Achterlichtje fiets blijft branden

Een fietsachterlampje, op 2 AA batterijen, blijft branden, hoe vaak je ook op de aan/uit schakelaar drukt. De 2 draadjes van de aan/uit schakelaar heb ik van de printplaat los gesoldeerd zodat er zeker weten geen gesloten stroomkring is (door de schakelaar althans) maar het lampje blijft branden. Is dit nog te repareren?

3 rode led lampjes, geen knipperfunctie. Joris.
Reply to
Joris 3 Pinter

Het is een wonderlamp?

--
Grinnikend door het leven...
Reply to

Als je de aansluitplekken op de print kort met elkaar verbindt en dus een schakelaar imiteert, reageert het dan wel? Zo ja, dan is je schakelaar stuk.

Reageert het niet, dan zul je op het printje spoortjes moeten volgen om een diagnose te kunnen stellen.

Groetjes, Rene

Reply to
Rene

Wellicht water in gekomen. Er kan dan ergens door corrosie een verbinding zitten waar dit niet de bedoeling was.Soms onder de zwarte druppel waar het IC onder zit. Da's lastig op te lossen.

Reply to
Gerard

Joris 3 Pinter presented the following explanation :

Batterijlampjes = k*t

Niets aan te doen dan nieuw kopen...

Reply to
Martin Borsje

Altijd nog minder k*t dan die k*tdraadjes...

2 of 3 euro bij de Action. Incl. batterijen.

"Joris 3 Pinter" schreef in bericht news:k8lnfb$1odt$ snipped-for-privacy@nl-news.euro.net...

Stuur maar, liefst aangetekend, op dan kijk ik er wel even naar. Onderzoekskosten zijn een vaste prijs van 15 euro, deze worden verrekend bij reparatie. Het aangetekend retour sturen zijn voor kosten van de eigenaar van het product.

Reply to
BOFH

Ik heb nog nooit zonder licht gestaan vanwege "k*tdraadjes". Ik sta regelmatig zonder licht vanwege k*tbatterijen die leeg zijn, of kapot zijn gevroren.

--
Martijn van Buul - pino@dohd.org
Reply to

Lucky you...

On Fri, 23 Nov 2012 12:10:04 +0100, cackled Piet Beertema:

Kwestie van kutdr**djes goed aanleggen.

Reply to
Sucro Faria

En voor 2 à 3 euro koop je dus inderdaad wéér kutlampjes met een zeer voorspelbaar gedrag.

Reply to
Martin Borsje

Ik heb anders met mijn naafdynamo en co-axiale verlichtingsdraad met kabelschoentjes anders verdomd weinig problemen.

Een waar genoegen om altijd in weer en wind licht te hebben.

Reply to
Martin Borsje

Inderdaad: ze gaan jaaaaaren mee.

Behalve als je stilstaat. Dan branden die k*tlampjes gewoon door en blijf je dus goed zichtbaar.

Mijn fiets met naafdynamo heeft een elco in de lamp waardoor als je stopt het licht een tijdje blijft branden.

Elco's kunnen heel slecht tegen (heel) strenge vorst. En zo kunnen wel nog wel een tijdje doorgaan...

Ikzelf ook. Dus dan ga ik niet fietsen...

Perpetuum Luminae

Reply to
post2u

Volgens mij zit een "k*tdraadje" aan een tampon :-). (melige bui)

Reply to
(on)wijs man

Laat ik nou precies de tegenovergestelde ervaring hebben! Ben vast niet de enige.

Massimo

Reply to
Massimo