bestellen bij Farnell

weet iemand of onderstaand nog steeds geldt bij Farnell?

Bij farnell kun je wel kopen als particulier! dit was hun antwoord op mijn vraag destijds.

Geachte heer, mevrouw,

Farnell levert in principe alleen aan bedrijven maar maakt wel een uitzondering voor particulieren wanneer aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:

· Totaalbedrag van bestelling is minimaal ? 50 exclusief BTW. · Bestelling moet schriftelijk (e-mail, fax of post) worden geplaatst met daarop vermeld dat het een particuliere bestelling betreft. · Het totale faktuurbedrag moet vooruit worden betaald. (inclusief 19% BTW) · Op het afleveradres moet overdag iemand aanwezig zijn om voor ontvangst van het pakket te tekenen!

Wanneer u de bestelling heeft geplaatst ontvangt u van ons een pro-forma faktuur waarop ook ons bankrekeningnummer staat vermeld. Wanneer het faktuurbedrag op onze bankrekening is ontvangen worden de goederen met UPS aan u verzonden.

Wij sturen overigens geen catalogus aan particulieren. U kunt via internet geen bestelling plaatsen maar wel ons assortiment inzien.

U kunt uw order faxen naar onze boekhouding 030-2417345 of emailen naar: snipped-for-privacy@farnell.com

Met vriendelijke groet,

Farnell

Reply to
tuinkabouter

ijn

dt

t.

usief

or

UPS

net

:

Klopt, behalve de 19% BTW dat is intussen 21% moet je weten.

Reply to
Admiraal

Je kunt je ook inschrijven bij de KvK als eenmanszaak, vervolgens heb je geen "last" meer van een minimum bestelbedrag. Vanaf 1 jan 2013 is inschrijving KvK gratis, voorheen moest je een (klein) bedrag per jaar betalen. Dit gaat over NL, BE weet ik niet.

Reply to
Ano

Zo te zien wel. Je kunt het op de website vinden, alleen niet zo heel makkelijk. Met de zoekfunctie vind je niets. Begin gewoon aan een on-line bestelling en ga dan naar de winkelwagen (direct naar de lege winkelwagen kan denk ik ook). Dan krijg je bovenaan een stukje tekst te zien dat dit alleen bedoeld is voor bedrijven. In die tekst staat een link naar een .doc voor particulieren. In die .doc vind je bovenstaande tekst. Niet recent aangepast want ook nog met 19% BTW.

--
Stef    (remove caps, dashes and .invalid from e-mail address to reply by mail)

Happiness isn't having what you want, it's wanting what you have.
Reply to
Stef

Vervolgens krijg je (binnen het jaar) wel te maken met de belastingdienst of dat nou zo prettig is?

Reply to
(on)wijs man

Dat hoeft echt niet, als je bij inschrijving bij KvK aangeeft dat je wil dat de belastingdienst je ziet als particulier met bijverdiensten, verandert er niets. Je wordt dan door de belastingdienst niet als ondernemer gezien.

Reply to
Ano

Oh dat wist ik niet bedankt. Maar de belastingdienst zal toch wel controleren of je niet "stiekum" toch wat meer verdient dan bijverdienen?

Reply to
(on)wijs man

Dat maakt niet uit zolang je het maar opgeeft bij 'extra inkomsten'. Waar je wel heel goed voor moet uitkijken is dat je bedrijf niet onder

1 of ander bedrijfsschap valt. De KvK verteld je hier helemaal niets over maar de kosten zijn behoorlijk hoog en daar kom je niet onderuit. Voor zover ik weet zijn ICT bedrijven 1 van de weinige bedrijven die niet onder een bedrijfsschap vallen.
--
Failure does not prove something is impossible, failure simply
indicates you are not using the right tools...

He, da's een goeie. Maar gewoon je zelf registreren als ZZP'er met omschrijving "adviseur" of "consultant", zonder verdere invulling, zou dat niet voldoende zijn om dit te voorkomen? Ik ben zelf als ZZP'er actief maar heb (gelukkig) nog nooit een aanslag/vraag om contributie ontvangen. Ik ga dit voor mezelf maar eens uitzoeken. Overigens praat men in de politiek al een lange tijd over het afschaffen van product- en bedrijfsschappen.

Reply to
Ano

Het wordt hoog tijd dat zulks dan ook gedaan wordt. Eén van de weinige echte bezuinigingen.

petrus bitbyter

Reply to
petrus bitbyter