Defect Philips TV 28PW6312/00

Hallo, na twee jaar geleden de condensatoren vevangen te hebben is de
Philips TV 28PW6312/00 van m'n dochter weer kapot. Weer zo'n blauwe
condensator kapot, beide C's aan de hoogspanningszijde vervangen maar
de tv geeft nog geen teken van leven terwijl de voedings onderdelen
zoals de diodes en C's e.d. in orde zijn. Ik heb geen schema en niet
te veel ervaring maar heeft iemand nog een tip?

Alvast bedankt!

Groetjes,  Bert

Re: Defect Philips TV 28PW6312/00

Deze storing gaat vaak gepaard met kortsluiting in de O/W-MOSFET (pos. 7421)
of soms de lijntransistor (pos. 7420), beide achter de lijntransformator
tegen de koelplaat te vinden.

Ik neem aan dat je de netzekering ook hebt gecontroleerd? Die blauwe c'tjes
zaten dacht ik ook in de voeding -- en als ik zo'n toestel tegenkom,
vervang ik ze standaard allemaal, zowel in de voeding als in de
hoogspanning.

Maar ik denk dus dat het die MOSFET is.

Richard Rasker
--
http://www.linetec.nl

Re: Defect Philips TV 28PW6312/00
Dag,

Dan mag ik hopen dat je HRR types (van Murata) gebruikt, want anders
kun je aan de gang blijven. Eigenlijk zijn deze keramische C's niet
zo bijzonder geschikt voor deze toepassing (flyback spanning), maar
ze waren zoveel goedkoper dan folie C's. Ze dissiperen nogal veel.

-- J.

Re: Defect Philips TV 28PW6312/00

Ik weet dat tangens delta relatief is hoog voor keramische condensatoren.
Meestal houd ik het op typen met een hogere werkspanning (3kV in plaats van
2kV). Naar mijn ervaring is dit voldoende om de spullen weer jarenlang goed
te laten werken. Nee, het zijn vrijwel zeker geen Murata's, maar ik heb nog
geen gerepareerd toestel met dezelfde klacht terug gezien.
Overigens kan dit ook komen doordat veel van deze toestellen de beruchte
ESF-beeldbuis bevatten en dus versneld uit de roulatie verdwijnen.

Richard Rasker
--
http://www.linetec.nl

Re: Defect Philips TV 28PW6312/00
On Sun, 07 Feb 2010 00:10:11 +0100, Richard Rasker

Hoe weten jullie dit toch allemaal. Zijn jullie tv reperateurs? Of
hebben jullie toegang tot zo'n reparatiedatabase?

P.

Re: Defect Philips TV 28PW6312/00

Als ik me goed herinner, heeft Jeroen tv's ontworpen voor Philips -- en ik
repareer ze al zo'n 30 jaar.

Ik schijn als Aswo-klant toegang te hebben tot de Euras-database, maar daar
heb ik eerlijk gezegd nog nooit gebruik van gemaakt. Verreweg de meeste
storingen zijn vlot op te lossen met een schema (vaak te vinden op
http://www.eserviceinfo.com /) en wat puzzelwerk. En dan is er natuurlijk
nog deze nieuwsgroep, voor als je er niet direct uitkomt :-)

Richard Rasker
--
http://www.linetec.nl

Re: Defect Philips TV 28PW6312/00

Ik repareer ze nog maar iets korter, en verzamel ze ook (en bijbehorende
documentatie, theorie en achtergronden). Verder heb ik ook een Euras
abonnement, dat kost wel degelijk 30 euro per maand bovenop je
Aswo-klandizie.

--
Met vriendelijke groet,

Maarten Bakker.

Re: Defect Philips TV 28PW6312/00

Philips schrijft zelf 3kV types voor (vanwege de grotere oppervlakte en de
ruimere overdimensionering). Overigens gingen die Murata dingen ook veel
stuk (maar was meestal zonder die 2e R in de aanduiding).

--
Met vriendelijke groet,

Maarten Bakker.

Re: Defect Philips TV 28PW6312/00

De FET die de voeding naar de HSP schakelt. Zit een stukje verderop aan
de koelplaat.

--
Met vriendelijke groet,

Maarten Bakker.