1n4937

Wat is er zo bijzonder aan deze diode dat je die niet bij een electronica winkel kunt krijgen?

Schatzoeker

Reply to
Schatzoeker

Niets. Een fatsoenlijke elektronicaboer kan deze gewoon bij Farnell bestellen. Inkoopprijs bij 10 stuks EUR 0.084 ex BTW.

--
Remember... all I'm offering is the truth. Nothing more.
Reply to

Ik vraag me zelfs af of je niet zelf ook bij Farnell kunt bestellen. Ik ben welliswaar niet hun accountprocedure doorlopen, maar mij leek het er op, dat je, zoals bij zoveel webwinkels, een account aan maakt en gewoon kunt bestellen. Ik ben wel benieuwd of mijn veronderstelling klopt. Dat zou het (onderdelen)leven een stuk gemakkelijker kunnen maken.

Hal.

Reply to
Hal

Dit is niet mogelijk, want ik heb het geprobeerd. Je MOET een btw-nummer hebben en dat heeft doorgaans een privé persoon niet.

Schatzoeker

Reply to
Schatzoeker

Als particulier kan je bestellen bij Farnell. Maar je kan geen account aanmaken, de bestelling moet per e-mail en het minimumbedrag moet boven 50 euro ex.BTW zijn. Met flink wat zoeken op hun website is de procedure te vinden.

--
Edward
Reply to

OK, in elk geval beter dan niets.

Hal

Reply to
Hal

Als je maar één of een paar onderdelen nodig hebt, wordt dit toch nog errggg duur met een minimum bestelbedrag van ? 50,--.

Schatzoeker

Reply to
Schatzoeker

Dit is een Electronica Zaak ik de stad waar ik woon dat is Gent , Belgie. De naam van de zaak noemt Gentronics

Stuur eens een mail ze en vraag info het zou me niks verbazen dat je die diode per post thuis gestuurt krijgt ? Het is een zaak die goeie spullen heeft en heel redelijk van prijs. Die zaak bestaat al meer dan

28 jaar. "Wie niet probeert heeft altijd mis geschoten"

Herman

Reply to
Herman Uit Gent

Ik

op,

n 50

ps Ga misschien hier langs op dit forum

/view/55 wie weet heeft daar iemand hem liggen ?

Reply to
Herman Uit Gent

Waarom vraag je niet aan je elektronicaboer of hij ze bij Farnell bestelt?

--
Remember... all I'm offering is the truth. Nothing more.
Reply to
Morpheus!

Kijk eens hier

Edward
Reply to
Edward

Zoals Edward aangeeft kun je als privepersoon bestellen.

Minimum order bedrag E50,-- en vooruitbetalen. Ze hebben een link voor particulieren.

Klik op winkelwagen en volg de tekst bovenin, je krijgt dan een PDF download.

Over die diode, dat is een fast recovery diode met 150ns reverse recovery tijd. Het betekent dat bij het ompolen van forward naar reverse de diode sneller uit geleiding gaat.

Als je een vervanger zoekt, kijkt naar "fast recovery" of "ultra fast recovery" diode met I en U specs die overeenkomen met jouw toepassing.

Ik heb zelf UF4007 liggen, wellicht past dat in jouw toepassing.

Met vriendelijke groet,

Wim PA3DJS

zonder abc komt PM aan

Reply to
Wimpie

Omdat electronica boeren tegenwoordig niet meer dik bezaaid zijn en je moet ze met een "kaarsje" zoeken. De tijd is namelijk voorbij dat er geknutseld wordt en de ene na de andere doekt op.

Schatzoeker

Reply to
Schatzoeker

Over welke elektronicawinkel had jij het dan in Message-ID: ?

Je doet me denken aan een beroepszeurpiet. De Wrotter. Ken je die misschien?

--
Remember... all I'm offering is the truth. Nothing more.
Reply to
Morpheus!

fast recovery!

(on)wijs man

Dezer dagen bestel ik weer onderdelen. Kun je eventueel meeliften. Kosten ze ?6,50 franco voor 10 stuks. Mijn e-mailadres is geldig als je de Nederlandse spamtrap weglaat.

petrus bitbyters Services

Reply to
petrus bitbyter

Nee, die ken ik niet.

Schatzoeker

Reply to
Schatzoeker

Schatzoeker wrote: | Wat is er zo bijzonder aan deze diode dat je die niet bij een | electronica winkel kunt krijgen?

Digikey heeft hem op voorraad:

Dick
Reply to
Dick Streefland