Latest threads in Electronics (Dutch)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

[CHARTER] handvest nl.hobby.elektronica [wekelijks bericht] wk12
nl.hobby.elektronica - De elektronica als hobby. CHARTER: nl.hobby.elektronica nl.hobby.elektronica is een ongemodereerde nieuwsgroep voor de elektronicahobbyist. Discussies over de theoretische...

DVR netwerkkaart aansluiting UPC
Weet iemand waar de netwerkuitgang voor is van de UPC HD decoder (DVR) en wat je er mee kan. Internetten inieder geval niet... maar kan je het gebruiken om de HD bijv. uit te lezen ofzo?? UPC zegt...
7
7

Afstandbediening Samsung
Hallo, Vandaag eindelijk eens de afstandbediening van de TV schoongemaakt. Was erg vies geworden. Heel wat werk. Mooi schoon gemaakt en netjes laten drogen (op de verwarming). Daarna bleek dat het...
1
1

sharp tv
Ik heb een sharp tv type54cs-03s. als ik de tv aanzet heb ik ongeveer 30 seconden beeld, daarna springt het beeld uit en zie dan opde buis wazig en heel donker de drie kleuren rood groen en blauw...

723 met 555
Nog niet eerder gezien, een 555 samen met een 723. In een regelbaar Monacor labvoedinkje van ca. 30 jaar geleden. De output van de timer zit aan de current limiter van de 723. Kan iemand even...
26
26

Philips DVP3010/00 start soms niet
Ik heb hier een Philips DVD/DivX speler type 3010/00. Als ik hem aanzet va de aan/uit knop of met de afstandsbediening dan start hij 5 van de 10 keer niet op. Of het display blijft dood en de stand-by...
11
11

Service manual Sony laptop
Hoi, Iemand in staat een service manual copy voor de Sony Vaio PCG-GRX316SP te voorschijn te toveren? Bij voorbaat dank!
6
6

Sony KV-X 2521 D zandloper E/W fout
Na af en toe klapperen van het beeld naar buiten leek een los contactje op dit klapbaar printje achterop chassis het probleem. Echter na checken en doorsolderen en schoonborstelen van dit...

helderheid hoogzetten tft -> extreme slijtage?
Vorige week m'n eerste tft monitor gekocht(acer), nadat ik nergens nog een crt heb kunnen vinden. vergeleken met CRT erg scherp en helder, maar ook direct kennisgemaakt met de bar-slechte kijkhoeken...
38
38

Uitlezen HDD van DVD recorder
Hallo, Is het mogelijk de data van de HDD van een defecte DVD recorder uit te lezen. Iemand een idee hoe dat moet of kan. groet,
11
11

Aarding buizen radio
Ik heb een oude buizenradio welke ik wil aarden. Sterker nog, zonder aarde doet ie vrij weinig. Probleem is echter dat ik bij de radio geen aardpunt voor handen heb. Ik sluit hem liever niet op de...
36
36

Coax interferentie
Voor aansturing van mijn FM tuner gebruik ik 10 meter RG-59 coax kabel. Helaas woon ik vlak bij een FM zender van 5kW, die ook nog eens precies op de kabelfrequentie van mijn favoriete radiozender...
14
14

scart met RGB naar 15 pin d sub met RGB mogelijk?
Wil mijn digitale decoder van UPC met video-signaal-RGB op de scartkabel naar de 15 pin d sub op de beamer input RGB ipv video maar is dit wel eigenlijk wel mogelijk? Dit omdat er geen component (RGB)...
2
2

Datasheet verzameling (weer) online.
Hoi, na een stilstand van 9 maanden door het uitdrogen van mijn bron voor webserverruimte in Zwitserland heb ik afgelopen weekend op verzoek van én met medewerking van een elektronica hobbyist uit...
2
2

wii ombouwen regio nijmegen
Wii & ps2 ombouw service ombouwen gebeurt met de argon chip De grote verschillen met de bestaande D2CKey chip zijn: 1) dat de Argon upgradeable is via programmer. 2) progammeren met de programmer kan...