ATmega8 project LED-ster

https://www.youtube.com/watch?vEE%ht9NAwsm8

De 40 Led's zijn in een matrix geschakeld zodat we deze kunnen
besturen met 13 uitgangen
Er komt ook nog een RGB led in het midden, De helderheid van deze RGB
led zal kunnen geregeld worden Doormidel van PWM sturing.

Re: ATmega8 project LED-ster

En wat is je vraag nu?

Re: ATmega8 project LED-ster

Mijn excuses voor mijn onvolledigheid.

Ik heb dus 40 led's die in een matrix worden geschakeld.
De kathodes heb ik verbonden met poort C (PC0 - PC4).
en de Anodes heb ik verbonden met poort D (PD0 - PD7).
De RGB led wordt gestuurd met poort B namelijk PB0 tot PB2
(waarvan er 2 kunnen gebruikt worden om een PWM signaal te genereren)

Nu is de vraag of het mogelijk is om met deze ATmega 8 te multitasken?
Ik zou namelijk graag willen dat ik de RGB led kan laten dimmen en van kleu
r laten veranderen terwijl het programma voor de 40 led's loopt.

bijvoorbeeld:
Zoals te zien is in de video (bij het beging) waar de led's die naar benede
n lopen zou ik bv. de blauwe kleur van de RGB led willen traag doen oplicht
en en vervolgens weer minder helder doen branden

Dus met andere woorden:
Het programma voor het sturen van de 40led matrix loopt afzonderlijk
van het programma voor het sturen van de RGB led

Ik weet niet of dit mogelijk is om dit doen doen in C

Site Timeline