Zener i SW-mode PSU

Jeg har en Samsung VX-375 video med en død sw-mode PSU i.
Problemet var at den bare hylede.
Det viste sig at en zener over en af udgangene var kortsluttet.
Nu er spørgsmålet så, hvilken værdi skal den have ?
Den sidder over en lyt på 25V, efter at have loddet zeneren ud startede PSU'
en men der er nu 35V over lytten (PSU'en er taget ud af videoen)
På printet hedder den ZD101.
Jeg ville blive glad hvis nogen kunne fortælle mig hvilken værdi den skulle
have, evt. ud fra et diagram eller erfaring.

Mvh GuFaz

Re: Zener i SW-mode PSU

Du har selvfølgelig set om der står noget på dioden?

--
Vh. Peter Andersen

Re: Zener i SW-mode PSU
Hej!

Så er det en beskyttelsesdiode pga. overspænding. Check/skift lytter da de
sandsynligvis er skyld i overspændingen. Kan sidde på primærsiden eller i
tilbagekoblingen...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner ;-)"

Re: Zener i SW-mode PSU

Så virkede sikringen jo, ellers var resten af video'en brændt af....

PSU'
skulle

Erfaringen siger en ca 20 volt.

Den har reddet din video fra total afbrænding, nu skal du bare have fundet
ud af, hvorfor du fik overspænding ud på lytten.