Beetje OT, maar ik probeer het toch.

Hai,

Om het audio van de FT-817 via het netwerk op afstand te kunnen beluisteren zoek ik een command line programma onder Linux waar ik audio van een audiodevice (/dev/audio1) mee kan streamen.

Ik heb ge "google"d maar ik verdwaal in de programma's die dit wel kunnen maar allemaal via een Icecast of Shoutcast server.

Heeft iemand een tip voor een eenvoudig programma die dit rechtstreeks kan?

TnX,

Ben

Reply to
Ben

B> Hai, B> B> Om het audio van de FT-817 via het netwerk op afstand te kunnen B> beluisteren zoek ik een command line programma onder Linux waar ik B> audio van een audiodevice (/dev/audio1) mee kan streamen. B> B> Ik heb ge "google"d maar ik verdwaal in de programma's die dit wel B> kunnen maar allemaal via een Icecast of Shoutcast server. B> B> Heeft iemand een tip voor een eenvoudig programma die dit B> rechtstreeks kan?

Ik neem aan dat de uitgang van de FT-817 dus aangesloten zit op de ingang van een geluidskaart van een linuxmachine (beiden remote). En dat je op je lokale linuxmachine het geluid live wilt beluisteren? Dat kan gewoon met ssh:

ssh remotelinuxmachine arecord|aplay

Op de remote machine moet dan dus in ieder geval arecord staan, en op de lokale machine aplay.

(Mijn oma deed het vroeger altijd zo:

ssh remotelinuxmachine cat /dev/dsp>/dev/dsp

in die oude distro's kon je /dev/dsp nl. nog rechtstreeks benaderen)

Een combinatie is ook mogelijk, stel je hebt een oude distro remote staan, en een nieuwere lokaal:

ssh remotelinuxmachine cat /dev/dsp|aplay

Zo kun je dus ook heel makkelijk van twee linuxmachines een babyfoon maken. Je raakt nooit uitgespeeld met linux :)

--
... No answer is also an answer
--- Sylpheed 2.4.5 (GTK+ 2.12.0; i486-pc-linux-gnu)

Nou spelen. Je werk raakt nooit af met Linux :-P

--
PA1G http://www.pa1g.nl
Nieuwsgroepronde http://www.ng-ronde.nl

Met Windhoos ook niet, dan loopt het weer vast of heb je weer een virus ;-P (ja, sorry, dat moest ook even... ;-)

--
groeten,
____________________________Jim©

Werk raakt nooit af, daar heb je geen computer voor nodig.

--
Groet, salut, Wim.
Reply to

Tegenover Windows is het toch Liniks?

   The original point and click device
Reply to
Jan Besar

Sommigen hebben het te druk, anderen zijn werkloos, het is fout verdeeld in de wereld...

--
[...]

Linux, maar vergeet nummer 2 niet... Apple OS X, ook op Unix gebaseerd en dus ook virus en spywarevrij...

--
[...]

Virussen voor de Mac zijn er al sinds 1982... :-)

--
Moi
Paul

"Nieuwtje" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@Nieuwtje.invalid...

8< knip >8

Da's knap, de Mac was er namelijk zelf pas in 1984.....

Reply to
Jerónimo

Euh, isc, de Apple II was dat. De Mac was in '87 aan de beurt... :-)

--
Moi
Paul

Het Apple Rosette virus is al sinds 1953 bekend. Nou jij weer. :-)

OS X bestaat sinds 2002 ;-P Ik draai het sinds 2006, geen enkele virus meegemaakt sindsdien.

--
[...]

Hmmz, het eerste virus voor OS X is ook van 2006... :-)

--
Moi
Paul

Oh ja, dat ding wat je zelf moest installeren, zoiets noem ik geen virus. In mijn vroegere windows tijd heb ik ooit eens de fout gemaakt XP te installeren met de ethernetkabel aangesloten. Toen ik daarna de virusscanner installeerde, draaide alles gewoonweg in de soep door het aantal meldingen wat continu verscheen...

--
[...]

Je liegt gewoon of je ben verschrikkelijk dom. Virussen komen niet zomaar op je computer, die moet je wel binnenhalen.

--
Bye, BugHunter.
Reply to

Jij hebt vandaag niet je helderste dag zeker ;-)

Waar jij het over hebt zijn bijvoorbeeld trojans, en zelfs die hoef je niet altijd actief te installeren.

De virussen waar Mr. Kirk het over heeft, zijn remote exploits die inderdaad automatisch in de originele versie van XP binnen kwamen als je deze zonder firewall aan het internet hing. Er was een statistisch significante kans dat de gaten dan al geexploiteerd waren voordat de relevante updates binnengehaald en geinstalleerd waren.

Overigens is het over het algemeen aan te bevelen om tijdens de software-installatie goed op te letten. Elk OS zonder updates kan immers sterker dan normaal kwetsbaar zijn voor aanvallen van buiten af, maar Windows spande toen in elk geval wel de kroon.

Nog steeds... :-)

Reply to
Pasq

Nee dat is beslist niet meer waar. Windows kan aardig veilig zijn als je het niet door een idioot laat beheren.

(je weet wel zo een die maar 1 user aanmaakt, die administrator privileges geeft en daar dan de hele dag mee gaat surfen. en de firewall na een paar meldinkjes maar uitzet want dat is zo lastig)

Ik draai zelf met Linux twee streams. Als je Ubuntu of Debian draait is het niet verschrikkelijk ingewikkeld. Je installeert en configureert Icecast en Darkice en start dan Darkice op met de vereiste parameters. Als je vragen hebt of een voorbeeldconfiguratie wilt moet je mij maar even mailen op mijn roepletters @ amsat.org.

Reply to
Johan PD1JMB