Zune i stedet for Ipod?

Hey NG,

Da jeg var i USA købte jeg en Zune (MS udgaven af Ipod).
http://www.zune.net/products/zune4gb8gb/default.htm
Den ville jeg gerne have til at virke i min nye Audi A4 fra 2007, som pt har
ipod installeret via CD changeren (standard fra Audi).

Er der nogen smart måde man kan bruge Zune´en i stedet for Ipoden?
Det ville jo være optimalt at man kunne få en adaptor til Ipod stikket og
derefter kunne bruge den præcist som Ipod (se navne på sange osv som
CD´changer indgangen jo giver mulighed for). Måske bare klippe Ipodstikket
over og lodde Zune-stikket på?
Et andet godt alternativ vil være en simpel tilslutning af Zune´en i AUX
indgangen hvor man bare vile bruge alm. højtaler udgang.

Nogle gode foreslag?
(jaja... åbenlyst er det jo at købe en Ipod... ; )

Re: Zune i stedet for Ipod?
"Peer"

jyirk! :)

Næppe så du kan skifte melodi.

Det skulle virkeligt undre mig om Microsoft har adapteret Apple's egenskaber
for dock-connectoren og bare ændret stikker. De har nok lavet deres helt
eget (og Apple's dock connector kan jo just heller ikke kaldes en universel
standard). Ved ikke om Zune har en linieudgang, men iPod'en har i
dock-connectoren og ellers kan man leve med lidt ringere lyd er der intet i
vejen for at føde en linieindgang med en hovedtelefonudgang (næppe noget man
kan høre forskel på i en bil, hvis højttalere uanset hvor gode de er aldrig
helt kan matche egentlige hifi og desuden er der jo masser af støj i selv
den mest støjsvage bil).

Forstår ikke helt hvad du siger med ovenstående. Men det lyder som om du
bare skal købe et kabel så du kan bruge AUX indgangen, om så du ender med at
føde den via en linieudgang (aner ikke om Zune har en linieudgang) eller
hovedtelefonudgangen.

Alternativt købe en ny og bedre iPod ;)

Mvh
Morten

Re: Zune i stedet for Ipod?
Hej Morten,

Tak for et godt og seriøst svar : )
Zune er faktisk super-cool og så kan den spille WMA-filer og alt andet og
syncer via WIFI når bilen holder i garagen. Så den er jeg glad for.
Jeg var ikke klar over at Ipod havde en linieudgang i dock-connectoren som
du skriver. Så går jeg jo udfra at jeg bare kan sætte hovedtelefonudgang fra
Zune´en i den og så fungere den som en alm. aux-indgang. Eller er der noget
jeg har misforstået?

/P

Re: Zune i stedet for Ipod?
"Peer"

Næ, det burde kunne lade sig gøre. Der jeg står af er i forbindelse med der
hvor iPod'en sidder i. Jeg troede du ville bevare funktionaliteten med at
kunne skifte melodi remote. Dette kan du naturligvis ikke. Og vil du bruge
indgangen i dock-forbindelse er det ikke sikkert det kan lade sig gøre at få
den til at acceptere signal med mindre den får forbindelse til en iPod. I så
fald kunne man jo bare lade den få dataforbindelse til en gl. iPod, men
lydforbindelse til Zune.

Så alt afhængig af hvad du vil. Men der er intet i vejen rent teknisk i at
koble en hovedtelefonudgang til en AUX / linie indgang. At det så måske er
bedre at bruge en egenligt linieudgang er en anden snak. Teoretisk mindre
støj og du slipper for at stille volumen på Zunen hvis den ikke lige passer
til det niveau du vil have den (det er jo mest smart hvis f.eks. radio og
zune har ca. samme styrke, så man ikke blæses omkuld ved at skifte uden lige
at justere volumekontrollen)

Mvh
Morten

Re: Zune i stedet for Ipod?

[KLIP]
[KLIP]

Det ser ud til at nogen har fC3%A5et det til at virke:
http://www.audi-sport.net/vb/showthread.php?t3D%45965
http://www.navplus.us/forum/viewtopic.php?p3D%41591&sid3D%48e33f78a35944807b =
04a245adfe2700

Nu har jeg hverken bilen eller afspilleren :-)
Men mon ikke du kan fC3%A5 hjC3%A6lp et af de to steder

PC3%A5 dansk er der ogsC3%A5 http://audiclub.dk/forum /

Med venlig hilsen
Flemming

Site Timeline