Latest threads in Electronics (Dutch)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

bosch droogtrommel
Om een Bosch droogtrommel wtl5500fg die niet meer draait te repareren zou een schema makkelijk zijn. Op de site van Bosch vind ik wel alle onderdelen, maar geen schema. Wie kan mij helpen? Als ik de...
6
6

[CHARTER] handvest nl.hobby.elektronica [wekelijks bericht] wk40
nl.hobby.elektronica - De elektronica als hobby. CHARTER: nl.hobby.elektronica nl.hobby.elektronica is een ongemodereerde nieuwsgroep voor de elektronicahobbyist. Discussies over de theoretische...

schema optoma beamer
Hallo, Ik ben opzoek naar het schema van de optoma beamer het gaat om de EP739H alvast bedankt Sprokkie

hoe "drifting" tuner herstellen??
Een tuner moet ik steeds naast de freq instellen. Bvb 100.1 wordt 100.15 Vanbinnen zie ik knopjes "FM IF". Is het daar dat ik de freq wat kan bijstellen, zodat ik weer op de goeie freq zit?? --...
6
6

Beovision LX5000 verschiet van kleur
Beovision LX5000 Type 33/60 MST SW 1.0 Mooi toestel doet het verder goed alleen springt hij soms naar zwart/wit en weer terug. Iemand een suggestie waar dat kan zitten en hoe op te lossen? (behalve in...
11
11

Miele kookplaat KM-332-60
Hallo Hobbyisten, Ik heb op 6 september een vraag gesteld betreffende een keramische kookplaat. Het punt was dat de tiptoetsen van de onderste twee platen niet werkten. Als eerst dacht ik aan een...
3
3

HDTV-probleem
Hallo, Een van mijn Linux-gebruikers wil zijn flatscreen-tv aansluiten op de computer. De tv is een nieuwe Grundig flatscreen-tv, Vision 7 32-7851T met alle denkbare ingangen, uitgezonderd DVI. In de...
19
19

Relatie tussen AC en DC bij werkspanning Condensator
Is er een vaste relatie tussen AC en DC bij de werkspanning van een condensator? Ik zoek namelijk in mijn "junkbox" naar een X2 C van 47nF, 275 volt AC of hoger en kom er een tegen die 630V DC is. Nu...
8
8

Philips LCD TV 32PF9986
Philips LCD TV 32PF9986 problemen..... ik heb een probleem met mn ambilight en zou graag dat dat weer ging werken maar kan niemand vinden met dezelfde problemen (ahhhh....) en daar heb ik tenslotte...
4
4

opladers apparaten
Ik heb helemaal geen verstand van elektronica, dus ik word al in verwarring gebracht door het volgende: veel computerparafernalia kun je opladen met een (eventueel universele) adapter, en dat werkt...
8
8

[CHARTER] handvest nl.hobby.elektronica [wekelijks bericht] wk39
nl.hobby.elektronica - De elektronica als hobby. CHARTER: nl.hobby.elektronica nl.hobby.elektronica is een ongemodereerde nieuwsgroep voor de elektronicahobbyist. Discussies over de theoretische...

(volt regulator) BUK 155
Een zeer goeie vriend van mij is op zoek naar een (volt regulator) BUK 155 die zou uit een Philips video recorder moeten komen. Hij zit vast in zijn zoektocht kan nergens iets vinden. Dus posten we...
23
23

Alles over LED's en LEDjes
Omdat dit onderwerp hier nogal eens ter sprake komt wil ik de LED knutselaars dit niet onthouden! Voor diegenen die weten hoe, hier is een .NZB bestand te vinden waarmee het is te downloaden.

Mosfeet
Hallo, wie kan mij er aan een Mosfeet (TO 220AB) van het type 75329P3 (HUF75329P3) of de vervanger 2SK2385B helpen, komt uit een Steca Solarpaneel-regelaar. Deze schijnen ook in PC-voedingen te...
4
4

Pioneer tuner (weer) defect
Hallo, Ik heb een oude Pioneer toren op zolder staan, met een F-Z460L tuner.... 2 jaar geleden was (door bliksem?) de LM7001 defect. Na vervanging werkte de tuner weer perfect. Volgens mij kon de...
11
11