batterij opladen d.m.v een zonnecel

hey

ik heb een vraagje. in de grote vakantie vertrek ik met de scouts op kamp en dan hebben we zo'n 12 dagen geen elektriciteit en kunnen we dus ook niks opladen. Ik had zo zitten denken om d.m.v een zonnecel een batterij op te laden die op zijn beurt weer een stopcontact voed (maar dan veel minder 5 V ofzo). zodat je bijna alles kan voeden. het probleem is dat ik niks weet van elektronica dus zou er iemand mij plz willen helpen.

groeten

dummie

Reply to
dummie

Er zijn kant en klare zonnecel laders in de handel. Je kan bij buitensport zaken informeren, ze zijn er ook bij elektronica zaken.

Reply to
Gerard

"dummie" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@k25g2000yqf.googlegroups.com...

Je gaat veel geld uitgeven voor weinig stroom. Dat kan in sommige omstandigheden nodig en nuttig zijn, maar realiseer je dat, en breng de verbruikers terug tot het echt absoluut noodzakelijke, dan hou je de kosten ook enigzins beperkt.

Laat je goed informeren bij zonnecelfirma's (watersport e.a.) en ook collega scoutingroepen. Weet van tevoren goed wat je wilt. Welke verbruikers wil je persé voeden? Wat zijn de weersomstandigheden, hoeveel uur zon enz. enz.

MRe

Reply to
MRe

Prachtig. Eén van de doelen van zo'n kamp is nu juist om eens los te komen van de dagelijkse gemakken en de wereld in een ander perspectief te leren zien, ook en vooral in heel praktische zin.

Precies. Terug naar de tijd van de broodkruimels ;)

Groet / Cees

Reply to
Cees Binkhorst

Wij gaan graag op fietsvakantie. Als ik in het voorjaar op m'n ATB in de buitenlucht fiets, krijg ik altijd weer de kriebels. Hing dat karretje er maar weer achter, eten koken onderweg en 's avonds een plekje ergens in de natuur om de tent op te zetten en te slapen, dat wil je wel na 80,

100, 120 Km. Dan 's ochtends weer opstaan, het lijf moet nog wat op gang komen, maar na 15 minuten fietsen, ontstaat er een ontembare zin in brood, liefst natuurlijk verse bolletjes van een echte bakker. Ben ik eenmaal 3 a 4 weken weg, dan hoef ik niet meer zo nodig terug, voor m'n gevoel dan. Wel een monbiel bij ons, maar die gaat per dag alleen tussen 19.00 en 19.15 aan voor eventuele noodgevallen thuis. Je mist echt niets, heerlijk! Maar niet iedereen zal dit zo waarderen, denk ik.
Reply to
Gerard

dummie stelde de volgende uitleg voor :

Bij de Gamma liggen kikkers met zonnecel, accu's en led voor 5 euro. 's Morgens lege accu's erin en hopla. Is dat iets?

Reply to
Dirk

dat is allemaal waar. daar draaid het om bij de scouts. Maar we gaan over zee naar de kampplaats, en we hebben iets nodig om de marifoons mee op te laden. (die zijn echt nodig op zee.) En het liefst iets met hernieuwbare energie. want de scouts gaat om het milieu en het zorgen ervoor.

Reply to
dummie

"dummie" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@d28g2000yqf.googlegroups.com...

Een mariofoon met een in een door een nono in elkaar geknutselde voeding.....wie probeer je voor de gek te houden ?

--
CU, Rob / Gompy
Reply to

Ik zou bij Boels of Borent toch maar een aggregaatje huren.

Reply to
Bozweb

"Rob / Gompy" schreef in bericht news:61b05$4dc6dece$3ec31994$ snipped-for-privacy@news.chello.nl...

Inderdaad, helemaal mee eens. Als je geen verstand van electronica hebt dan blijft er niets anders over dan je goed en professioneel laten informeren en adviseren. Zelf met weinig kennis wat bijelkaar prutsen is echt zinloos want je moet behoorlijk veel van electronica weten om dit veilig en betrouwbaar te kunnen aanleggen. Je onkunde is nog gevaarlijk ook, wie zou zijn kinderen als scouts aan deze persoon toevertrouwen?

Je zegt zelf dat je niks van electronica weet. Begin dan ook niet aan zo'n klus, ken je beperkingen en laat het aan een ander over.

MRe

Reply to
MRe

$3ec31994$ snipped-for-privacy@news.chello.nl...

.
Reply to
dummie

$3ec31994$ snipped-for-privacy@news.chello.nl...

.

Ca va. K vraag het wel aan m'n oom. Het was maar een vraag hoor. Er gaat heus niks gebeuren met je kinderen hoor bij de scouts. Openstaan voor ide=EBn kan nooit kwaad.

Reply to
dummie

"dummie" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@j31g2000yqe.googlegroups.com...

Dat zei meneer pastoor ook.....

Mijn idee, dus doe geen dingen waar je geen verstand van hebt.

--
CU, Rob / Gompy
Reply to

Dat is maar de vraag, als er geknutseld gaat worden met electriciteit en met voorzieningen voor de veiligheid (marifoon).

Nee maar dat doe je kennelijk alleen als het je eigen ideeen zijn!

heel goed Piet

Ebeltje

Reply to
Ebeltje