XLR > XLR

Jeg er ved at lave nogle mikrofonledninger med XLR-stik, og jeg har fundet
ud af at
1 = GND
2 = +
3 = -

men hvad med selve stik-huset , skal det forbindes til 3 ?

Per

Re: XLR > XLR

Nix.
I hanstikket skal kappen slet ikke forbindes, og i hunstikket kan du, hvis
du vælger at forbinde kappen/stikhuset, forbinde det til ben 1 via en
modstand på 100-1000ohm.
Du kan også forbinde den direkte til ben 1, men det kan i nogle tilfælde
give stelproblemer.

I selve mikrofonen er ben 1 forbundet til kappen, og i mikseren ligeså, så
det er egentligt unødvendigt at forbinde kappen.

Mvh.

Re: XLR > XLR

Men hvis jeg bruger ledningerne som forlængerledning så får jeg skærmet
samlingen ved at sætte modstanden i hunstikket, så det gør jeg.

Tak for rådet.

Per

Re: XLR > XLR

Det er også det jeg plejer at gøre.

Mvh.

Re: XLR > XLR

Det kan kun give stelproblemer (brumsløjfer) hvis den anden ende i forvejen
er forbundet til stel/jord - og det er mikrofoner jo som regel aldrig.
Derfor: Drop modstanden og lod direkte hvis det er XLR ledninger til
mikrofoner.

Bortset fra i visse Neumann mikrofoner hvor kappen IKKE er forbundet til pin
1...!

/Preben Friis

Re: XLR > XLR

forvejen

Enig, til mikrofoner alene er der intet problem, men fordi XLRkabler
indimellem bliver brugt til andet end mikrofoner, skrev jeg som jeg skrev.

Mvh.

Site Timeline