beltoon bij anoniem nummer mute

Hallo,

Ik vroeg me af of er een apparaat bestaat die je bijvoorbeeld tussen je telefoonstopcontact en de telefoon zet, waarmee je voorkomt dat anonieme nummers doorkomen.

We hebben veel last van telemarketeers; zit je net lekker een filmpje te kijken, moet die weer op pauze omdat iemand je wilt interviewen of iets wil verkopen. (en dat een paar keer per avond)

Ik ben zelf een newbie qua electronica, maar het principe zou niet zo moeilijk moeten zijn om te maken...toch?

Iemand idee, tips of links?

grtz

Reply to
Angelo

Zgn. geheim nummer nemen, dus niet in telefoonboek, niet op de telefoon CD, niet te krijgen bij 008 en niet verkoopbaar aan derden door KPN. Ik heb hier al een hele tijd een geheim nummer en HEEL weinig last van telemarketeers. Wat je niet bekend is kun je ook niet bellen nietwaar.

-- Met vriendelijke groeten, Ben

Reply to
ben doedens

CD,

Reply to
Angelo

wil

Ik denk dat dat toch wel tegenvalt. Mogelijk moet het apparaatje zelf het nummer al decoderen voor het weet of er een nummer staat of niet. Maar: in België kan je een dienst inschakelen die verhindert dat je door mensen met een onderdrukt nummer gebeld wordt. Misschien bestaat dat in Nl ook wel? K

Reply to
Kelly De Koninck

MIjn prive remedie is wel suc6 vol. Antwoord app. dat meteen opneemt en met daarop als antwoord de ingesprek toon. Dus ring beep beep beep beep

Familie etc weten dat... en roepen dan X neem eens even op (met x mijn voornaam of dat van mijn huisgenoot.

MvG Cees.

--
# A brain storm to one person could be a slight draft to the other one.
# Cees Keyer, HVA dept I&E, Weesperzijde 190, 1097DZ Amsterdam, Holland

B&O heeft een aantal jaren geleden zo'n ding gemaakt. Ik heb er helaas verder nooit iets van gehoord of in de winkel gezien...

Reply to
JVM4REAL (Jeroen)

Je zou een computer op je lijntje kunnen aansluiten met een modem. Die modem kan dan bij onbekende nummers een bepaalde actie uitvoeren, bijvoorbeeld meteen opnemen bij een onbekend nummer (voorkomt rinkel) en vervolgens veel gekrijs laten horen, of meteen weer opgooien. Kun je ook nog de onbekende nummers bijhouden, als je dat zou willen.

Beetje overkill om daar een PC voor te misbruiken, maar mocht je er toch al eentje aan hebben staan de hele dag, dan is het een optie.

Reply to
Bram

Telemarketeers kopen de nummers bij Telecom. Ik heb een paar jaar lang een geheel onbekend nummer gehad t.b.v. een Bulletin Board (BBS). Dat nummer was niet geheim, werd alleen niet gepubliceerd in de gids en bij 008. Op dat nummer heb ik enkele keren een telemarketeer gehad. Nooit op het privé nummer.

-- Met vriendelijke groeten, Ben

Reply to
ben doedens

Dan moet je eerste nog een modem zien te vinden met nummerherkenning. En die zijn erg dun gezaaid.

--
Maurice                                    mauricej (at) xs4all (dot) nl
Reply to

Kun je niet gewoon nummerweergave gebruiken? Zeker, dan moet je zelf opletten, maar dat is altijd nog beter dan alle telefoontjes te moeten aannemen.

"Angelo" schreef in bericht news:414edf09$0$559$ snipped-for-privacy@news.xsall.nl...

wil

Je kunt ook de telefoon naast de haak leggen. Werkt hier uitstekend.

Reply to
Jantje

Gespreksomkering werkt ook goed, dus ga zelf vragen stellen over b.v. of ze telefoneren leuk vinden en waarom ze het doen. Na enkele minuten hebben ze ineens geen tijd meer.

Groeten PP

"Jantje" schreef in bericht news:414f13bc$0$154$ snipped-for-privacy@reader2.nntp.hccnet.nl...

Reply to
eddumweer

ben doedens gebruikte zijn/haar klavier om het volgende te schrijven:

En je telefoonnummer niet overal invullen op alle sites die om gegevens schreeuwen.. Liefst zo veel mogelijk overal "piet piraat" invullen.. ;-) Geheime nummers proberen uit te filteren is overigens niet echt super... Dat betekend dat mensen met een echt geheim nummer jou niet meer kunnen bellen..???

--
Pasq

*** Postings nu ook in breedbeeldformaat (16:9) te bekijken. Raadpleeg
de handleiding van uw monitor ***
Reply to
Pasq

"Angelo" schreef in bericht news:414edf09$0$559$ snipped-for-privacy@news.xsall.nl...

wil

Ik heb een telefooncentrale van Tiptel, en die kan zowel bepaalde inkomende als uitgaande nummers blokkeren, ook de anonieme kun je ermee tegenhouden. ikzelf gebruik het niet omdat er nogal wat mensen zijn die mij opbellen met een anoniem nummer vanachter bijvoorbeeld een andere centrale, ik noem bijvoorbeeld een dokter die belt vanuit een ziekenhuis.

Gilbert

Reply to
Gilbert

Angelo liet ons verbijsterd achter door het volgende te schrijven

Ik heb thuis een DECT-telefoon die dat kan: KPN Malibu 400 (= Philips), daarin kan je 3 VIP-groepen maken. Je kan voor elk van die groepen aangeven of ze je mogen storen (dus de onderdrukte of onbekende nummers niet).

Misschien een idee?

--
Jerónimo
Reply to

als er iemand een mogelijkheid weet om het mbv een isdn modem te doen dan hoor ik het graag

Reply to
kees6238

Zo doe ik het zelf ook. Zelfs als mijn telefoon op het basisstation staat kan je al op een paar meter afstand zien aan het display dat de beller nummerweergave geblokkeerd heeft (wat in 99% van de gevallen dus een telemarketeer betekent). Werkt prima voor mij.

--
Peter van Merkerk
peter.van.merkerk(at)dse.nl

nou er zijn 2 mensen die een echt geheim nummer hebben en die heb ik al gezegd dat ik anonieme nummers (er komt 0000000000 op het scherm) niet opneem. Dus zij bellen mij op mijn mobiel of spreken mijn voicemail in.

Dus daarvoor zou ik kiezen voor muten van anonieme nummers bijvoorbeeld (of ik neem inderdaad een geheim nummer)

Reply to
Angelo

Zo doe ik het nu ook, maar de rinkel is er toch en als je een filmpje bent aan het kijken in het donker, dan moet je de film op pauze zetten, het licht aan, kijken en dan proberen de rinkel te negeren. Dat vind ik nog net iets te lastig... :)

Reply to
Angelo

inkomende

met

Wel een goede tip! Nou ja als ik telefoon verwacht van het ziekenhuis omdat iemand die ik ken erin ligt, dan zal ik het natuurlijk meteen uitschakelen. Maar het zou allemaal mogelijk moeten zijn he. Opvallend is dat er nog niemand is die zo'n apparaatje kent of weet te vinden, misschien een marketing idee?

Reply to
Angelo