Latest threads in Electronics (Dutch)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Waterdicht afsluitbare stekker
Ben op zoek naar een (spat)waterdicht chassisdeel dat kan afgesloten worden met een dopje of dekseltje + bijhorende stekker 2 polig voor 12 V, lage stroom. Ergens online te bestellen ??
5
5

Spannings regelaar brommer ( moto) jawa 1960 175cc
Ik heb een brommer ( moto ) 175 cc jawa van 1960 . Als elektrisch systeem zit op de krukas een anker waar 2 borstels op het anker raken, de + ( massa ) en de Min ( + batterij ) . U ziet het al...

[CHARTER] handvest nl.hobby.elektronica [wekelijks bericht] wk18
nl.hobby.elektronica - De elektronica als hobby. CHARTER: nl.hobby.elektronica nl.hobby.elektronica is een ongemodereerde nieuwsgroep voor de elektronicahobbyist. Discussies over de theoretische...

Oessje...
Oessje, Ik heb iets afgebroken van mijn externe harde schijf, een medion. Is dat een kristal ? Dit is een foto ervan pootjes zijn afgebroken gelijk met het chassis door mijn bruut geweld :-)), dat...
16
16

Dunne cai kabels bouwmarkten.
Ik werk op een camping in het oosten van het land en ik merk dat er steeds meer mensen van die goedkope dunne cai kabels kopen. Zijn meestal in 5 - 10 of 20 meter lang. Het zijn echter zeer slechte...
22
22

Transistor, ik snap het niet
Ik heb een kip-of-ei probleem bij het bekijken van een transistorschakeling. Stel, ik heb een standaard transistor met collector weerstand (waarde boeit niet) naar, zeg, 20 volt. De emitter zit gewoon...
6
6

Auto blokgolfgeneratortje
Hallo, Voor een toepassing in de wagen ben ik op zoek naar een blokgolfgenerator, die met een potmeter regelbaar is tussen ongeveer 20 Hz en 400 Hz (ingangspanning 12V, uitgangsspanning ook rond 12 V,...
5
5

statisch geladen...
Kan iemand mij dit uitleggen...? Wanneer ik met droog weer uit mijn auto stap en vervolgens het metaal van de wagen aanraak, krijg ik 'n enorme opdonder van statische electriciteit. In het donker...
12
12

postfading
Deze werkt niet meer op mijn Phillips cassette deck. Wat kan er aan de hand zijn? Alle reacties zijn welkom. Eukie
1
1

re: televisietchniek / my way
-- Nee dummy, ik was met vakantie. Het is duidelijk dat je aan mijn verhaal niet veel meer weet toe te voegen dan wat technisch overbodig geharrewar, alleen maar om indruk te maken. Je hebt blijkbaar...

DVD-HDMI naar mijn LCD tv
Nu wil ik het (als leek) wel eens weten: Kan ik met een DVD/HDMI al progressive-scan beelden (pakweg 720p) op mijn LCD tv (Samsung met HDMI) bekijken? Is er eigenlijk al software (films etc) op de...
2
2

Vaatwasser kadoek Bauknecht GSF 2581
Hallo Ik ben in bezit van een kadoeke vier jaar oude Bauknecht GSF 2581 vaatwasser. Bij het aanzetten deed hij het 1 min waarna de 16 amp stop doorsloeg (gene aardlek). De stop weer gereset en nu...
2
2

Sony KV-28FQ75 B tv probleem
Hallo, Voor de reparatie van onze Sony KV-32FQ75 B televizie van ongeveer 5 jaar oud zoeken wij iemand die hem aan huis kan repareren. Wij wonen net iets onder Utrecht. TV weigerde te reageren op de...

GEZ: Datasheet TFK713
Zie subject -- CU, Rob
6
6

Dynamo vervangen door batterij
Beste, Mijn nieuwe woon-werk-woon fiets heeft een klassieke dynamo en verlichting. Een naafdynamo was beter geweest, maar om nu al meteen m'n voorwiel te laten ombouwen, gaat me net iets te ver. Ik...
51
51