XR2206.

Databladet viser ingen kurveformer. Firkant og sinus er lett å skjønne, men trekant er noe verre. Jeg ser 3 muligheter:

/\/\/\ A, Jeg kaller denne "trekant"

/|/|/ B, og

|\|\|\ C, kaller jeg "sagtann".

Det er B-formen jeg har behov for. Kan den formen realiseres?

----- C, sim inngang op pin5 / 4. Kan denne seriekoples med en "CD4051"?

Hvor kan eventuellt CD4051 benyttes som SW? Eventuellt, hvilken annen IC? kan være bedre?. 12V er ønskelig.

Først treng jeg en enkel sin / firkant generator, 0 - ->1 MHz, senere en med "alle fingsjoner", og så wobulatorfungsjonen. Jeg ønsker også skjema som kan brukes som eksempel. Aplication notes er også av interesse. (Jeg kjøpte tre kretser.

HM

Reply to
Harald Mossige

Harald Mossige skriver:

Tjek databladet på:

Side 11 taler de om "pulse and ramp generation"

Wobulator?

Bladet "Ny elektronik" nummer 9 og 10 årgang 1982 (ja, for snart 30 år siden) havde en konstruktion som du efterspørger - den står færdigbygget i min garage......

Harald Mossige skriver:

Hej Klaus

Vi andre kalder det nok Sweep. Kredsen kan vidst både AM og FM moduleres.

Den her kan også det hele der efterspørges

Mvh

Den 12.01.2011 23:56, skreiv Max:

Uten interresse for meg,

Ikke samtidig! Det er snakk om en enkel biks, men det er også snakk om flere fungsjoner skal sammenstilles, sammen med scoopet.

Takk, den hadde jeg lastet ned. Et bra brukseksempel.

De tingene jeg ikke fikk svar på, får jeg selv prøve ut når kretsene kommer.

HM

Reply to
Harald Mossige

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Artiklen startede vist allerede i sommernr. 7/8 1982 Vil lige checke næste gang jeg kommer på loftet, om de stadig er der. Så skanner jeg dem gerne, hvis der er ønske om det.

Mvh, Leif

Reply to
Leif

Den 13.01.2011 18:15, skreiv Leif:

Jatakk.

Remove "nospam" from adress.

HM

Reply to
Harald Mossige

"Leif" skrev i en meddelelse news:4d2f3340$0$56787$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Gerne her også :-)

(Eller link til hvor du lægger den)

--
Uffe Bærentsen
Reply to

Hej Klaus D. Mikkelsen

Lige lidt OT, men har du læst artiklen om dig og Siemens S7-1200 styringen i SiemensNyt december 2010?

Hvis ikke vil jeg sende den i morgen med POST DK. Adressen er vel: Modelbane Europa Hadsten Centeret Østergade 9 - 8370 Hadsten

Ellers mailer du bare en anden til snipped-for-privacy@siemens.com

Mvh, Leif Møllekonstruktør i Brande på 16. år

Reply to
Leif

Leif skriver:

Jo tak....

Leif skriver:

Jeg har set udkastet, men ike det endelige blad.

Det må du meget gerne. Bare til modelbanen....

Hmmm... Er det ikke noget, siemens lægger online, så vi andre kan kigge med ???

-ellers gerne en kopi til mig også.

også ja tak her... :-)

mvh Rasmus

Reply to
Rasmus Jensen

Sider - 9 stk. -er nu skannet.

Alle der ønsker en pdf tilsendt sender bare deres email til snipped-for-privacy@siemens.com, så sender jeg derfra.

Filen fylder 9MB plus hvad mailsystemet selv lægger til, så jeres indboks skal kunne modtage store filer.

Prøver dog lige at skanne siderne igen i en opdeling med 2-3 sider i hver.

Mvh, Leif

Reply to
Leif

Leif skriver:

Den kom i sidste uge - takker :-)

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Velbekomme - interresant stof Håber jeg kommer forbi en dag.........

Mvh, Leif

Reply to
Leif

Leif skriver:

Så må du sige til på forhånd.

Anyhow, du er nok klog nok til at finde frem til min private mailadresse :-)

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Hmm, det er ikke sikkert. Den med gulvskrubberen kom retur som fejladresse.......

Mvh, Leif

Reply to
Leif

Leif skriver:

Kan du se linket herunder til min hjemmeside? Nederst på siden er min adresse.....

Men den æder næppe 9Mbyte+overhead, da det er en TDC konto....

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i meddelelsen news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Jep. Så klog er jeg;-)

Men fik at vide den ikke var gyldig..........

Checker lige stavemåden igen . Laver en mindre skan i morgen, så ser vi.

Mvh, Leif

Reply to
Leif