Bewegingssensor ALDI

Je doet er in dat geval beter aan om een spaarlamp te kopen waar expliciet op staat dat frequent schakelen niet tot levensduurverkorting leidt.

Jan

Reply to
Anonymous

Nog nooit last van gehad. Dat zal er aan liggen dat ik altijd de Philips long-life spaarlampen koop.

--
Failure does not prove something is impossible, failure simply
indicates you are not using the right tools...

Timer? Misschien wel een bewegingssensor alias ADHD-detector. :-)

Dat hoort bij de schakeling. hij doet het of hij doet het niet.

Consumentenbond testjes wijzen niet in die richting,

Jan

Reply to
Anonymous

Welke testjes?

Reply to
T. Lootrek

Daar staat dan ook iets op in de trant van 'mag frequent geschakeld worden'

En bij goed ontwerp is frequent schakelen geen probleem. Mits het circuit erop ontworpen is om de kathodes snel op de juiste temperatuur te brengen. (en niet even flink heter)

Jan

--
> Failure does not prove something is impossible, failure simply
> indicates you are not using the right tools...

"It is very important always to use the right tool."
"If it doesn't fit, use a bigger hammer!"
Reply to
Anonymous

Ik herinner me iets van hun rapportage over een langlopende spaarlampen test, met veel exemplaren. Het ging als met de tien kleine negertjes, en duurde heel erg lang. Af en toe vertelden ze hoeveel er nog over waren. (ongeveer de helft, bij de geclaimde levensduur)

AIMGH heben ze uiteindelijk de laatste maar afgezet, omdat ze economisch (maar niet fysiek) aan hun eind waren. De lichtopbrengst was te ver verminderd om doorgaan nog economisch verantwoord te laten zijn.

Een Philips 'val dood' timer zat er kennelijk niet in,

Jan

Reply to
Anonymous

Ik heb geen merknaam genoemd.

Reply to
T. Lootrek

In een goeie spaarlamp zou wel een end of live detectie moeten zitten, die de lamp doet 'dood vallen' wanneer de brandspanning te hoog wordt. Een spaarlamp gaat naarmate ze ouder wordt minder licht geven en meer verbruiken, op een gegeven moment is het tijd om ermee op te houden.

--
inox
Reply to

Nee, en? Ik deed dat. En vanwege de rol van Philips in het gloeilampen kartel (wat verordonneerd heeft dat in Europa, itt de VS, alleen gloeilampen met een levensduur van 1000 uur verkocht mogen worden) is dat tamelijk voor de hand liggend.

Jan

Reply to
Anonymous

"T. Lootrek" wrote in news:50dc1fdf$0$6980$ snipped-for-privacy@news.xsall.nl:

Ja, die timer wordt ook wel drooggekookte elco genoemd.

Reply to
Sjouke Burry

Vaklui spreken van de geïntegreerde elkookwekker.

Reply to
Rene

Daar schijnen nu betere infrarood sensoren voor te zijn. Die dus niet alleen op beweging werken, maar ook een passief persoon waarnemen. Collega had pas een vertegenwoordiger over de vloer die de detectorcomponenten daarvoor in z'n pakket had. Ik heb het niet helemaal meegekregen, maar dat zwaaien zou dus met die dingen niet meer hoeven. Kan het wel eens navragen als je interesse hebt.

--
Stef    (remove caps, dashes and .invalid from e-mail address to reply by mail)

Androphobia:
	Fear of men.
Reply to
Stef