audio opto-coupler schema

Ik heb een optische audio verbinding nodig van een mengversterker naar een
computer. De beide apparaten mogen niet galvanisch verbonden zijn. Dus met
een opto-coupler. Het deel aan de kant van de computer zou ik willen voeden
 uit een USB poort van de computer.

Wie heeft een simpel schemaatje om zoiets te maken? Is er evt een kant en k
laar bouwpakketje? Ik kan het zelf wel bedenken maar iets kant en klaars is
 handiger.

Alvast dank!

Re: audio opto-coupler schema

[...]

waarom optisch?
Een 1:1 scheidingstrafootje voldoet toch ook, wat is je isolatiespanning?

Re: audio opto-coupler schema

Bijvoorbeeld:
http://www.vego.nl/audio-video/car-nf01/car-nf01.htm
http://www.rfsystem.it/shop/download/Audio_isolator.pdf
http://www.rfsystem.it/shop/product_info.php?products_id43%

Re: audio opto-coupler schema
On Wed, 13 Aug 2014 00:20:08 +0200, "\(on\)wijs man"

LOL< ik post net eenzelfde atnwoord op de andere thread...

Re: audio opto-coupler schema

Conrad heeft analoog naar optische SPDIF en vice versa converters.

--
Failure does not prove something is impossible, failure simply
indicates you are not using the right tools...
Veel computers hebben een optische in/uitgang zoek er eerst eens naar,

Re: audio opto-coupler schema

Is dat analoog audio of SPDIF?

Re: audio opto-coupler schema

Er staat een ontwerp in elektor-labs:
http://www.elektor-labs.com/project/optically-isolated-unbalanced-audio-
line-level-amplifier.14147.html

petrus bitbyter

[...]

---------------------------------

Ik ben geen "member", enig idee wat de spec's zijn van de IL300 i.c.m. het
circuit van de publicatie?

[...] Usually rather expensive ... audio transformers are employed [...]
Als ik naar de totale complexiteit  van een schakeling met IL300 kijk (een
hand vol componenten, twee voedingen) denk ik dat een trafo van redelijke
kwaliteit nog wel eens goedkoper zou kunnen zijn maar i.i.g. een stuk
simpeler. Dat geldt natuurlijk voor het AF spectrum, als zeer lage
frequenties of DC moeten worden overgedragen is het een ander verhaal.zeker
een interessant IC.
Lang geleden heb ik ooit een iso-amp gebouwd m.b.v. een ISO122 (destijds
Burr Brown, thans TI), prima voor DC en lage F en prima voor het beoogde
doel (F = DC - 100Hz). Een nadeel van dit IC is output ripple, strikt
genomen buiten het AF-spectrum maar met een IL300 kan daar vanwege het
principe geen sprake van zijn.

Gio Re

Re: audio opto-coupler schema

audio

De schrijver claimt een vervorming van minder dan 0,1%.

Amplimo verkoopt signaaltrafo's voor prijzen tussen E30,- en E100,-.
http://www.ringkerntrafo.nl/shop/pro-audio/signaal-trafo-s.html?nav=1

De opto-coupler oplossing wordt al snel duurder, zeker als je alles
(inclusief voeding en behuizing) nieuw aan moet schaffen. Bovendien zijn
die signaaltrafootjes heel veel kleiner.

petrus bitbyter

Re: audio opto-coupler schema

Ik heb voor professionele audio en communicatiesystemen altijd
telefoontrafootjes gebruikt in mijn ontwerpen. Kosten weinig en werken
perfect. Die dingen waren redelijk vlak tot 40kHz of zo.