Ambilight-tv

Probleem is natuurlijk de sterk inzakkende prijs van deze toestellen...
Ik heb zelf een 32PF9986 en daar heb ik indertijd > 3000 euro voor betaald.
Maar als die nou stuk zou gaan dan heb ik voor 8 a 900 euro een vergelijkbaar
nieuw toestel dus dan moet de reparatie wel erg voordelig zijn wil dat
nog lonen.

Is die barst wel tot in het eigenlijke paneel?  Volgens mij zit er nog een
vel transparant plastic voor, ik weet niet of je die apart kunt vervangen
en of wat daarachter zit nog heel is.

Re: Defect scherm Philips Ambilight-tv

Klopt, deze '8404 is bij Philips zelf in de uitverkoop voor nog geen 700
euro, en wordt tweedehands al vanaf 400 euro aangeboden 'in goede staat'.

Ik heb het toestel zelf niet gezien, maar volgens de eigenaar zit er een
ster in het glas, met rondom verkleuring, vooral heel duidelijk zichtbaar
als het toestel aan staat. Dit klinkt niet als een simpele kras in de
plasticlaag. Maar ik zal 'm nog even vragen om een fotootje van de schade.

Richard Rasker
--
http://www.linetec.nl

Re: Defect scherm Philips Ambilight-tv
Een barst in het scherm dan is het voor het scherm afgelopen,de vellen
transparant die er achter zitten blijven vaak wel goed.Ik heb wel eens
schermen te koop vanaf een 150 euro dus voor sommige nog wel te doen.
http://www.mj-van-de-lcd.nl

Re: Defect scherm Philips Ambilight-tv

OK, dank, ik heb dit aan de eigenaar doorgegeven, dus wellicht dat hij
contact opneemt -- of weet je zo al te zeggen of je een passend scherm
hebt? En is het veel werk om het scherm te vervangen? (ik heb geen ervaring
met grotere exemplaren dan 19".)

Richard Rasker
--
http://www.linetec.nl