APK-controle op leeglopen van elektro- & hybride-vehikels

Kan er echt nix anders van maken.

Emmer eronder, anders vervuilt u uw oprit mogelijk met electronen.

xxxxxxxxxxx

  • Particulier >
  • Veranderingen bij APK per 1 april 2012

Per 1 april 2012 verandert een aantal zaken bij de APK. Dit heeft de minister van Infrastructuur en Milieu onlangs besloten.

De belangrijkste verandering is dat keuringsinstanties een zogenoemde EOBD- scantool (European On Board Diagnostics) verplicht moeten gebruiken tijdens de APK van lichte voertuigen (tot 3.500 kg) die na 31 december 2005 voor het eerst zijn toegelaten. Deze tool is met name van belang voor het uitlezen van emissiegegevens. Voor de overige voertuigen blijft de gebruikelijke meting van de uitlaatgassen van toepassing.

Een andere belangrijke verandering is de technisch uitgebreidere controle van (hybride) elektrische voertuigen. Er zijn steeds meer voertuigen met een elektrische aandrijflijn. Deze aandrijflijn is ook aan slijtage onderhevig, bijvoorbeeld beschadiging en lekkage. Daarom is het belangrijk dat ook deze in de APK is opgenomen. xxxxxxxxxxx

De Umkehrschluss is natuurlijk ook de vraag welke randdebiel deze inspectiepunten er destijds expliciet heeft buiten gehouden.

--
Bye,

Willem-Jan Markerink
 Click to see the full signature
Reply to
Willem-Jan Markerink

Willem-Jan Markerink had uiteengezet :

Ik dacht al wat ligt er op de weg, maar dat zijn natuurlijk weggelekte electronen LOL

Mark

Reply to
Vonkenboer

"Vonkenboer" schreef in bericht news:jtdm8i$so1$ snipped-for-privacy@speranza.aioe.org...

En bij een botsing komen er Higgs-bosondeeltjes vrij. Dan weegt de auto ineens stukken minder, want die deeltjes geven iets massa. :-)

Reply to
Johannes

"Johannes" wrote in news:4ffa7912$0$9383$ snipped-for-privacy@onsnet.xlned.com:

'Agent, ik heb mijn godsdeel gevonden, daarom reed ik zo hard.'

EMG aan je broek.

(of PV vanwege schennispleging, dan uit de broek natuurlijk)

'Uw godsdeel is zeker lang niet zo groot he, agent?'

--
Bye,

Willem-Jan Markerink
 Click to see the full signature
Reply to
Willem-Jan Markerink

On Mon, 9 Jul 2012 08:42:58 +0200, Willem-Jan Markerink wrote (in article ):

Dan is snel "Belediging van Ambtenaar in Functie". beter is 'Agent, zou mijn Godsdeel even groot zijn als het uwe?.

Interesseren boetes je niks, dan: 'Agent, uw vrouw vertelde laatst dat uw Godsdeel kleiner is dan het mijne'? Succes verzekerd. Wel iemand gelijk dit laten filmpje want gaat groot succes worden op Youtube. Zie de kamervragen al voor me.

Reply to
FrankD.

"FrankD." schreef in bericht news: snipped-for-privacy@news.individual.net...

Dan moet die agent natuurlijk geen agente zijn en bovendien een vrouw hebben. En jezelf van het mnl. geslacht zijn. [Het mooist natuurlijk als je aan komt rijden in een Citroën DS. Je godsdeel is dan je auto, want DS staat voor déesse, het Franse woord voor godin.]

Reply to
Johannes

Willem-Jan Markerink bracht volgend idée uit :

LOL

Reply to
Vonkenboer

FrankD. wrote in news: snipped-for-privacy@news.individual.net:

:))

SGP & CU in grote verwarring....:))

--
Bye,

Willem-Jan Markerink
 Click to see the full signature
Reply to
Willem-Jan Markerink

"Johannes" wrote in news:4ffac19b$0$5459$ snipped-for-privacy@onsnet.xlned.com:

Ik vrees dat het gesprek zich dan al snel richting 'seksuele intimidatie' zal ontspinnen, meer dan 'belediging in functie'....:))

Een godinsdeel is natuurlijk wel weer wat anders, krijg je defacto hele andere gesprekken en strafbare feiten.

--
Bye,

Willem-Jan Markerink
 Click to see the full signature
Reply to
Willem-Jan Markerink

On Mon, 9 Jul 2012 20:55:32 +0200, Willem-Jan Markerink wrote (in article ):

In de Bible Belt geldt: "Beter een kleine die stijgert dan een grote die weigert".

Reply to
FrankD.

Lazer toch eens op uit alle irrelevante groepen!

Je lijkt die gek van een Eliyahu wel, met je evangeliseerdrift.

Reply to
Sietse Vliegen

"Sietse Vliegen":

Tegen wie heb je het?

Reply to
Nieuwslezer

Sietse Vliegen wrote in news: snipped-for-privacy@4ax.com:

U houdt niet zo van elektronen & Co, begrijp ik?

--
Bye,

Willem-Jan Markerink
 Click to see the full signature
Reply to
Willem-Jan Markerink

Een zo belabberd begrip heet een handicap

Reply to
Sietse Vliegen

Willem Jan Mark Erink is een gecompliceerde persoonlijkheid, dus kun je verwachten dat hij in meerdere groepen post :-)

--
Peter Manders.

I intend to live forever, or die trying. (Groucho Marx)
Reply to
Peter Manders

Draadje volgen, daar bestaat redelijk bruikbare software voor.

Reply to
Sietse Vliegen

"Sietse Vliegen":

JWM staat al sinds jaar en dag als ongewenste poster in mijn computer te boek. Een draadje (terug)volgen levert mij dus geen oplossingen op.

Reply to
Nieuwslezer

Erg intelligente reaktie. Wat denk je van olielekkage in de overbrenging.

Reply to
(on)wijs man

"\(on\)wijs man" wrote in news:jtpku7$vdu$1@dont- email.me:

Ja, da's ook zo verschrikkelijk anders dan bij voertuigen met verbrandingsmotor.

Of daggu echt dat elektrobarrels aan gansch geen APK onderhevig waren, nog niet eens qua remmen/stoelen/gordels?

--
Bye,

Willem-Jan Markerink
 Click to see the full signature
Reply to
Willem-Jan Markerink

Van het achteroverhangen in zo'n ding voor luie knieperds gaan de gordeltjes pluizen. Dat is natuurlijk een ernstige misstand.

Reply to
T. Lootrek