Braun tandenborstel: waar zit de timer?

Hallo,

De NiCd batterij van mijn elektrische tandenborstel is niet meer al te best
(Braun 3708), ik ga hem maar eens vervangen.
Nu hij open is, vraag ik me af hoe hij dat doet met na 2 minuten even
stoppen en dan weer doorgaan.

Ik zie de volgende chips of halfgeleiders zitten:
- rechthoekig blokje 4 x 5 mm met 2 x 4 aansluitingen, opdruk:
        S271 7F
- rechthoekig blokje 4 x 5 mm met 2 x 4 aansluitingen, opdruk:
        6683019
        725300
        Y787G
- rechthoekig blokje 1 x 3 met 3 aansluitingen: opdruk GC S 74
- rechthoekig blokje 1 x 3 met 3 aansluitingen: opdruk KT6 U5

Verder nog een paar SMD componenten als een weerstand, condensator,
zekering.

Iemand een idee waar de timer ergens zit? Zou leuk zijn om de timers eens te
herprogrammeren.

Re: Braun tandenborstel: waar zit de timer?

Wellicht heb je iets aan deze teardown video:

https://www.youtube.com/watch?v=JJgKfTW53uo

Re: Braun tandenborstel: waar zit de timer?

Leuk, bedankt!

Re: Braun tandenborstel: waar zit de timer?

Die EM6683 chip is "mask ROM" naar het schijnt,  dus daar valt weinig aan te
veranderen. Bedankt in elk geval.

Re: Braun tandenborstel: waar zit de timer?

Maar waarom wil je dat veranderen dan?
Krijg je klachten van je vrouw dat ie iedere keer stopt als ze
bijna op haar hoogtepunt is?

Re: Braun tandenborstel: waar zit de timer?

Ik wordt tureluurs van die 4 x 30 sec timers, ik ben iemand van de 1 x 2
minuten. Vandaar mijn interesse om dit te veranderen (los van het feit dat
het sowieso leuk is).

Re: Braun tandenborstel: waar zit de timer?

Ik zeg: maak een Linux distro voor die tandenborstel. Dan kun je hem
als DLNA server inzetten van illegale muziek. Geen opsporingsambtenaar
die eraan denkt om in je borstel te kijken ...

Site Timeline