Aanstekeraansluiting in Peugeot Partner niet geschikt voor opladers. Oplossing?

Net zoals de cdspeler is de aanstekeraansluiting in mijn Peugeot Partner (2002) eenkennig. De aanstekeraansluiting werkt wel, maar de opladers maken geen contact. Is er naast vervanging ook nog een andere oplossing te bedenken?

ET

Reply to
ETET

Als je op je gemak gesteld bent: verlengsnoertje of verdeel-steker gebruiken. (Eentje die wel kontakt maakt en een bus heeft die wat minder kritisch is.) Een ander --voor de hand liggend-- advies zal ik je besparen :-)

--
met vriendelijke groet,
Gerard Bok

"ETET" schreef in bericht news:472ba5dd$0$2071$ snipped-for-privacy@news.tele.nl...

maken

Mijn 2e aansteker-aansluiting werkt prima voor de PPC/GPS adaptor (Peugeot Partner 2004). Misschien zekering kapot?

--
regards,

|\  /|
| \/ |@rk
 \../
  \/os
Reply to
Linea Recta

"Linea Recta" schreef in bericht news:472ceb8d$0$245$ snipped-for-privacy@news.xsall.nl...

Ik zie alleen één aanstekeraansluiting. De zekering is niet kapot, want de aansteker wordt rood. Alleen "pakt" hij geen oplader.

Er is wel een mogelijkheid om een tweede radio aan te sluiten. Dat zal ik ook doen, want de cdspeler speelt geen zelf samengestelde cd's.

ET

Reply to
ETET

"ETET" schreef in bericht news:472ba5dd$0$2071$ snipped-for-privacy@news.tele.nl...

Een stekker die kapot is kan je repareren. HWtn

Reply to
HWtn

Die aanstekerbussen zijn eigenlijk alleen bedoeld om een spiraaltje heet te maken en een sigaar of sigaret aan te steken. Als deugdelijke aansluiting voor acces- soires is het flut. Dat de automaffia dit onbenullig gevalletje nog steeds breed toepast en er zelfs ook nog wat extra achterin en in de koffer plaatst is me een raadsel. Beter zouden ze een paar USB aansluitingen her en der kunnen maken, voor de meeste apparaten bestaat er wel een USB voedingsmogelijkheid. Ook zijn er voor lage spanningen deugdelijke stekers te koop die wel goed contact maken zonder eindeloos te pielen..Waarschijnlijk wil met door dit soort knulligheidjes de vaste inbouw af dealer promoten;-((

"ETET" schreef in bericht news:472ba5dd$0$2071$ snipped-for-privacy@news.tele.nl...

"ETET" schreef in bericht news:fgitvc$1pp1$ snipped-for-privacy@nl-news.euro.net...

Partner

(Peugeot

Vreemd, zal wel liggen aan de uitvoering dan...

Daarmee heb ik ook nooit problemen. Maar dat zou ook aan de gebruikte media of de brander kunnen liggen.

--
regards,

|\  /|
| \/ |@rk
 \../
  \/os
Reply to
Linea Recta

P drukte met precisie uit :

Nu persoonlijk heb ik er geen problemen mee, (peugeot partner) ook met een tweede aansluiting, maar zoals gezegd het is in deze tijd van electronica een compleet debiel systeem. Zelf heb ik op dat systeem een deugdelijk verdelerssysteem aangesloten, waar ik wel op aan kan (koelkast voor reizen, gps en ontvanger, en nog wat extra's) zonder dat de zekering gaat opspelen. Maar het is en blijft een belachelijk attribuut.

--
Email : jetable adres 1 dag geldig!
http://www.tik.be/forum/ het forum voor de Scarletklant, en anderen ;-)

Bull, het is een hele degelijke hoog-stroom aansluiting, en het kost weinig.

Jasper

Reply to
Jasper Janssen

Hoog stroom ??? Jog lul niet, maximaal 15A zekering alleen mijn 220v omvormer trekt dat al helemaal naar de klote met zijn 28A ;-))) Prutzooi, zelfs mijn PDA heeft er een hekel aan en gelukkig zijn veel autofabrikanten het met me eens want je ziet steeds meer automodellen met een stel USB poortjes verschijnen. Hoog stroom;-))))

"Jasper Janssen" schreef >

Wat voor PDA heb jij, als 15A niet genoeg zou zijn?

Reply to
Frank

;-) Leer lezen onbenul.

"Frank" schreef in bericht news:012dd4aa$0$15225$ snipped-for-privacy@news.astraweb.com...

Dat doe ik. Je beklaagt je erover dat er maximaal 15A doorheen kan en zelfs je PDA daar een hekel aan heeft. Dan word ik ineens erg nieuwsgierig naar die PDA, lullo.

Reply to
Frank

15 amp is behoorlijk hoge stroom ja. Geen hoog *vermogen*, wel hoge stroom.

Jasper

Reply to
Jasper Janssen

----- Original Message ----- From: "P" Newsgroups: nl.doe-het-zelf,nl.auto,nl.hobby.elektronica Sent: Monday, November 05, 2007 2:12 PM Subject: Re: Aanstekeraansluiting in Peugeot Partner niet geschikt voor opladers. Oplossing?

Hoog en laag, daar snap ik niks van, maar het is wel mijn PDA, die niet oplaadt (ASUS 636N) Vanmiddag heb ik mijn telefoonlader geprobeerd en die deed het wel.

Wat voor oplossing zou er dan te bedenken zijn?

ET

Reply to
ETET

"ETET" schreef in bericht news:472f667d$0$30115$ snipped-for-privacy@news.tele.nl...

Ik heb begrepen dat er verschillende laders voor dit apparaat in omloop zijn en die hebben waarschijnlijk allemaal hun eigen eigenaardigheden waarbij problemen kunnen worden veroorzaakt door slecht contact van de plug met het stopcontact, draadbreuk in het snoer (indien aanwezig), haperende electronica, slecht contact tussen de connector van de voeding en de PDA. Verder dan uiteraard nog de mogelijkheid van mankementen aan de PDA zelf.

De oplossing is mogelijk afhankelijk van het type lader maar u zou eens kunnen beginnen om een proef te doen in een andere auto, als het daarin wel werkt is de apparatuur in ieder geval technisch in orde en zit het probleem zo goed als zeker in de verbinding tussen lader en auto. Om dat zeker te weten zou u aan een van de veren aan de zijkant van de plug een verbinding kunnen maken met de massa van de auto en vervolgens de punt van de plug met de verende pen op de plus-pool van de accu houden.

Reply to
bestweter

Mijn omvormer trekt max 100 ampere, maar die sluit ik niet aan via een stekkertje, waar daar zijn de kabels te dik voor en het stekkertje zou smelten.

Reply to
Klaas Ensing

Maar dat trekje met het USB stekkertje van de heer Kessen ook niet, zelfs geen 15A.

Reply to
Patrick de Zeester

Via USB is dacht ik max 1 Ampere gangbaar. Via een aanstekercontact is het contactvlak van de plus pool (van de stekker) maar erg klein, zodat me daar 10 A al erg veel voor lijkt. De stift drukt dan slechts op het plaatje zodat een beetje vuil al roet in het eten gooit. De aansteker zelf maakt wel beter contact, als je die indrukt.

Reply to
Klaas Ensing

USB is max 500 mA als je aan een powered device (dus direct aan de PC of aan een USB-hub met eigen voeding) hangt. Als je aan een unpowered USB-hub hangt is het maar 100 mA (die 500 mA wordt dan over 4 devices + de hub zelf) verdeeld. Het is mij overigens een raadsel hoe al die stroomvretende USB accesoires (koffiemokwarmhouder bv) hiermee omgaan, want je hebt echt niet meer dan 2.5 Watt aan warmte, en dat lijkt me redelijk weinig om een koffiemok mee warm te houden....

--
André-Hessel Jensma

Antispam: Remember to remove the 'y' characters from
          my address to email me. (Replace 'yjensma'
          with 'jensma' and 'nyl' with 'nl').
Reply to
André-Hessel Jensma